• ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Οικονομία
    • Πολιτική
    • Αγορά
    • Επιχειρήσεις
    • Τράπεζες
    • Επενδύσεις
    • Αυτοκίνητο
    • Sport & Business
    • Υγεία
    • Πλανήτης
  • ΧΡΗΜΑ
    • Σχόλιο Ημέρας
    • Εικόνα Αγοράς
    • Στατιστικά
    • Ανακοινώσεις ΧΑΑ
    • Business World
    • Διεθνείς Αγορές
    • Ισοτιμίες
    • Εμπορεύματα
    • Calculators
  • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
    • Ιδιώτες
    • Επιχειρήσεις
  • ΕΡΓΑΣΙΑ
    • Συντάξεις
    • Χρηστικά
  • ΔΗΜΟΣΙΟ
  • ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ
    • Δημόσιο
    • ΟΤΑ
    • Αγορά
  • OPINION
    • Ηγεσία και Management
Facebook Twitter Instagram
Facebook Twitter Instagram
Money PressMoney Press
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Οικονομία
    • Πολιτική
    • Αγορά
    • Επιχειρήσεις
    • Τράπεζες
    • Επενδύσεις
    • Αυτοκίνητο
    • Sport & Business
    • Υγεία
    • Πλανήτης
  • ΧΡΗΜΑ
    • Σχόλιο Ημέρας
    • Εικόνα Αγοράς
    • Στατιστικά
    • Ανακοινώσεις ΧΑΑ
    • Business World
    • Διεθνείς Αγορές
    • Ισοτιμίες
    • Εμπορεύματα
    • Calculators
  • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
    • Ιδιώτες
    • Επιχειρήσεις
  • ΕΡΓΑΣΙΑ
    • Συντάξεις
    • Χρηστικά
  • ΔΗΜΟΣΙΟ
  • ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ
    • Δημόσιο
    • ΟΤΑ
    • Αγορά
  • OPINION
    • Ηγεσία και Management
Money PressMoney Press
Home»Ειδήσεις»Αντιμέτωπη με τον «Μαύρο Κύκνο» η ναυτιλιακή βιομηχανία
Ειδήσεις

Αντιμέτωπη με τον «Μαύρο Κύκνο» η ναυτιλιακή βιομηχανία

20 Φεβρουαρίου, 2020Δεν υπάρχουν Σχόλια2 Mins Read
Facebook Twitter LinkedIn Telegram Pinterest Tumblr Reddit WhatsApp Email
Share
Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

Ο προστατευτικός «θόλος» μέσα στον οποίο κινείται τις τελευταίες βδομάδες η Κίνα λόγω του κορωνοϊού προκαλεί κλυδωνισμούς στην Ναυτιλία. Παρά το γεγονός ότι οι επαΐοντες δείχνουν προς τα έξω ότι δεν ανησυχούν λέγοντας ότι «έχουμε ζήσει και άλλες επιδημίες γρίπης στο παρελθόν και ανακάμψαμε γρήγορα» η πραγματικότητα μοιάζει να  είναι διαφορετική.

Στελέχη της ελληνικής ναυτιλιακής κοινότητας λένε χαρακτηριστικά ότι «η ναυτιλία κλυδωνίζεται από τον Μαύρο Κύκνο», όπως χαρακτηρίζεται παγκοσμίως ένα  απρόβλεπτο γεγονός όπως ο κορωνοϊός.

«Τον τελευταίο χρόνο όλοι ανέλυαν τις επιπτώσεις στη ναυτιλία από τον εμπορικό πόλεμο μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας και από τη συγκρουσιακή, πολεμική ατμόσφαιρα στον Κόλπο μεταξύ ΗΠΑ και Ιράν. Όλοι ανέλυαν τις επιπτώσεις του ΙΜΟ 2020, την εφαρμογή δηλαδή της νέας νομοθεσίας για χρήση καυσίμων με περιεκτικότητα σε θείο έως 0,5%. Και τελικά το κακό μας ήρθε από εκεί που δεν το περιμέναμε.»

