• ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Οικονομία
    • Πολιτική
    • Αγορά
    • Επιχειρήσεις
    • Τράπεζες
    • Επενδύσεις
    • Αυτοκίνητο
    • Sport & Business
    • Υγεία
    • Πλανήτης
  • ΧΡΗΜΑ
    • Σχόλιο Ημέρας
    • Εικόνα Αγοράς
    • Στατιστικά
    • Ανακοινώσεις ΧΑΑ
    • Business World
    • Διεθνείς Αγορές
    • Ισοτιμίες
    • Εμπορεύματα
    • Calculators
  • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
    • Ιδιώτες
    • Επιχειρήσεις
  • ΕΡΓΑΣΙΑ
    • Συντάξεις
    • Χρηστικά
  • ΔΗΜΟΣΙΟ
  • ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ
    • Δημόσιο
    • ΟΤΑ
    • Αγορά
  • OPINION
    • Ηγεσία και Management
Facebook Twitter Instagram
Facebook Twitter Instagram
Money PressMoney Press
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Οικονομία
    • Πολιτική
    • Αγορά
    • Επιχειρήσεις
    • Τράπεζες
    • Επενδύσεις
    • Αυτοκίνητο
    • Sport & Business
    • Υγεία
    • Πλανήτης
  • ΧΡΗΜΑ
    • Σχόλιο Ημέρας
    • Εικόνα Αγοράς
    • Στατιστικά
    • Ανακοινώσεις ΧΑΑ
    • Business World
    • Διεθνείς Αγορές
    • Ισοτιμίες
    • Εμπορεύματα
    • Calculators
  • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
    • Ιδιώτες
    • Επιχειρήσεις
  • ΕΡΓΑΣΙΑ
    • Συντάξεις
    • Χρηστικά
  • ΔΗΜΟΣΙΟ
  • ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ
    • Δημόσιο
    • ΟΤΑ
    • Αγορά
  • OPINION
    • Ηγεσία και Management
Money PressMoney Press
Home»Opinion»Η απάτη με τα νούμερα επισκεψιμότητας στο διαδίκτυο
Opinion

Η απάτη με τα νούμερα επισκεψιμότητας στο διαδίκτυο

22 Σεπτεμβρίου, 2016Δεν υπάρχουν Σχόλια4 Mins Read
Facebook Twitter LinkedIn Telegram Pinterest Tumblr Reddit WhatsApp Email
Share
Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

Απίστευτες αλλοιώσεις των επισκεψιμοτήτων σε sites και τα πεταμένα λεφτά των επιχειρήσεων…

Του Αθαν. Χ. Παπανδρόπουλου

Το επικοινωνιακό τοπίο αλλάζει. Η δημοσιογραφία μπαίνει σε νέα εποχή. Η διαδικτυακή επέκταση δίνει άλλη υφή στον τρόπο κυκλοφορίας της πληροφορίας. Όμως, όχι λίγες φορές, η τελευταία σχετίζεται με τεχνικές επικοινωνίας που κάθε άλλο παρά δημοσιογραφικές είναι.

Από την άλλη πλευρά, το Διαδίκτυο ευνοεί την ανάπτυξη της αποκαλούμενης «οικονομίας του δωρεάν», στο πλαίσιο της οποίας διαστάσεις προσλαμβάνουν η πειρατεία και η επικοινωνιακή απάτη. Ταυτοχρόνως, το δωρεάν γίνεται νέο δεδομένο του μάρκετινγκ, που όμως και αυτό αλλάζει.

Υπό αυτές τις συνθήκες, αιχμή του δόρατος στο ψηφιακό μάρκετινγκ είναι το περιεχόμενο, σε συνδυασμό με την αφήγηση ιστοριών. Αυτοί οι δύο παράγοντες συνθέτουν την «πρόκληση της προσοχής», μέγα ζητούμενο της εποχής μας σε όλα τα επίπεδα.

Η αλλοίωση των επισκεψιμοτήτων
Στο μέτρο λοιπόν που στον δημοσιογραφικό χώρο το χαρτί υποχωρεί και οι εκδόσεις υποφέρουν, σε κάποιους αετονύχηδες το Διαδίκτυο προσφέρει ευκαιρίες εύκολου πλουτισμού. Τί συμβαίνει ακριβώς;
Το Διαδίκτυο, επειδή δεν απαιτεί αγορά χαρτιού και εκτύπωση, έχει μετατραπεί σε πεδίο δράσης εύκολου πλουτισμού για τους επιτήδειους εκδότες-ιδιοκτήτες των sites. Και αυτό γιατί το μπάτζετ που διέθεταν οι επιχειρηματίες για καταχωρήσεις στον Τύπο μεταφέρεται στο Διαδίκτυο.

Στο «ελληνικό Διαδίκτυο», ο πραγματικός μέσος όρος μοναδικών επισκεπτών σε μία ενημερωτική ιστοσελίδα δεν μπορεί να ξεπεράσει τους 150.000 μοναδικούς επισκέπτες ημερησίως. Και όμως, δεκάδες ιστότοποι στέλνουν στα media shops ιλιγγιώδη και απίστευτα νούμερα επισκεψιμότητας που φθάνουν από 300.000 μοναδικούς επισκέπτες έως ακόμη και 1.000.000 ημερησίως. Έχει χαθεί η μπάλα στην κυριολεξία.

