• ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Οικονομία
    • Πολιτική
    • Αγορά
    • Επιχειρήσεις
    • Τράπεζες
    • Επενδύσεις
    • Αυτοκίνητο
    • Sport & Business
    • Υγεία
    • Πλανήτης
  • ΧΡΗΜΑ
    • Σχόλιο Ημέρας
    • Εικόνα Αγοράς
    • Στατιστικά
    • Ανακοινώσεις ΧΑΑ
    • Business World
    • Διεθνείς Αγορές
    • Ισοτιμίες
    • Εμπορεύματα
    • Calculators
  • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
    • Ιδιώτες
    • Επιχειρήσεις
  • ΕΡΓΑΣΙΑ
    • Συντάξεις
    • Χρηστικά
  • ΔΗΜΟΣΙΟ
  • ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ
    • Δημόσιο
    • ΟΤΑ
    • Αγορά
  • OPINION
    • Ηγεσία και Management
Facebook Twitter Instagram
Facebook Twitter Instagram
Money PressMoney Press
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Οικονομία
    • Πολιτική
    • Αγορά
    • Επιχειρήσεις
    • Τράπεζες
    • Επενδύσεις
    • Αυτοκίνητο
    • Sport & Business
    • Υγεία
    • Πλανήτης
  • ΧΡΗΜΑ
    • Σχόλιο Ημέρας
    • Εικόνα Αγοράς
    • Στατιστικά
    • Ανακοινώσεις ΧΑΑ
    • Business World
    • Διεθνείς Αγορές
    • Ισοτιμίες
    • Εμπορεύματα
    • Calculators
  • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
    • Ιδιώτες
    • Επιχειρήσεις
  • ΕΡΓΑΣΙΑ
    • Συντάξεις
    • Χρηστικά
  • ΔΗΜΟΣΙΟ
  • ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ
    • Δημόσιο
    • ΟΤΑ
    • Αγορά
  • OPINION
    • Ηγεσία και Management
Money PressMoney Press
Home»Ειδήσεις»Οικονομία»Γιατί... ναυάγησε το "όνειρο" της κρουαζιέρας
Οικονομία

Γιατί... ναυάγησε το "όνειρο" της κρουαζιέρας

21 Αυγούστου, 2017Δεν υπάρχουν Σχόλια3 Mins Read
Facebook Twitter LinkedIn Telegram Pinterest Tumblr Reddit WhatsApp Email
Share
Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

«Ο κόσμος έχει αγοράσει όλες τις τηλεοράσεις και τα αυτοκίνητα που επιθυμεί και αγοράζει πλέον αναμνήσεις όσο ποτέ στο παρελθόν. Και εμείς στην κρουαζιέρα κάνουμε ακριβώς αυτήν τη δουλειά».

Με αυτά τα λόγια περιέγραφε πριν από λίγες μέρες τη μεγάλη ανάπτυξη του κλάδου και την αύξηση των κρατήσεων για κρουαζιέρες σε ιστορικά υψηλά ο επικεφαλής της δεύτερης μεγαλύτερης εταιρείας κρουαζιέρας στον κόσμο, της Royal Caribbean Cruises, Ρίτσαρντ Φρέιν. Όμως, αυτή η πραγματικότητα, που έχει σημάνει τη χρυσή εποχή του κλάδου διεθνώς, δεν έφτασε ακόμα στην Ελλάδα που κατά το πρώτο εξάμηνο αναμένεται να εμφανίσει μείωση των αφίξεων κρουαζιερόπλοιων της τάξης του 20%.

Η αδυναμία της Ελλάδας να προβάλει νέους προορισμούς πέραν της Μυκόνου, της Σαντορίνης και μερικών ακόμα περιοχών, σημαίνει πως οι μεγάλες εταιρείες δεν μπορούν να σχεδιάσουν δρομολόγια για τα νέα μεγάλα πλοία, χωρίς να περιλάβουν και άλλες χώρες.

Σε κάθε περίπτωση όπως αναφέρει το ρεπορτάζ της «Καθημερινής», άλλες στιβαρές αγορές προορισμού στην παρούσα φάση στην Ανατολική Μεσόγειο δεν υπάρχουν. Αλλωστε, ο καταλύτης για τη σημαντικότατη πτώση του αριθμού των κρουαζιερόπλοιων που ήρθαν φέτος στην Ελλάδα, ήταν η κατάρρευση της τουρκικής αγοράς λόγω των τρομοκρατικών επιθέσεων και της απόπειρας πραξικοπήματος.

