• ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Οικονομία
    • Πολιτική
    • Αγορά
    • Επιχειρήσεις
    • Τράπεζες
    • Επενδύσεις
    • Αυτοκίνητο
    • Sport & Business
    • Υγεία
    • Πλανήτης
  • ΧΡΗΜΑ
    • Σχόλιο Ημέρας
    • Εικόνα Αγοράς
    • Στατιστικά
    • Ανακοινώσεις ΧΑΑ
    • Business World
    • Διεθνείς Αγορές
    • Ισοτιμίες
    • Εμπορεύματα
    • Calculators
  • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
    • Ιδιώτες
    • Επιχειρήσεις
  • ΕΡΓΑΣΙΑ
    • Συντάξεις
    • Χρηστικά
  • ΔΗΜΟΣΙΟ
  • ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ
    • Δημόσιο
    • ΟΤΑ
    • Αγορά
  • OPINION
    • Ηγεσία και Management
Facebook Twitter Instagram
Facebook Twitter Instagram
Money PressMoney Press
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Οικονομία
    • Πολιτική
    • Αγορά
    • Επιχειρήσεις
    • Τράπεζες
    • Επενδύσεις
    • Αυτοκίνητο
    • Sport & Business
    • Υγεία
    • Πλανήτης
  • ΧΡΗΜΑ
    • Σχόλιο Ημέρας
    • Εικόνα Αγοράς
    • Στατιστικά
    • Ανακοινώσεις ΧΑΑ
    • Business World
    • Διεθνείς Αγορές
    • Ισοτιμίες
    • Εμπορεύματα
    • Calculators
  • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
    • Ιδιώτες
    • Επιχειρήσεις
  • ΕΡΓΑΣΙΑ
    • Συντάξεις
    • Χρηστικά
  • ΔΗΜΟΣΙΟ
  • ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ
    • Δημόσιο
    • ΟΤΑ
    • Αγορά
  • OPINION
    • Ηγεσία και Management
Money PressMoney Press
Home»Opinion»Ηγέτης ή Manager
Opinion

Ηγέτης ή Manager

2 Δεκεμβρίου, 2017Δεν υπάρχουν Σχόλια3 Mins Read
Facebook Twitter LinkedIn Telegram Pinterest Tumblr Reddit WhatsApp Email
Share
Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

Μοναδικές προκλήσεις

Η Ηγεσία και οι προκλήσεις στους Μη Κερδοσκοπικούς Οργανισμούς είναι ιδιαίτεροι. Η βασική διαφορά οφείλεται στη βάση. Στις εταιρείες με σκοπό το κέρδος ο Διευθύνων Σύμβουλος παρακολουθεί και τον ενδιαφέρει η λεγόμενη απόδοση της επένδυσης (ROI), πρέπει να δοθούν απαντήσεις στους μετόχους για την επίδοση του οργανισμού.

Της Τόνιας Τσιρογιάννη*

Στους ΜΚΟ όμως είναι δυο οι τρόποι αξιολόγησης. Η απόδοση ως προς την αποστολή (ROM) και η απόδοση της επένδυσης (ROI) από τους δωρητές, τους χορηγούς και τις άλλες πηγές. Ενώ παράλληλα η τάση είναι οι ΜΚΟ να μεταλλαχθούν σε ποιο επιχειρησιακά μοντέλα διαχείρισης και επίδοσης.

Οι άνθρωποι που θα αποφασίσουν να ασχοληθούν σε αυτό τον κλάδο χρειάζεται να είναι οραματιστές, άνθρωποι της αλλαγής, δημιουργικοί, με στρατηγική σκέψη. Επίσης χρειάζεται να είναι ικανοί να:

  • δημιουργούν σχέσεις με όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη εντός και εκτός οργανισμού (δωρητές, προσωπικό, τοπική κοινωνία, χρηματοδότες)
  • να ηγούνται με την επιρροή τους
  • να είναι παρωθητικοί
  • προσαρμοστικοί
  • με πάθος για το όραμα
  • με επιμονή

Πλαίσιο

Μερικές φορές το πλαίσιο μπορεί να περιορίσει τις αρμοδιότητες του Διευθύνοντος Συμβούλου. Παρόλο που έχουν πλήρη πρόσβαση και έλεγχο των καθημερινών λειτουργιών του οργανισμού, η τελική έγκριση έγκειται στο Διοικητικό Συμβούλιο, που αποτελείται από εθελοντές της κοινότητας. Παρόλο αυτά το συμβούλιο φέρει την ευθύνη της οικονομικής διαχείρισης, της ολικής κατεύθυνσης του προγράμματος- έργου και της αποστολής του. Επίσης το Συμβούλιο είναι υπεύθυνο για την πρόσληψη και την απόλυση του Διευθύνοντος Συμβούλου.

