• ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Οικονομία
    • Πολιτική
    • Αγορά
    • Επιχειρήσεις
    • Τράπεζες
    • Επενδύσεις
    • Αυτοκίνητο
    • Sport & Business
    • Υγεία
    • Πλανήτης
  • ΧΡΗΜΑ
    • Σχόλιο Ημέρας
    • Εικόνα Αγοράς
    • Στατιστικά
    • Ανακοινώσεις ΧΑΑ
    • Business World
    • Διεθνείς Αγορές
    • Ισοτιμίες
    • Εμπορεύματα
    • Calculators
  • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
    • Ιδιώτες
    • Επιχειρήσεις
  • ΕΡΓΑΣΙΑ
    • Συντάξεις
    • Χρηστικά
  • ΔΗΜΟΣΙΟ
  • ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ
    • Δημόσιο
    • ΟΤΑ
    • Αγορά
  • OPINION
    • Ηγεσία και Management
Facebook Twitter Instagram
Facebook Twitter Instagram
Money PressMoney Press
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Οικονομία
    • Πολιτική
    • Αγορά
    • Επιχειρήσεις
    • Τράπεζες
    • Επενδύσεις
    • Αυτοκίνητο
    • Sport & Business
    • Υγεία
    • Πλανήτης
  • ΧΡΗΜΑ
    • Σχόλιο Ημέρας
    • Εικόνα Αγοράς
    • Στατιστικά
    • Ανακοινώσεις ΧΑΑ
    • Business World
    • Διεθνείς Αγορές
    • Ισοτιμίες
    • Εμπορεύματα
    • Calculators
  • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
    • Ιδιώτες
    • Επιχειρήσεις
  • ΕΡΓΑΣΙΑ
    • Συντάξεις
    • Χρηστικά
  • ΔΗΜΟΣΙΟ
  • ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ
    • Δημόσιο
    • ΟΤΑ
    • Αγορά
  • OPINION
    • Ηγεσία και Management
Money PressMoney Press
Home»Ειδήσεις»Τράπεζες»Άρση 60 εμποδίων για τα «κόκκινα» δάνεια ζητά το ΤΧΣ
Τράπεζες

Άρση 60 εμποδίων για τα «κόκκινα» δάνεια ζητά το ΤΧΣ

3 Σεπτεμβρίου, 2016Δεν υπάρχουν Σχόλια3 Mins Read
Facebook Twitter LinkedIn Telegram Pinterest Tumblr Reddit WhatsApp Email
Share
Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

Την άρση 60 νομοθετικών και φορολογικών εμποδίων για την αποτελεσματικότερη διαχείριση των κόκκιων δανείων προτείνει το Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας (ΤΧΣ).

Το Ταμείο δημοσίευσε την επικαιροποιημένη ανάλυση η οποία έγινε στη βάση της αρχικής μελέτης του Οκτωβρίου 2015 και στηρίζεται στη μελέτη της McKinsey. H δημοσίευση της επικαιροποιημένης μελέτης αποτελεί μνημονιακή υποχρεωση. Το ΤΧΣ προτείνει μεταξύ άλλων μεταξύ άλλων, την πρόωθηση των διαδικασιών μετοχοποίησης δανείων υπερχρεωμένων εταιριών αλλά και την αφαίρεση της διοίκησης από μη συνεργάσιμα πρόσωπα από εταιρίες που τελούν υπό καθεστώς αναδιάρθρωσης.
Όπως αναφέρεται στην ανάλυση του ΤΧΣ, παρά το γεγονός ότι το 2015 αλλά και φέτος οι ελληνικές αρχές έχουν προχωρήσει ή ξεκινήσει σειρά δικαστικών και νομικών ενεργειών τα διαρθρωτικά προβλήματα παραμένουν.

Τα σημαντικότερα από αυτά είναι:
-Η απουσία εξειδικευμένων και έμπειρων δικαστικών για το θέμα των μη εξυπηρετούμενων δανείων
-Οι αδυναμίες στο νομικό πλαίσιο οδηγούν σε καθυστερήσεις και αύξηση του αριθμού των συσσωρευμένων υποθέσεων. Η πρόβλεψη του νόμου για αύξηση του αριθμού των δικαστών στα Ειρηνοδικεία είναι προς τη σωστή κατεύθυνση.
- Το αδύναμο και μη ευέλικτο καθεστώς αφερεγγυότητας, το ελλιπές θεσμικό πλαίσιο και η αναποτελεσματική διαδικασία πλειστηριασμών οδηγούν σε σημαντικές καθυστερήσεις ή και σε καμία ενέργεια επιβολής.

