• ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Οικονομία
    • Πολιτική
    • Αγορά
    • Επιχειρήσεις
    • Τράπεζες
    • Επενδύσεις
    • Αυτοκίνητο
    • Sport & Business
    • Υγεία
    • Πλανήτης
  • ΧΡΗΜΑ
    • Σχόλιο Ημέρας
    • Εικόνα Αγοράς
    • Στατιστικά
    • Ανακοινώσεις ΧΑΑ
    • Business World
    • Διεθνείς Αγορές
    • Ισοτιμίες
    • Εμπορεύματα
    • Calculators
  • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
    • Ιδιώτες
    • Επιχειρήσεις
  • ΕΡΓΑΣΙΑ
    • Συντάξεις
    • Χρηστικά
  • ΔΗΜΟΣΙΟ
  • ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ
    • Δημόσιο
    • ΟΤΑ
    • Αγορά
  • OPINION
    • Ηγεσία και Management
Facebook Twitter Instagram
Facebook Twitter Instagram
Money PressMoney Press
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Οικονομία
    • Πολιτική
    • Αγορά
    • Επιχειρήσεις
    • Τράπεζες
    • Επενδύσεις
    • Αυτοκίνητο
    • Sport & Business
    • Υγεία
    • Πλανήτης
  • ΧΡΗΜΑ
    • Σχόλιο Ημέρας
    • Εικόνα Αγοράς
    • Στατιστικά
    • Ανακοινώσεις ΧΑΑ
    • Business World
    • Διεθνείς Αγορές
    • Ισοτιμίες
    • Εμπορεύματα
    • Calculators
  • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
    • Ιδιώτες
    • Επιχειρήσεις
  • ΕΡΓΑΣΙΑ
    • Συντάξεις
    • Χρηστικά
  • ΔΗΜΟΣΙΟ
  • ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ
    • Δημόσιο
    • ΟΤΑ
    • Αγορά
  • OPINION
    • Ηγεσία και Management
Money PressMoney Press
Home»Ειδήσεις»Οικονομία»Βήμα - βήμα οι διαδικασίες για την έκδοση ηλεκτρονικού εισητηρίου
Οικονομία

Βήμα - βήμα οι διαδικασίες για την έκδοση ηλεκτρονικού εισητηρίου

21 Αυγούστου, 2017Δεν υπάρχουν Σχόλια3 Mins Read
Facebook Twitter LinkedIn Telegram Pinterest Tumblr Reddit WhatsApp Email
Share
Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

Χάρτινο εισιτήριο (προς το) τέλος, το ηλεκτρονικό έρχεται για τους επιβάτες των αστικών συγκοινωνιών.

Το βασικό πρόβλημα του ΟΑΣΑ σχετικά με τη διάθεση του ηλεκτρονικού εισιτηρίου αφορούσε τις μηνιαίες, τριμηνιαίες και ετήσιες κάρτες απεριορίστων διαδρομών (μαζικά προϊόντα),καθώς η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα είχε αποφανθεί ότι ο οργανισμός ζητεί αδικαιολόγητα πολλά στοιχεία των επιβατών για την έκδοσή τους, σύμφωνα με το ρεπορτάζ της Καθημερινής.

Πλέον, σύμφωνα με τη νέα γνωμοδότηση της Αρχής, η οποία επέβαλε στον ΟΑΣΑ ορισμένες τελικές τροποποιήσεις για την έκδοση της νέας κάρτας απεριορίστων διαδρομών, θα πρέπει ο επιβάτης να ακολουθήσει τα παρακάτω βήματα:

1. Για την έκδοση της κάρτας σε Τερματικό Εκδοσης Καρτών (ΤΕΚ) θα πρέπει να προσκομίσει επίσημο έγγραφο που να προσδιορίζει τον ΑΜΚΑ, την αστυνομική του ταυτότητα (διαβατήριο για μη Ελληνες υπηκόους) και το έγγραφο που να πιστοποιεί ότι ανήκει σε ειδική κατηγορία, στην περίπτωση που δικαιούται μετακίνηση με μειωμένο κόμιστρο.

