• ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Οικονομία
    • Πολιτική
    • Αγορά
    • Επιχειρήσεις
    • Τράπεζες
    • Επενδύσεις
    • Αυτοκίνητο
    • Sport & Business
    • Υγεία
    • Πλανήτης
  • ΧΡΗΜΑ
    • Σχόλιο Ημέρας
    • Εικόνα Αγοράς
    • Στατιστικά
    • Ανακοινώσεις ΧΑΑ
    • Business World
    • Διεθνείς Αγορές
    • Ισοτιμίες
    • Εμπορεύματα
    • Calculators
  • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
    • Ιδιώτες
    • Επιχειρήσεις
  • ΕΡΓΑΣΙΑ
    • Συντάξεις
    • Χρηστικά
  • ΔΗΜΟΣΙΟ
  • ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ
    • Δημόσιο
    • ΟΤΑ
    • Αγορά
  • OPINION
    • Ηγεσία και Management
Facebook Twitter Instagram
Facebook Twitter Instagram
Money PressMoney Press
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Οικονομία
    • Πολιτική
    • Αγορά
    • Επιχειρήσεις
    • Τράπεζες
    • Επενδύσεις
    • Αυτοκίνητο
    • Sport & Business
    • Υγεία
    • Πλανήτης
  • ΧΡΗΜΑ
    • Σχόλιο Ημέρας
    • Εικόνα Αγοράς
    • Στατιστικά
    • Ανακοινώσεις ΧΑΑ
    • Business World
    • Διεθνείς Αγορές
    • Ισοτιμίες
    • Εμπορεύματα
    • Calculators
  • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
    • Ιδιώτες
    • Επιχειρήσεις
  • ΕΡΓΑΣΙΑ
    • Συντάξεις
    • Χρηστικά
  • ΔΗΜΟΣΙΟ
  • ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ
    • Δημόσιο
    • ΟΤΑ
    • Αγορά
  • OPINION
    • Ηγεσία και Management
Money PressMoney Press
Home»Ειδήσεις»Διθύραμβοι «Handelsblatt»: Ο Μητσοτάκης θέλει να σπάσει την παράδοση της κομματικής πελατείας
Ειδήσεις

Διθύραμβοι «Handelsblatt»: Ο Μητσοτάκης θέλει να σπάσει την παράδοση της κομματικής πελατείας

8 Ιανουαρίου, 2020Δεν υπάρχουν Σχόλια3 Mins Read
Facebook Twitter LinkedIn Telegram Pinterest Tumblr Reddit WhatsApp Email
Share
Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

Ενα εκτενές δημοσίευμα για το φιλόδοξο πρόγραμμα ιδιωτικοποιήσεων της κυβέρνησης του Κυριάκου Μητσοτάκη φιλοξενεί η γερμανική εφημερίδα Handelsblatt.

Αναφερόμενη στις προθέσεις της κυβέρνησης Μητσοτάκη για «μπαράζ» ιδιωτικοποιήσεων εντός του 2020, η Handelsblatt επισημαίνει ότι ο στόχος της Ελλάδας είναι πλέον να μπουν περί τα 2,44 δισ. ευρώ στα κρατικά ταμεία εντός του τρέχοντος έτους.

Σύμφωνα με την ελληνική έκδοση της Deutsche Welle, η Handeslbatt εστιάζει στην ιδιωτικοποίηση τμήματος του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών «Ελευθέριος Βενιζέλος»:

«"Φιλέτο" του φετινού προγράμματος ιδιωτικοποιήσεων θεωρείται η πώληση του 30% του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών […]. Το πακέτο μετοχών ενδέχεται να αποφέρει πάνω από ένα δισ. ευρώ. Τα σχέδια πώλησης φέρνουν κινητικότητα στο ελληνικό πρόγραμμα ιδιωτικοποιήσεων. Προβλέπεται στο πακέτο μεταρρυθμίσεων που οφείλει να υλοποιήσει η ελληνική κυβέρνηση σε αντάλλαγμα της διεθνούς οικονομικής βοήθειας».

Η Handeslblatt σημειώνει ότι «μέχρι πρότινος το πρόγραμμα (σ.σ. ιδιωτικοποιήσεων) είχε στιγματιστεί από ανεκπλήρωτες υποσχέσεις και αποτυχίες.