Οι αλλαγές στο νόμο Κατσέλη
Οι μεταβολές στο νόμο Κατσέλη που τέθηκαν σε εφαρμογή το 2015 φαίνεται να θέτουν τις βάσεις για μια βελτιωμένη αποτελεσματικότητα στη διαδικασία επιβολής. Ωστόσο παραμένουν εμπόδια που πρέπει να επανεξεταστούν ώστε να υπάρχει ένα δίχτυ ασφαλείας για τους ευάλωτους δανειολήπτες και όχι τους κακοπληρωτές, αναφέρεται
-Ο νόμος ορίζει την αυτόματη διακοπή όλων των πράξεων επιβολής μόνο με την κατάθεση μιας αίτησης από τον δανειολήπτη. Αυτή η διακοπή παραμένει σε ισχύ έως την εκδίκαση των προσωρινών μέτρων.
-Οι δικαστικές αποφάσεις παγώματος των ενεργειών εκδίδονται γενναιόδωρα
- Οι εξαιρέσεις από τη ρευστοποίηση περιουσιακών στοιχείων αφορούν συχνά και στοιχεία πέραν της πρώτης κατοικίας
-Είναι δαπανηρό και χρονοβόρο να κηρυχθεί σε πτώχευση δανειολήπτης καθώς απαιτείται νέα δικαστική απόφαση.
-Ο νόμος προβλέπει ότι τα εξασφαλισμένα δικαιώματα των πιστωτών στην κύρια κατοικία του δανειολήπτη πάνω από μια αξία μπορούν να παρακαμφθούν από τον δικαστή κατά το χρόνο ακρόασης της υπόθεσης. Σε ορισμένες περιπτώσεις οι αρχές εξαιρούν από τη δυνατότητα ρευστοποίησης περιουσιακά στοιχεία του δανειολήπτη που δεν προστατεύονται από τη νομοθεσία.

Αλλα νομικά εμπόδια
-Όταν η συμμετοχή στο μετοχικό κεφάλαιο μιας υπερχρεωμένης εταιρίας οφείλεται σε μετοχοποίηση χρέους τότε η υποχρέωση του τρίτου μέρους να προβεί σε δημόσια προσφορά δεν θα πρέπει να εφαρμόζεται
-Η μετατροπή χρέους σε μετοχικό κεφάλαιο επιβάλλεται σε μη συνεργάσιμους μετόχους μετά από αίτημα του αντιδίκου που έχει έννομο συμφέρον, να κρίνει καταχρηστική την αρνητική ψήφο των διοικήσεων στο σχέδιο αναδιάρθρωσης. Το δικαστήριο δύναται να ορίσει ειδικό αντιπρόσωπο του μη συνεργάσιμου μετόχου ώστε να ψηφίσει το σχέδιο αναδιάρθρωσης. Ωστόσο αυτό δεν φαίνεται να εφαρμόζεται και η πρακτική εφαρμογή του έχει αποδειχθεί «δυσκίνητη».
-Κωδικοποίηση της νομοθεσίας. Υπάρχουν σειρά νόμος και ρυθμίσεων που πρέπει να κωδικοποιηθούν γιατί δημιουργούν προβλήματα εφαρμογής. Μια τέτοια κίνηση θα ενισχύσει το κανονιστικό πλαίσιο και θα μειώσει τα περιθώρια κινήσεων των κακοπληρωτών.

Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Telegram Email
Previous ArticleΠροχωρά με… αστερίσκους το μεσοπρόθεσμό
Next Article Μερς: Δεν είναι ικανοποιητική η ανάκαμψη της ευρωζώνης

Related Posts

Jefferies: Ισχυρή άνοδος των επιχειρηματικών δανείων στην Ελλάδα – Πρωταθλήτρια στην Ευρωζώνη

30 Ιουνίου, 2025

ΤτΕ: Αυξήθηκαν κατά 1,22 δισ. οι ιδιωτικές καταθέσεις τον Μάιο - Ανοδος και στα δάνεια

30 Ιουνίου, 2025

Eurobank: Βγήκε στις αγορές με senior ομόλογο 500 εκατ. ευρώ

30 Ιουνίου, 2025
Add A Comment

Comments are closed.

moneypress.gr
Technical Summary Widget Powered by Investing.com
Powered by Investing.com
Moneypress

To Moneypress.gr ανήκει στην HT PRESS ONLINE IKE

Tαυτότητα Moneypresss.gr

Χρήση Cookies

'Οροι Χρήσης

Αποποίηση Ευθυνών

FOLLOW US
FOLLOW US
Μέλος του Μητρώο Online Media
© 2025 Moneypress.gr

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.