• ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Οικονομία
    • Πολιτική
    • Αγορά
    • Επιχειρήσεις
    • Τράπεζες
    • Επενδύσεις
    • Αυτοκίνητο
    • Sport & Business
    • Υγεία
    • Πλανήτης
  • ΧΡΗΜΑ
    • Σχόλιο Ημέρας
    • Εικόνα Αγοράς
    • Στατιστικά
    • Ανακοινώσεις ΧΑΑ
    • Business World
    • Διεθνείς Αγορές
    • Ισοτιμίες
    • Εμπορεύματα
    • Calculators
  • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
    • Ιδιώτες
    • Επιχειρήσεις
  • ΕΡΓΑΣΙΑ
    • Συντάξεις
    • Χρηστικά
  • ΔΗΜΟΣΙΟ
  • ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ
    • Δημόσιο
    • ΟΤΑ
    • Αγορά
  • OPINION
    • Ηγεσία και Management
Facebook Twitter Instagram
Facebook Twitter Instagram
Money PressMoney Press
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Οικονομία
    • Πολιτική
    • Αγορά
    • Επιχειρήσεις
    • Τράπεζες
    • Επενδύσεις
    • Αυτοκίνητο
    • Sport & Business
    • Υγεία
    • Πλανήτης
  • ΧΡΗΜΑ
    • Σχόλιο Ημέρας
    • Εικόνα Αγοράς
    • Στατιστικά
    • Ανακοινώσεις ΧΑΑ
    • Business World
    • Διεθνείς Αγορές
    • Ισοτιμίες
    • Εμπορεύματα
    • Calculators
  • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
    • Ιδιώτες
    • Επιχειρήσεις
  • ΕΡΓΑΣΙΑ
    • Συντάξεις
    • Χρηστικά
  • ΔΗΜΟΣΙΟ
  • ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ
    • Δημόσιο
    • ΟΤΑ
    • Αγορά
  • OPINION
    • Ηγεσία και Management
Money PressMoney Press
Home»Opinion»Διαχείριση της απόδοσης στον δημόσιο τομέα
Opinion

Διαχείριση της απόδοσης στον δημόσιο τομέα

28 Ιουνίου, 2019Δεν υπάρχουν Σχόλια3 Mins Read
Facebook Twitter LinkedIn Telegram Pinterest Tumblr Reddit WhatsApp Email
Share
Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

Η διαχείριση της απόδοσης συνίσταται σε ένα σύνολο συστημάτων και διαδικασιών που αποβλέπουν στην επίτευξη καλύτερων αποτελεσμάτων εντός συμφωνημένου πλαισίου στόχων, προδιαγραφών και αναγκαίων ικανοτήτων. Πρόκειται για αρχές διοίκησης βασισμένες περισσότερο σε συμφωνία και παρακίνηση και λιγότερο σε εντολές για την επίτευξη συλλογικών αλλά και ατομικών στόχων, εστιάζοντας στην υποβοήθηση των ανθρώπων να πράττουν τα σωστά πράγματα με τον σωστό τρόπο.

Βασικό εργαλείο διαχείρισης της απόδοσης είναι η αξιολόγηση.

Του Κώστα Χριστίδη*

Ένα λειτουργικό σύστημα αξιολόγησης περιλαμβάνει ποσοτικά και ποιοτικά κριτήρια και στόχους, που ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις, προδιαγραφές, αρμοδιότητες και ευθύνες της κάθε θέσης εργασίας. Για κάθε θέση, τίθενται γενικά και ειδικά κριτήρια απόδοσης, με διαφορετικούς συντελεστές βαρύτητας μεταξύ τους. Τέτοια κριτήρια μπορεί να είναι: ποιότητα παρεχόμενων υπηρεσιών, τήρηση χρονοδιαγραμμάτων διεκπεραίωσης, εκπλήρωση τιθέμενων στόχων, τήρηση κανονισμών/διαδικασιών, γνώσεις γύρω από το αντικείμενο της εργασίας, συνεργασιμότητα, επαγγελματική συμπεριφορά κ.α.

