• ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Οικονομία
    • Πολιτική
    • Αγορά
    • Επιχειρήσεις
    • Τράπεζες
    • Επενδύσεις
    • Αυτοκίνητο
    • Sport & Business
    • Υγεία
    • Πλανήτης
  • ΧΡΗΜΑ
    • Σχόλιο Ημέρας
    • Εικόνα Αγοράς
    • Στατιστικά
    • Ανακοινώσεις ΧΑΑ
    • Business World
    • Διεθνείς Αγορές
    • Ισοτιμίες
    • Εμπορεύματα
    • Calculators
  • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
    • Ιδιώτες
    • Επιχειρήσεις
  • ΕΡΓΑΣΙΑ
    • Συντάξεις
    • Χρηστικά
  • ΔΗΜΟΣΙΟ
  • ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ
    • Δημόσιο
    • ΟΤΑ
    • Αγορά
  • OPINION
    • Ηγεσία και Management
Facebook Twitter Instagram
Facebook Twitter Instagram
Money PressMoney Press
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Οικονομία
    • Πολιτική
    • Αγορά
    • Επιχειρήσεις
    • Τράπεζες
    • Επενδύσεις
    • Αυτοκίνητο
    • Sport & Business
    • Υγεία
    • Πλανήτης
  • ΧΡΗΜΑ
    • Σχόλιο Ημέρας
    • Εικόνα Αγοράς
    • Στατιστικά
    • Ανακοινώσεις ΧΑΑ
    • Business World
    • Διεθνείς Αγορές
    • Ισοτιμίες
    • Εμπορεύματα
    • Calculators
  • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
    • Ιδιώτες
    • Επιχειρήσεις
  • ΕΡΓΑΣΙΑ
    • Συντάξεις
    • Χρηστικά
  • ΔΗΜΟΣΙΟ
  • ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ
    • Δημόσιο
    • ΟΤΑ
    • Αγορά
  • OPINION
    • Ηγεσία και Management
Money PressMoney Press
Home»Ειδήσεις»Ελληνογαλλική συμμαχία: Οι φρεγάτες Βelhara στη συνάντηση Μητσοτάκη-Μακρόν
Ειδήσεις

Ελληνογαλλική συμμαχία: Οι φρεγάτες Βelhara στη συνάντηση Μητσοτάκη-Μακρόν

27 Ιανουαρίου, 2020Δεν υπάρχουν Σχόλια3 Mins Read
Facebook Twitter LinkedIn Telegram Pinterest Tumblr Reddit WhatsApp Email
Share
Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

Να ξεπεράσουν τις σημαντικές νομικές αγκυλώσεις και να ‘’κλειδώσουν’’ τη συμφωνία για την απόκτηση από την Ελλάδα των Γαλλικών ψηφιακών φρεγατών Βelhara είναι ένα από τα θέματα που θα απασχολήσει σύμφωνα με πληροφορίες τους Κυριάκο Μητσοτάκη και Εμάνουελ Μακρόν την ερχόμενη Τετάρτη στο Παρίσι.

‘Έπειτα από πολύμηνες διαπραγματεύσεις με τους Γάλλους οι Επιτελείς του Πολεμικού μας Ναυτικού και τα στελέχη της Γενικής Διεύθυνσης Αμυντικών Εξοπλισμών και Επενδύσεων έχουν καταλήξει τόσο στη διαμόρφωση του πλοίου όσο και σε ζητήματα συντήρησης και υποστήριξης.

‘’Αγκάθι’’ όμως παραμένει το νομικό καθεστώς της συμφωνίας αφού η Αθήνα επιθυμεί οι δύο χώρες να προχωρήσουν σε G to G συμφωνία (Government to Government) ώστε το Γαλλικό κράτος να είναι η συμβαλλόμενη πλευρά πάνω από την κατασκευάστρια εταιρεία η οποία άλλωστε βρίσκεται υπό κρατικό έλεγχο.

Αυτό δηλαδή που επιθυμεί η Ελληνική πλευρά είναι να εξασφαλίσει εγγυήσεις απευθείας από το Παρίσι.

Το πρόβλημα φαίνεται όμως ότι είναι ο τρόπος που αντιλαμβάνονται η Γάλλοι τη διακρατική συμφωνία και σε συνδυασμό με το γεγονός ότι το οικονομικό σκέλος-για την αποπληρωμή κυρίως και όχι για τη χρηματοδότηση-δεν έχει κλείσει οριστικά, καθιστούν αναγκαία την πολιτική παρέμβαση σε κορυφαίο επίπεδο.

Χαρακτηριστικό της πολυπλοκότητας της υπόθεσης είναι ότι η Ελληνική πλευρά έχει συστήσει ειδική επιτροπή από στελέχη τα οποία χειρίζονται αποκλειστικά το νομικό σκέλος της υπόθεσης.

