• ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Οικονομία
    • Πολιτική
    • Αγορά
    • Επιχειρήσεις
    • Τράπεζες
    • Επενδύσεις
    • Αυτοκίνητο
    • Sport & Business
    • Υγεία
    • Πλανήτης
  • ΧΡΗΜΑ
    • Σχόλιο Ημέρας
    • Εικόνα Αγοράς
    • Στατιστικά
    • Ανακοινώσεις ΧΑΑ
    • Business World
    • Διεθνείς Αγορές
    • Ισοτιμίες
    • Εμπορεύματα
    • Calculators
  • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
    • Ιδιώτες
    • Επιχειρήσεις
  • ΕΡΓΑΣΙΑ
    • Συντάξεις
    • Χρηστικά
  • ΔΗΜΟΣΙΟ
  • ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ
    • Δημόσιο
    • ΟΤΑ
    • Αγορά
  • OPINION
    • Ηγεσία και Management
Facebook Twitter Instagram
Facebook Twitter Instagram
Money PressMoney Press
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Οικονομία
    • Πολιτική
    • Αγορά
    • Επιχειρήσεις
    • Τράπεζες
    • Επενδύσεις
    • Αυτοκίνητο
    • Sport & Business
    • Υγεία
    • Πλανήτης
  • ΧΡΗΜΑ
    • Σχόλιο Ημέρας
    • Εικόνα Αγοράς
    • Στατιστικά
    • Ανακοινώσεις ΧΑΑ
    • Business World
    • Διεθνείς Αγορές
    • Ισοτιμίες
    • Εμπορεύματα
    • Calculators
  • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
    • Ιδιώτες
    • Επιχειρήσεις
  • ΕΡΓΑΣΙΑ
    • Συντάξεις
    • Χρηστικά
  • ΔΗΜΟΣΙΟ
  • ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ
    • Δημόσιο
    • ΟΤΑ
    • Αγορά
  • OPINION
    • Ηγεσία και Management
Money PressMoney Press
Home»Ειδήσεις»Οικονομία»Γιατί δεν έλαβαν το Κοινωνικό Εισόδημα χιλιάδες δικαιούχοι
Οικονομία

Γιατί δεν έλαβαν το Κοινωνικό Εισόδημα χιλιάδες δικαιούχοι

5 Απριλίου, 2017Δεν υπάρχουν Σχόλια4 Mins Read
Facebook Twitter LinkedIn Telegram Pinterest Tumblr Reddit WhatsApp Email
Share
Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

Πολυάριθμα ερωτήματα και παράπονα δέχθηκε το υπουργείο Εργασίας από πολίτες που διαμαρτύρονταν ότι δεν έλαβαν το Κοινωνικό Εισόδημα Αλληλεγγύης (ΚΕΑ) παρότι ήταν δικαιούχοι.

Το υπουργείο δίνει διευκρινίσεις και οδηγίες προς τους πολίτες οι οποίοι είτε πρέπει να επικαιροποιήσουν τα στοιχεία τους και να διορθώσουν τα λάθη, είτε δεν δικαιούνται το επίδομα καθώς από τον έλεγχο διαπιστώθηκε ότι είχαν αποκρύψει εισοδήματα.

Οι λόγοι είναι για τη μη πίστωση του επιδόματος είναι διάφοροι:
«1. Κάποιοι που έκαναν αίτηση το Μάρτιο 2017, θεωρούν ότι θα πληρώνονταν τον ίδιο μήνα. Επαναλαμβάνουμε οι εγκεκριμένες αιτήσεις κάθε μήνα πληρώνονται τον επόμενο, όπως προβλέπει ο νόμος. Και αυτό έχει να κάνει με τον απαραίτητο χρόνο για τον πλήρη έλεγχο των στοιχείων των δικαιούχων, την προετοιμασία και μεταφορά προς τις τράπεζες των αρχείων πληρωμών και τις διαδικασίες στις τράπεζες που τηρούνται οι λογαριασμοί και εκδίδονται οι κάρτες.

