ΙΕΛΚΑ: «Η συγκέντρωση στο λιανεμπόριο τροφίμων θα συνεχιστεί»

0

Νέο γύρο συγκέντρωσης στο λιανεμπόριο τροφίμων προβλέπει ο Γεώργιος Δουκίδης, Καθηγητής του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών και Επιστημονικός Σύμβουλος του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) σε συνέντευξή του. Όπως υπογραμμίζει ο κ. Δουκίδης, «η Ελλάδα έχει την μικρότερη συγκέντρωση στο λιανεμπόριο τροφίμων από όλες τις χώρες της ΕΕ αφού τα μεγάλα σούπερ-μάρκετ εκπροσωπούν μόνο το 50% περίπου του λιανεμπορίου τροφίμων. Άρα νομοτελειακά η συγκέντρωση θα συνεχιστεί αν υποθέσουμε ότι θα γίνει σύγκλιση με τους αντίστοιχους μέσους όρους της Ευρώπης που είναι πάνω από 70%».

Παράλληλα, ο κ. Δουκίδης στη συνέντευξή του σκιαγραφεί το προφίλ του Έλληνα καταναλωτή τονίζοντας ότι βρίσκεται σε ένα σταυροδρόμι εξελίξεων και προοπτικών για αναδυόμενες νέες συμπεριφορές. Μεταξύ άλλων, κυνηγάει τις προσφορές/εκπτώσεις αφού εξοικονομεί κατά μέσο όρο 11-12% στα συνολικά χρήματα που ξοδεύει, του αρέσει να δοκιμάζει νέες αλυσίδες σούπερ μάρκετ, ενώ νοιώθει σιγουριά και εμπιστοσύνη για τις αγορές στα σούπερ μάρκετ λόγω ποικιλίας και φρεσκάδας των προϊόντων, λογικών τιμών σε σχέση με την αξία που δίνουν, προσωπικής επαφής με τους υπαλλήλους και ουσιαστικής εξυπηρέτησης, αναφέρει το newmoney.

Ο κ. Δουκίδης αναγνωρίζει ότι η οικονομική κρίση επηρέασε την αγοραστική συμπεριφορά του Έλληνα καταναλωτή με αποτέλεσμα να έχει έχει καταγραφεί τα τελευταία οκτώ χρόνια μια συνολική μείωση στην αξία των αγορών κατά 21% και σε ποσότητες κατά 16%.

Αναφορικά με την δυναμική που παρουσιάζει ο κλάδος του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα, ο κ. Δουκίδης επισημαίνει ότι το 2019 αναμένεται 4 εκατομμύρια Έλληνες να αγοράσουν online προϊόντα/υπηρεσίες αξίας περίπου 5 δισ. ευρώ. «Αναμένουμε για την επόμενη δεκαετία η κατηγορία των on-line αγορών να είναι η πιο ταχέως αναπτυσσόμενη στα FMCG» τονίζει ο κ. Δουκίδης και συνεχίζει «Σημαντικός παράγοντας θα είναι επίσης η πιθανή είσοδος στην τοπική αγορά μεγάλων online παικτών από το εξωτερικό. Βέβαια το ψηφιακό κανάλι θα γίνει κερδοφόρο μόνο όταν υπάρχουν μεγάλοι όγκοι παραγγελιών και οργανωθεί σωστά και αποδοτικά η διαδικασία της διανομής και εξυπηρέτησης».

 

Share.

ΑΦΗΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