Λίγες μέρες μετά τη Royal Caribbean, η Norwegian Cruise Line Holdings –η τρίτη μεγαλύτερη εταιρεία διεθνώς με στόλο 25 μεγάλων πλοίων– ανακοίνωσε υψηλότερη της αναμενόμενης καθαρή κερδοφορία ύψους 198 εκατ. δολ. κατά το δεύτερο τρίμηνο και αναβάθμισε τις εκτιμήσεις της για όλο το έτος.

Το «αφεντικό» της, ο Φρανκ ντελ Ρίο, μίλησε για βέλτιστο περιβάλλον κρατήσεων και γνωστοποίησε πως οι κρατήσεις για το δεύτερο εξάμηνο έχουν καλύψει όλη τη χωρητικότητα του στόλου της εταιρείας του, ενώ «τρέχουν» με ασυνήθιστα υψηλούς ρυθμούς για την εποχή και οι κρατήσεις για το 2018.

Τίποτε απ’ όλα αυτά δεν συμβαίνει δυστυχώς στην Ελλάδα, που παρά το εμπεδωμένο από το δυνητικό επιβατικό κοινό μεγάλο ιστορικό ενδιαφέρον και τις αναγνωρισμένες μοναδικές φυσικές ομορφιές, παραμένει εν πολλοίς απομονωμένη αγορά στην Ανατολική Μεσόγειο, που αδυνατεί να ακολουθήσει τους ρυθμούς ανάπτυξης της διεθνούς αγοράς.

Πάνω από 25 εκατ. επιβάτες αναμένεται μέσα στο 2017 να επιλέξουν την κρουαζιέρα ως τρόπο διακοπών, γεγονός ενδεικτικό της δυναμικής της ανάπτυξης του κλάδου που προσδιορίζεται κατά μέσον όρο στο 7% ετησίως από το 1990 μέχρι σήμερα.

Αντίστοιχα, η συμβολή του κλάδου στην παγκόσμια οικονομία έφτασε τα 117 δισ. δολάρια το 2016, σύμφωνα με στοιχεία της Διεθνούς Ενωσης Κρουαζιέρας (CLIA), αλλά η Ελλάδα δεν μπόρεσε να ξεπεράσει τα 500 εκατομμύρια πέρυσι, παρά το ότι είναι η τρίτη μεγαλύτερη αγορά στη Μεσόγειο μετά την Ισπανία και την Ιταλία, οι οποίες προηγούνται πάντως με πολύ μεγάλη διαφορά. Μένει βέβαια να φανούν πλέον και οι επιπτώσεις από την τρομοκρατική επίθεση στη Βαρκελώνη και κατά πόσον θα πλήξουν ολόκληρη τη Μεσόγειο, σημειώνουν οι επαΐοντες.

Κρουαζιέρα
Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Telegram Email
Previous ArticleΕπικές δικαιολογίες από επιχειρήσεις για τη μη χρησιμοποίηση POS
Next Article Βήμα - βήμα οι διαδικασίες για την έκδοση ηλεκτρονικού εισητηρίου

Related Posts

Μισθωτήρια ακινήτων: Η προθεσμία αποδοχής για ενοικιαστές και συνιδιοκτήτες λήγει σύντομα

16 Ιουνίου, 2025

Σούπερ μάρκετ vs λαϊκή αγορά: Πού βρίσκονται οι καλύτερες τιμές σε φρούτα και λαχανικά

15 Ιουνίου, 2025

Μπορεί η Ευρώπη να ξεπεράσει την κρίση του υπερτουρισμού;

15 Ιουνίου, 2025
Add A Comment

Comments are closed.

moneypress.gr
Technical Summary Widget Powered by Investing.com
Powered by Investing.com
Moneypress

To Moneypress.gr ανήκει στην HT PRESS ONLINE IKE

Tαυτότητα Moneypresss.gr

Χρήση Cookies

'Οροι Χρήσης

Αποποίηση Ευθυνών

FOLLOW US
FOLLOW US
Μέλος του Μητρώο Online Media
© 2025 Moneypress.gr

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.