2. Οι δηλωμένοι τραπεζικοί λογαριασμοί παρουσίαζαν μια σειρά προβλημάτων:
-λάθος IBAN
-δεν υπήρχε ο δικαιούχος του ΚΕΑ στο δηλωμένο λογαριασμό
-δεν υπήρχε το σωστό ΑΦΜ του δικαιούχου στο δηλωμένο λογαριασμό.

Όσοι δικαιούχοι του ΚΕΑ επικοινώνησαν με τα help desk του υπουργείου και της ΗΔΙΚΑ ενημερώθηκαν σχετικά και έρχονται σε επαφή με τις τράπεζες που τηρούν το λογαριασμό τους για τη διόρθωση ή την επικαιροποίηση των στοιχείων τους.

3. 10.000 εγκεκριμένοι δικαιούχοι του ΚΕΑ που στην τελευταία διασταύρωση των στοιχείων τους, λίγο πριν την πληρωμή, βρέθηκαν να έχουν παραλείψει την υποβολή ουσιωδών στοιχείων λ.χ. χρήματα που εισέπραξαν το τελευταίο 6μηνο και δεν τα δήλωσαν είτε ότι υπέβαλλαν διπλή αίτηση και ως μονοπρόσωπα νοικοκυριά και ως μέλη νοικοκυριού.

Το γεγονός ότι εμπιστευόμαστε τον πολίτη στα όσα κατ’ αρχάς δηλώνει δεν σημαίνει ότι δεν κάνουμε τους ελέγχους όπως έχουμε υποχρέωση για να διασφαλίσουμε την ισοτιμία και τη καλή διαχείριση του δημοσίου χρήματος. Σε όσους κατ’ αρχάς εγκεκριμένους δικαιούχους «πάγωσε» η πληρωμή τους προκειμένου να ξαναδούν την αίτησή τους, εστάλησαν μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (e mail) στις διευθύνσεις που οι ίδιοι υποχρεωτικά δήλωσαν προκειμένου να προχωρήσει η αίτησή τους.

Μια δεύτερη, μικρότερη, ομάδα ερωτημάτων αφορά στην αντίρρηση των δικαιούχων για το ύψος του ποσού που εισπράττουν.

4. Να γίνει σαφές ότι ουδείς πειράζει αυθαίρετα το ποσό της επιδοματικής ενίσχυσης, είτε μειώνοντας είτε αυξάνοντας. Για παράδειγμα: δεν αυξάνουμε το ποσό που αντιστοιχεί σε τέκνα όταν ενηλικιώνονται (από 50 σε 100 ευρώ). Πρέπει ο πολίτης να επικαιροποιήσει την αίτηση του κάνοντας νέα τροποποιητική αίτηση.

5. Το εγγυημένο ποσό του νοικοκυριού δεν είναι ίδιο με το Ποσό Εισοδηματικής Ενίσχυσης. Αυτό που θα πάρει ο πολίτης είναι το Ποσό Εισοδηματικής Ενίσχυσης. Και τα δυο αναγράφονται στο τέλος της εκτύπωσης της αίτησης. Μόνο αν έχει μηδέν εισόδημα, το εγγυημένο ποσό είναι ίδιο με το ποσό εισοδηματικής ενίσχυσης.

Θυμίζουμε ότι την ώρα της υποβολής της αίτησης, ενημερώνουμε τον πολίτη για το αν εγκρίνεται η αίτησή του και το ποσό της εισοδηματικής ενίσχυσης. Είναι το συμβόλαιο μας με τον πολίτη. Αυτό είναι το ποσό που δικαιούται και το γνωστοποιούμε.