Μέσα σε αυτό το πλαίσιο ο ηγέτης ενός μη κερδοσκοπικού οργανισμού κτίζει σχέσεις με το προσωπικό, χρηματοδότες, εθελοντές και τη γενικότερη κοινότητα των ενδιαφερομένων. Η εμπιστοσύνη και η αξιοπιστία είναι ζωτικής σημασίας στη διοίκηση και την κινητοποίηση του προσωπικού, οι οποίοι προσφέρουν τις υπηρεσίες τους στο σκοπό του οργανισμού.

Επιχειρηματική αντίληψη

Εκτός ότι ο Διευθύνων Σύμβουλος είναι ο οραματιστής, ο ηγέτης της αλλαγής και η φωνή του οργανισμού, πρέπει να αντιλαμβάνεται και το σφυγμό των καθημερινών εργασιών.

Σε αυτό το σημείο να αναφέρουμε ότι συχνά στον επιχειρηματικό χώρο αναφέρεται η διαφορετική έννοια του ηγέτη και του manger (διευθυντής). Οι ηγέτες κάνουν το σωστό, οι διευθυντές το κάνουν με το σωστό τρόπο. Ο ηγέτης- διευθυντής ενός μη κερδοσκοπικού οργανισμού πρέπει να τα κάνει όλα – το σωστό και με το σωστό τρόπο.

Παρόλο που οι άνθρωποι συνήθως επιλέγουν να εργαστούν  σε ένα μη κερδοσκοπικό οργανισμό για να κάνουν τη διαφορά, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι και αυτός ο οργανισμός είναι μια επιχείρηση. Αυτό σημαίνει ότι χρειάζεται να συγκεντρωθούν χρήματα. Ο Διευθύνων Σύμβουλος- Ηγέτης χρειάζεται να μείνει συγκεντρωμένος στο όραμα και την αποστολή, αλλά και να εκτιμήσει τη σημασία των ανθρώπων που εκτελούν αυτό το όραμα. Κάποια απόταερωτήματαπουχρειάζεταινααναρωτηθείγια το αποτέλεσμα του έργου του είναι: Πως ο οργανισμός επιτυγχάνει την αποστολή του; Παρέχει τις υπηρεσίες του σε χαμηλή τιμή ή δωρεάν; Ηγείται του οργανισμού; Ηγείται της συγκεκριμένης κοινότητας και ταυτοχρόνως παραμένει οικονομικά σταθερός σαν οργανισμός;

Τόνια Τσιρογιάννη – MBA TQM
Director at Stellar Light PC

Stellar Light PC, Career & Professional Development
www.stellarlight.gr
Email: info@stellarlight.gr
Tel: +30 211-4094901
Call on Skype: tonia.stellarlight
Join us on Facebook
Connect on LinkedIn

Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Telegram Email
Previous ArticleΜεγάλη ανατροπή στα πρόστιμα του ΚΟΚ
Next Article Αντίστροφη μέτρηση για τις έρευνες υδρογονανθράκων στο Ιόνιο

Related Posts

Το μεγάλο «αγκάθι» στην ενέργεια έρχεται από το λεγόμενο κόστος εξισορρόπησης

10 Αυγούστου, 2025

Οι δασμοί του Τραμπ και η υποκρισία των αντιευρωπαίων

8 Αυγούστου, 2025

Εξοπλισμοί: Για ποιον λόγο;

8 Αυγούστου, 2025
Add A Comment

Comments are closed.

moneypress.gr
Technical Summary Widget Powered by Investing.com
Powered by Investing.com
Moneypress

To Moneypress.gr ανήκει στην HT PRESS ONLINE IKE

Tαυτότητα Moneypresss.gr

Χρήση Cookies

'Οροι Χρήσης

Αποποίηση Ευθυνών

FOLLOW US
FOLLOW US
Μέλος του Μητρώο Online Media
© 2025 Moneypress.gr

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.