Η θεωρία του «Μαύρου Κύκνου» πατέρας της οποίας θεωρείται ο Nassim Nicholas Taleb,  χαρακτηρίζει «Μαύρο Κύκνο»  ένα χαμηλής πιθανότητας και υψηλών επιπτώσεων γεγονός που είναι αδύνατο να προβλεφθεί. Όταν λαμβάνει χώρα, οι επιπτώσεις του θετικές ή αρνητικές χαρακτηρίζονται από δραματικές έως και τραγικές, αναφέρει το newmoney.

Τα ναυπηγεία της Κίνας όπου γίνεται  σχεδόν το 80% των επισκευών και επιθεωρήσεων πλοίων λειτουργούν σε χαμηλές στροφές, αφού, αφενός δεν υπάρχουν εργάτες γιατί είναι σε καραντίνα στις πόλεις τους, όπου πήγαν για τις γιορτές του κινεζικού Νέου έτους  και αφετέρου γιατί δεν πηγαίνουν ειδικά συνεργεία από το εξωτερικό με τεχνίτες για να κάνουν  τις εξειδικευμένες εργασίες. Ούτε οι επικεφαλής των συνεργείων, ούτε τεχνικοί ούτε μηχανικοί αποφασίζουν να πετάξουν προς την Κίνα.

Πολλά ναυπηγεία ενημερώνουν με επιστολή τους ναυτιλιακές εταιρείες  ότι δεν μπορούν να εξυπηρετήσουν τα πλοία τους γιατί δεν έχουν εργάτες και χρόνο. Η λίστα αναμονής μεγαλώνει, καθώς και ο χρόνος αναμονής. Μάλιστα προτείνουν στους πλοιοκτήτες να κάνουν  τα πλοία τους  ένα με δύο ταξίδια και μετά να επανέλθουν είτε για επισκευές είτε για την υποχρεωτική ετήσια επιθεώρησή τους.

Παράλληλα έχει προκύψει θέμα με τους νηογνώμονες που παρακολουθούν και πιστοποιούν το αξιόπλοο των πλοίων. Επειδή οι  επιθεωρήσεις δεν γίνονται λόγω «κυκλοφοριακού» στα κινεζικά ναυπηγεία  στο προβλεπόμενο χρονικό διάστημα  ,οι νηογνώμονες δεν μπορούν να δώσουν πιστοποιητικά και τα πλοία εγκλωβίζονται. Η λύση που έχει προταθεί είναι να δώσουν οι νηογνώμονες παράταση λόγω ανωτέρας βίας.

Οι εισαγωγές μεταποιημένων προϊόντων  από την  Κίνα προς τις ανεπτυγμένες οικονομίες έχει μειωθεί  λόγω της  μείωσης της παραγωγής προϊόντων.

Επίσης,  μειώθηκε η εισαγωγή  πρώτων υλών κυρίως σιδηρομεταλλεύματος αλλά και πετρελαίου.

Βιομηχανία
Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Telegram Email
Previous ArticleΑγορές με κάρτα: Μπόνους για όσους «χτίζουν» αφορολόγητο από ηλεκτρονικές συναλλαγές
Next Article Έρευνα: Κάποιες φορές η συχνοουρία αποτελεί σύμπτωμα από κάτι πιο σοβαρό

Related Posts

Πώς τα κρυπτονομίσματα κάνουν πλουσιότερο τον Τραμπ

16 Ιουνίου, 2025

Σύμβουλος καριέρας: Γιατί η επιμονή στην τέλεια επιλογή οδηγεί σε χειρότερα αποτελέσματα

16 Ιουνίου, 2025

Ταϊβάν: Γιατί βάζει στη «μαύρη λίστα» τις κινεζικές Huawei και SMIC

16 Ιουνίου, 2025
Add A Comment

Comments are closed.

moneypress.gr
Technical Summary Widget Powered by Investing.com
Powered by Investing.com
Moneypress

To Moneypress.gr ανήκει στην HT PRESS ONLINE IKE

Tαυτότητα Moneypresss.gr

Χρήση Cookies

'Οροι Χρήσης

Αποποίηση Ευθυνών

FOLLOW US
FOLLOW US
Μέλος του Μητρώο Online Media
© 2025 Moneypress.gr

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.