Πώς γίνονται οι αλλοιώσεις των επισκεψιμοτήτων; Υπάρχουν άπειροι τρόποι.
Στον χώρο του Διαδικτύου κυκλοφορούν διάφορες «συμμορίες» που αναλαμβάνουν με αμοιβή (5.000-25.000 ευρώ μηνιαίως) να αλλοιώσουν τα στοιχεία επισκεψιμότητας ενός site.
Μία από αυτές τις συμμορίες χρησιμοποιεί τους χιλιάδες ακολούθους που είχε η (σήμερα χρεοκοπημένη) Yahoo στην Ελλάδα. Ο εκδότης πληρώνει τον «ειδικό» και αυτός φροντίζει να εμφανίζει αναρτήσεις από τα sites που πληρώνουν στην ιστοσελίδα της χρεοκοπημένης εταιρίας που κάποιοι φροντίζουν να εμπορεύονται στην χώρα μας.

Οι ίδιοι έχουν κατασκευάσει με τους ακoλούθους της Yahoo και 3-4 σελίδες στο Facebook με 600.000 και πλέον υπαρκτούς και ανύπαρκτους «φίλους».

Ο εκδότης ενός site πληρώνει ώστε οι αναρτήσεις του να εμφανίζονται τόσο στα προτεινόμενα της εγχώριας Yahoo όσο και στις συγκεκριμένες σελίδες στο Facebook. Έτσι, από τους 600.000 που θα δουν μία ανάρτηση, και οι 200.000 να πατήσουν πάνω στο σχετικό link απογειώνουν την επισκεψιμότητα.

Άλλος τρόπος αλλοίωσης είναι οι προσθήκες «ασφάλειας» για τους servers που προσφέρουν πανίσχυρες πολυεθνικές οι οποίες πουλάνε αυτά τα προϊόντα. Εδώ η αλλοίωση των επισκεψιμοτήτων γίνεται «νόμιμα».
Επίσης πολλοί ιδιοκτήτες sites καταφεύγουν στην κατασκευή δικών τους servers ώστε να μπορούν να ντοπάρουν τις επισκεψιμότητες. Έτσι, εμφανίζονται sites που τα (αντι)γράφουν μαθητευόμενοι δημοσιογράφοι των 300 ευρώ με επισκεψιμότητες ακόμη και 1.000.000 μοναδικών επισκεπτών την ημέρα.

Οι 1 εκατομμύριο φανταστικοί αναγνώστες συγκινούν τα media shops, τα οποία από μία άποψη είναι ανυπεράσπιστα σε αυτό το νταλαβέρι. Απλά αποδέχονται τα στοιχεία που τούς δίνουν οι ιδιοκτήτες των sites, όπως η Επιτροπή που διεξήγαγε τον διαγωνισμό για τις τηλεοπτικές άδειες αποδέχθηκε τα βοσκοτόπια του Καλογρίτσα. Άκριτα και χωρίς έλεγχο.

Έτσι, τα media shops ανταμείβουν με ιλιγγιώδη ποσά πέτσινες επισκεψιμότητες δίνοντας διαφήμιση σε sites με κατασκευασμένους αναγνώστες. Αποτέλεσμα ο επιχειρηματίας να πληρώνει για να διαφημίσει το προϊόν του με την ψευδαίσθηση του 1.000.000 μοναδικών επισκεπτών.
Αυτού του είδους οι λαθροχειρίες ισοπεδώνουν τις προσπάθειες ιστοσελίδων οι οποίες προσπαθούν να επιβιώσουν με έντιμο τρόπο και υπογραφές καταξιωμένων δημοσιογράφων που είναι και οι «τελευταίοι των Μοϊκανών».

Οι πρακτικές αυτές καθιστούν ελάχιστα αποτελεσματικές τις στρατηγικές μάρκετινγκ των επιχειρήσεων και κάθε άλλο παρά συνεισφέρουν στην τόσο απαραίτητη οικονομική μεγέθυνση της χώρας. Απαιτείται λοιπόν προσοχή από τις εταιρείες και γενικά από τους διαφημιζόμενους. Το Διαδίκτυο όντως προσφέρει ευκαιρίες –αρκεί κανείς να τις αναζητήσει.




Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Telegram Email
Previous ArticleΜεγάλη απώλεια για τις ελληνικές ιπποδρομίες
Next Article Αυξάνουν μέχρι και 10% τις δομές και τις θέσεις στο Δημόσιο (ΔΕΙΤΕ αναλυτικά)

Related Posts

Πόσο θα αντέξει το δολάριο;

17 Ιουνίου, 2025

Συλλαλητήριο πνιγμένο στο αίμα

16 Ιουνίου, 2025

ΗΠΑ: Η αντιφιλελεύθερη λύση

16 Ιουνίου, 2025
Add A Comment

Comments are closed.

moneypress.gr
Technical Summary Widget Powered by Investing.com
Powered by Investing.com
Moneypress

To Moneypress.gr ανήκει στην HT PRESS ONLINE IKE

Tαυτότητα Moneypresss.gr

Χρήση Cookies

'Οροι Χρήσης

Αποποίηση Ευθυνών

FOLLOW US
FOLLOW US
Μέλος του Μητρώο Online Media
© 2025 Moneypress.gr

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.