Η διαδικασία προβλέπει ότι ο εκδότης (είτε υπάλληλος του ΟΑΣΑ είτε επιβάτης) εισάγει στην ειδική εφαρμογή του ΤΕΚ τον ΑΜΚΑ, το όνομα, το επώνυμο, καθώς και τον μήνα και έτος γέννησης και την ειδική κατηγορία (εφόσον υπάρχει). Στη συνέχεια, προχωρά σε επιβεβαίωση της ταυτότητας του επιβάτη, ο οποίος εισάγει τον κωδικό ασφαλείας, που γνωρίζει μόνον ο ίδιος.

2. Ο εκδότης προχωρά σε λήψη φωτογραφίας του επιβάτη (μέσω της φωτογραφικής μηχανής που διαθέτει το ΤΕΚ ή μέσω σάρωσης προεκτυπωμένης φωτογραφίας) και εκδίδει την έξυπνη κάρτα.

3. Κατά τη διαδικασία έκδοσης της κάρτας, το σύστημα παράγει και αποθηκεύει στη βάση δεδομένων το hashed value, που προκύπτει από τον συνδυασμό ΑΜΚΑ (ή αριθμού διαβατηρίου) και κωδικού, καθώς και τον μήνα και έτος γέννησης. Πρόκειται για κρυπτογραφημένο κωδικό ο οποίος διασφαλίζει ότι ουδείς (ακόμη και χειριστές του συστήματος) μπορεί να έχει προσωποποιημένη εικόνα των μετακινήσεων των επιβατών.

4. Οι διαδρομές που καταγράφονται πρακτικά αναλογούν στον αριθμό μιας κάρτας και όχι σε επιβάτη. Η αντιστοίχιση μάλιστα της κάρτας με τον επιβάτη είναι κρυπτογραφημένη και μπορεί να διαβαστεί μόνο με την εισαγωγή του προσωπικού κωδικού που γνωρίζει ο επιβάτης.

Για την έκδοση κάρτας ειδικής κατηγορίας (μειωμένου κομίστρου) αποθηκεύονται σε ξεχωριστό αρχείο δεδομένων ο αριθμός ΑΜΚΑ και η ημερομηνία λήξης του δικαιώματος μόνο.

Τέλος, σε περίπτωση απώλειας προσωποποιημένης έξυπνης κάρτας, ο κάτοχος οφείλει να προσκομίσει στο εκδοτήριο ένα επίσημο έγγραφο που να προσδιορίζει τον ΑΜΚΑ του, καθώς και την αστυνομική του ταυτότητα ή διαβατήριο.

Ο εκδότης εισάγει στην εφαρμογή του ΤΕΚ τον ΑΜΚΑ (ή τον αριθμό διαβατηρίου) και ζητεί από τον επιβάτη να εισάγει τον κωδικό. Η εφαρμογή συνδυάζει τα δύο αυτά στοιχεία και παράγει ένα hashed value.

Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Telegram Email
Previous ArticleΓιατί... ναυάγησε το "όνειρο" της κρουαζιέρας
Next Article Μέτρα... φωτιά φέρνει η 3η αξιολόγηση

Related Posts

ΤτΕ: «Βλέπει» πληθωρισμό 2,5% το 2025 στην Ελλάδα - Πιέσεις από ενοίκια, έμμεσους φόρους και μισθούς

16 Ιουνίου, 2025

JP Morgan: «Βλέπει» ανάπτυξη 2,2% για την Ελλάδα το 2025 και 2% το 2026 - Ποντάρει στα ελληνικά ομόλογα

16 Ιουνίου, 2025

Ακρίβεια στις παραλίες: Οι Αθηναίοι εγκαταλείπουν τις ξαπλώστρες για ελεύθερες ακτές

16 Ιουνίου, 2025
Add A Comment

Comments are closed.

moneypress.gr
Technical Summary Widget Powered by Investing.com
Powered by Investing.com
Moneypress

To Moneypress.gr ανήκει στην HT PRESS ONLINE IKE

Tαυτότητα Moneypresss.gr

Χρήση Cookies

'Οροι Χρήσης

Αποποίηση Ευθυνών

FOLLOW US
FOLLOW US
Μέλος του Μητρώο Online Media
© 2025 Moneypress.gr

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.