Είναι σημαντικό οι αξιολογούμενοι να έχουν την δυνατότητα να συζητήσουν εκ των προτέρων τους στόχους που τίθενται στα πλαίσια της εργασίας τους και τους άξονες αξιολόγησής τους. Κάθε αξιολογητής (κατά κανόνα, ο άμεσος προϊστάμενος του αξιολογούμενου) πρέπει να είναι όσο το δυνατόν αντικειμενικός, ώστε τα αποτελέσματα της αξιολόγησης να είναι αξιόπιστα και χρήσιμα. Προς τούτο σκόπιμο είναι να συγκαταλέγεται μεταξύ των κριτηρίων αξιολόγησης της δικής του απόδοσης η ικανότητα ορθής αξιολόγησης των υφισταμένων του.

Βασικό συστατικό επιτυχίας είναι η ανάδραση (feedback), δηλαδή η ορθή και έγκαιρη επικοινωνία των αποτελεσμάτων στον αξιολογούμενο με σκοπό την από κοινού ανασκόπηση της πορείας του, τον εντοπισμό σημείων και τρόπων βελτίωσης και τον προσδιορισμό των στόχων για το επόμενο διάστημα.

Η βελτίωση της απόδοσης του αξιολογούμενου είναι πάντοτε ο βασικός στόχος και μόνο δευτερευόντως η επιβράβευση (ή η αποδοκιμασία) της συμπεριφοράς του. Ένα μέρος, πάντως, της μισθολογικής και βαθμολογικής εξέλιξής του είναι σκόπιμο να συνδέεται με τα αποτελέσματα της αξιολόγησής του. Η τελευταία ουδέποτε πρέπει να έχει τιμωρητικό χαρακτήρα.

Ένα τέτοιο σύστημα αξιολόγησης, πέραν της ευνοϊκής συμβολής του στην αύξηση της παραγωγικότητας, ανταποκρίνεται σε ένα βαθιά ριζωμένο αίσθημα δικαιοσύνης και σε αρχές αξιοκρατίας. Θλιβερή εξαίρεση στην χρήση του εργαλείου αυτού, που εδώ και δεκαετίες χρησιμοποιείται ευρέως σε όλες τις ανεπτυγμένες χώρες, αποτελεί ο ελληνικός δημόσιος τομέας.

Σε αυτόν ανέκαθεν ίσχυε μία γραφειοκρατική διαδικασία, κατά την οποία βαριεστημένοι προϊστάμενοι συμπληρώνουν, άπαξ ετησίως, τα περίφημα ‘’φύλλα ποιότητας’’, όπου βαθμολογούν με ‘’άριστα’’ τα χαρακτηριστικά και την συμπεριφορά όλων των υφισταμένων τους ! Πρόκειται για παρωδία του θεσμού και αδικαιολόγητη απώλεια χρόνου.

Ευτυχώς, ο Κυριάκος Μητσοτάκης γνωρίζει από την προηγούμενη υπουργική θητεία του τί πρέπει να αλλάξει ώστε η διαχείριση της απόδοσης να καταστεί αποφασιστικό εργαλείο συνολικής αναβάθμισης της πολύπαθης ελληνικής δημόσιας διοίκησης.

*Νομικός - Οικονομολόγος

Χριστίδης
Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Telegram Email
Previous Article78 θέσεις εργασίας στην Περιφέρεια Αττικής
Next Article The Times: Φυσικό αέριο και πετρέλαιο πυροδοτούν παλιές έχθρες Τουρκίας - Κύπρου - Ελλάδας

Related Posts

Συλλαλητήριο πνιγμένο στο αίμα

16 Ιουνίου, 2025

ΗΠΑ: Η αντιφιλελεύθερη λύση

16 Ιουνίου, 2025

Με το βλέμμα στις σινοαμερικανικές διαπραγματεύσεις

16 Ιουνίου, 2025
Add A Comment

Comments are closed.

moneypress.gr
Technical Summary Widget Powered by Investing.com
Powered by Investing.com
Moneypress

To Moneypress.gr ανήκει στην HT PRESS ONLINE IKE

Tαυτότητα Moneypresss.gr

Χρήση Cookies

'Οροι Χρήσης

Αποποίηση Ευθυνών

FOLLOW US
FOLLOW US
Μέλος του Μητρώο Online Media
© 2025 Moneypress.gr

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.