Τέλος, υπάρχουν και ερωτήματα κυρίως από ενδιαφερόμενα ΜΜΕ που (καλώς!) επιθυμούν να ελέγχουν την ορθότητα του προγράμματος, την ευκολία στις διαδικασίες κ.λπ.
Για παράδειγμα γιατί νομοθετήσαμε την ελάχιστη υποχρέωση των δικαιούχων του ΚΕΑ ή των παιδιών τους να ολοκληρώσουν τη βασική εκπαίδευση. Μα ακριβώς διότι η βασική εκπαίδευση είναι υποχρεωτική στη χώρα και είναι η ελάχιστη υποχρέωση όλων. Δεν απορρίφθηκε κανένας από το ΚΕΑ λόγω μορφωτικού επιπέδου.

Σε τέτοια ερωτήματα απαντούμε αμέσως μόλις τεθούν, επιδιώκοντας τις καθαρές εξηγήσεις κυρίως για λόγους ενημέρωσης και εκπαίδευσης των πολιτών.

Για τις διασταυρώσεις των στοιχείων
Οι διασταυρώσεις που κάνουμε επεκτείνονται συνεχώς. Επειδή κάτι δεν το προσυμπληρώσαμε στην αίτηση του πολίτη, δεν σημαίνει ότι δεν έχουμε την πληροφορία ή ότι δεν θα τη βρούμε. Το ελάχιστο που απαιτούμε είναι ειλικρίνεια προκειμένου να επιτύχουμε μια άλλη σχέση του πολίτη με την πολιτεία: εκείνη του αμοιβαίου σεβασμού.

Οι διασταυρώσεις που κάνουμε είναι και απολογιστικές. Για παράδειγμα, θα ελέγξουμε αν οι φορολογικές δηλώσεις που θα κατατεθούν το 2018 για τα εισοδήματα του 2017 θα συνάδουν με αυτά που έχουν δηλώσει μέσω των αιτήσεων τους οι δικαιούχοι του ΚΕΑ μέσα στο 2017.

Σκοπεύουμε να ελέγξουμε αυτά που δηλώθηκαν στις αιτήσεις της πρώτης φάσης (Ιούλιος - Δεκέμβριος 2016) σε σχέση με τις φορολογικές δηλώσεις που θα υποβληθούν τώρα για το 2016. Πρέπει να γίνει κοινή συνείδηση ότι οι έλεγχοι γίνονται για την προστασία του κοινού συμφέροντος και ιδιαίτερα των ευάλωτων.

Τέλος, υπάρχουν διασταυρώσεις που δεν μπορούν να γίνουν κατά την υποβολή της αίτησης.

Παράδειγμα: αν κάποιος συμμετέχει σε δύο αιτήσεις ταυτόχρονα. Οπότε γίνονται πριν από κάθε πληρωμή [...]».

Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Telegram Email
Previous ArticleΑχ, Μαργαρίτα (μάδημα) Μαγιοπούλα…
Next Article Πάνω από 8.500 επιχειρήσεις κατέβασαν ρολά το πρώτο τρίμηνο

Related Posts

Αυξάνονται σταθερά τα «φέσια» του Δημοσίου προς τους ιδιώτες - Εφτασαν τα 3,9 δισ. τον Απρίλιο

18 Ιουνίου, 2025

ΕΦΚΑ: Τι αλλάζει με τη νέα διαδικασία fast track για επικουρικές συντάξεις – Ποιοι δικαιούνται επιτάχυνση

18 Ιουνίου, 2025

Μετρητά χωρίς τραπεζική κάρτα: Πού χρησιμοποιείται το κινητό για ανάληψη στα ΑΤΜ

18 Ιουνίου, 2025
Add A Comment

Comments are closed.

moneypress.gr
Technical Summary Widget Powered by Investing.com
Powered by Investing.com
Moneypress

To Moneypress.gr ανήκει στην HT PRESS ONLINE IKE

Tαυτότητα Moneypresss.gr

Χρήση Cookies

'Οροι Χρήσης

Αποποίηση Ευθυνών

FOLLOW US
FOLLOW US
Μέλος του Μητρώο Online Media
© 2025 Moneypress.gr

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.