Σε κάθε περίπτωση πάντως η απόφαση για απόκτηση των Γαλλικών πλοίων όπως διαφαίνεται και από τις δύο πλευρές δεν λαμβάνεται μόνο με τεχνικά και οικονομικά κριτήρια αλλά ουσιαστικά αφορά στρατηγική συμφωνία των δύο κρατών.

Άλλωστε το Παρίσι έχει ξεκαθαρίσει ότι αυτό αποδεικνύεται περίτρανα με την αποδέσμευση προς την Ελλάδα και των στρατηγικών όπλων Scalp Naval τα οποία θα φέρουν μεταξύ άλλων στον οπλισμό τους οι Belhara.

Οι παράμετροι της υπόθεσης θα τεθούν υπόψη της Ελληνικής αποστολής με στόχο να ξεπεραστούν πλέον σε επίπεδο κορυφής τα εμπόδια και να προχωρήσει η συμφωνία.

Ο Γάλλος πρόεδρος πάντως σύμφωνα με τις πληροφορίες που φτάνουν από το Παρίσι επιθυμεί όχι απλά να ‘’κλειδώσει’’ η συμφωνία αλλά και να επεκταθεί τα επόμενα χρόνια με νέες προτάσεις προς την Αθήνα για απόκτηση Γαλλικών όπλων όπως για παράδειγμα των κορβετών GoWind ή ακόμα και των μαχητικών Rafale στη θέση των Μirage.

Οι προτεραιότητες του Πολεμικού Ναυτικού

‘’Νέα πλοία έπρεπε να είχαν αποκτηθεί χθες’’ τονίζουν στο Γενικό Επιτελείο Ναυτικού και προσθέτουν ότι ‘’μέχρι να ενσωματωθούν στο οπλοστάσιο του Στόλου στόχος είναι αυτά τα οποία ήδη διαθέτει να είναι ετοιμοπόλεμα και όσο το δυνατό πιο ‘’εκσυγχρονισμένα’’.

Με δεδομένο μάλιστα ότι ακόμα και αύριο αν έκλεινε η συμφωνία με τους Γάλλους τα πλοία σε τουλάχιστον τέσσερα με πέντε χρόνια θα φτάσουν στην Ελλάδα, το Πολεμικό Ναυτικό θα κληθεί το επόμενο διάστημα να αντιμετωπίσει οποιαδήποτε πρόκληση με τις διαθέσιμες μονάδες.

Σημαντική καθυστέρηση παρατηρείται ήδη στον εκσυγχρονισμό των τεσσάρων φρεγατών ΜΕΚΟ αφού η διαδικασία πρόσκλησης ενδιαφέροντος σε υποψήφιες εταιρίες φαίνεται να ξεκινάει πάλι από την αρχή.

Στόχος του νέου Αρχηγού ΓΕΝ Ναύαρχου Στυλιανού Πετράκη είναι να προχωρήσει η διαδικασία με όρους fast track και να ξεκινήσει η αναβάθμιση μέσα στο 2020.Μια ακόμη εκκρεμότητα που καλείται να επιλύσει ο νέος Αρχηγός είναι η απόκτηση των νέων τορπιλών βαρέως τύπου για τα υποβρύχια του Στόλου ενώ στο οπλοστάσιο του Πολεμικού Ναυτικού αναμένεται να προστεθούν οι δύο νέες πυραυλάκατοι με πρώτη την ‘’ΚΑΡΑΘΑΝΑΣΗΣ’’ και στη συνέχεια την ‘’ΒΛΑΧΑΚΟΣ’’.

Βelhara
Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Telegram Email
Previous ArticleΑκίνητα: Πώς θα δηλωθούν στους δήμους χωρίς πρόστιμα τα αδήλωτα τετραγωνικά
Next Article Φορολογικές δηλώσεις: Ποιες ανατροπές έρχονται

Related Posts

Πώς τα κρυπτονομίσματα κάνουν πλουσιότερο τον Τραμπ

16 Ιουνίου, 2025

Σύμβουλος καριέρας: Γιατί η επιμονή στην τέλεια επιλογή οδηγεί σε χειρότερα αποτελέσματα

16 Ιουνίου, 2025

Ταϊβάν: Γιατί βάζει στη «μαύρη λίστα» τις κινεζικές Huawei και SMIC

16 Ιουνίου, 2025
Add A Comment

Comments are closed.

moneypress.gr
Technical Summary Widget Powered by Investing.com
Powered by Investing.com
Moneypress

To Moneypress.gr ανήκει στην HT PRESS ONLINE IKE

Tαυτότητα Moneypresss.gr

Χρήση Cookies

'Οροι Χρήσης

Αποποίηση Ευθυνών

FOLLOW US
FOLLOW US
Μέλος του Μητρώο Online Media
© 2025 Moneypress.gr

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.