Μετά το ξέσπασμα της ελληνικής κρίσης χρέους η τότε σοσιαλδημοκρατική κυβέρνηση είχε υποσχεθεί στους πιστωτές το 2011 κέρδη ύψους 50 δισ. ευρώ από τις ιδιωτικοποιήσεις μέσα σε μόλις πέντε χρόνια. Ένας απολύτως ουτοπικός στόχος.

Στην πραγματικότητα μπήκαν στα ταμεία μέχρι το 2015 μόλις 3,2 δισ. ευρώ. Στο μεταξύ ανέρχονται στα 6,9 δισ. ευρώ» τονίζει χαρακτηριστικά.

Η γερμανική εφημερίδα στη συνέχεια κάνει μια μικρή αναδρομή στη στάση των προηγούμενων κυβερνήσεων της Ελλάδας στο θέμα των ιδιωτικοποιήσεων και στο τί προσπαθεί να αλλάξει ο Κυριάκος Μητσοτάκης:

«Τη μία οι ιδιωτικοποιήσεις σκόνταφταν σε νομικά και γραφειοκρατικά εμπόδια και την άλλη στο ότι κατά τα χρόνια της κρίσης οι περισσότεροι επενδυτές απέφευγαν την Ελλάδα. Δεν υπήρχε όμως και πολιτική βούληση.

Πολιτικοί όλων των κομμάτων αντιστέκονταν στο να παραδώσουν τον έλεγχο κρατικών επιχειρήσεων. Διότι επί δεκαετίες οι εταιρίες αυτές βοηθούσαν στο να τροφοδοτείται η κομματική πελατεία με επικερδείς θέσεις.

Ο Μητσοτάκης θέλει να σπάσει αυτή την παράδοση. Τον βοηθά το γεγονός ότι στο μεταξύ έχει ξυπνήσει το ενδιαφέρον των επενδυτών ενώ επιστρέφει και η εμπιστοσύνη στην πολιτική σταθερότητα και το οικονομικό μέλλον της Ελλάδας.

Για το πακέτο μετοχών του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ) έλαβε αμέσως 10 προσφορές».

Καταλήγοντας, η Handeslblatt αναφέρεται και στη σχεδιαζόμενη ιδιωτικοποίηση της Δημόσιας Επιχείρησης Αερίου (ΔΕΠΑ), περιφερειακών λιμανιών, όπως της Αλεξανδρούπολης αλλά και παραχώρησης της Εγνατίας Οδού:

«Ο Μητσοτάκης δεν επιταχύνει τις ιδιωτικοποιήσεις μόνον εξαιτίας των προσδοκώμενων κερδών που προορίζονται για την απομείωση του χρέους. Ο πρωθυπουργός ελπίζει ότι αυτό θα ενισχύσει και τη θέση του εν όψει των επικείμενων διαπραγματεύσεων με τους θεσμούς για τη χαλάρωση των δημοσιονομικών επιταγών».

Μητσοτάκης
Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Telegram Email
Previous ArticleΣτα 100 δισ. ευρω οι εκδόσεις ομολόγων στην ευρωζώνη τον Ιανουάριο – Στο παιχνίδι και η Ελλάδα
Next Article Ευρωζώνη: Επιτάχυνε στο 1,3% ο πληθωρισμός τον Δεκέμβριο

Related Posts

Ανεξάρτητη Αρχή κατά της ακρίβειας: Πότε τίθεται σε λειτουργία – Πώς θα λειτουργεί

17 Ιουνίου, 2025

Αlpha Finance: Αναβαθμίζει τις τιμές στόχους για τις τράπεζες με έμφαση στην ενίσχυση της κερδοφορίας μέσω εξαγορών

17 Ιουνίου, 2025

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Ξεκινά κάλυψη η Mediobanca - "Βλέπει" τιμή στόχο 28,80 ευρώ - Περιθώριο ανόδου 45%

17 Ιουνίου, 2025
Add A Comment

Comments are closed.

moneypress.gr
Technical Summary Widget Powered by Investing.com
Powered by Investing.com
Moneypress

To Moneypress.gr ανήκει στην HT PRESS ONLINE IKE

Tαυτότητα Moneypresss.gr

Χρήση Cookies

'Οροι Χρήσης

Αποποίηση Ευθυνών

FOLLOW US
FOLLOW US
Μέλος του Μητρώο Online Media
© 2025 Moneypress.gr

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.