• ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Οικονομία
    • Πολιτική
    • Αγορά
    • Επιχειρήσεις
    • Τράπεζες
    • Επενδύσεις
    • Αυτοκίνητο
    • Sport & Business
    • Υγεία
    • Πλανήτης
  • ΧΡΗΜΑ
    • Σχόλιο Ημέρας
    • Εικόνα Αγοράς
    • Στατιστικά
    • Ανακοινώσεις ΧΑΑ
    • Business World
    • Διεθνείς Αγορές
    • Ισοτιμίες
    • Εμπορεύματα
    • Calculators
  • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
    • Ιδιώτες
    • Επιχειρήσεις
  • ΕΡΓΑΣΙΑ
    • Συντάξεις
    • Χρηστικά
  • ΔΗΜΟΣΙΟ
  • ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ
    • Δημόσιο
    • ΟΤΑ
    • Αγορά
  • OPINION
    • Ηγεσία και Management
Facebook Twitter Instagram
Facebook Twitter Instagram
Money PressMoney Press
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Οικονομία
    • Πολιτική
    • Αγορά
    • Επιχειρήσεις
    • Τράπεζες
    • Επενδύσεις
    • Αυτοκίνητο
    • Sport & Business
    • Υγεία
    • Πλανήτης
  • ΧΡΗΜΑ
    • Σχόλιο Ημέρας
    • Εικόνα Αγοράς
    • Στατιστικά
    • Ανακοινώσεις ΧΑΑ
    • Business World
    • Διεθνείς Αγορές
    • Ισοτιμίες
    • Εμπορεύματα
    • Calculators
  • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
    • Ιδιώτες
    • Επιχειρήσεις
  • ΕΡΓΑΣΙΑ
    • Συντάξεις
    • Χρηστικά
  • ΔΗΜΟΣΙΟ
  • ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ
    • Δημόσιο
    • ΟΤΑ
    • Αγορά
  • OPINION
    • Ηγεσία και Management
Money PressMoney Press
Home»Ειδήσεις»Η «ναυμαχία της σημαίας» μαίνεται στον Πειραιά
Ειδήσεις

Η «ναυμαχία της σημαίας» μαίνεται στον Πειραιά

7 Φεβρουαρίου, 2020Δεν υπάρχουν Σχόλια3 Mins Read
Facebook Twitter LinkedIn Telegram Pinterest Tumblr Reddit WhatsApp Email
Share
Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

Η «ναυμαχία της σημαίας» μαίνεται στον Πειραιά αλλά και σε κάθε γωνιά του κόσμου όπου υπάρχουν ναυτιλιακά γραφεία ελληνικών συμφερόντων, από τη Νέα Υόρκη, το Λονδίνο έως  την Άπω Ανατολή.

Στόχος είναι η προσέλκυση όσο το δυνατόν περισσότερων ελληνόκτητων πλοίων αφού αυτό σημαίνει αυτόματα μεγάλα έσοδα και δύναμη, πολιτική και οικονομική  στα παγκόσμια ναυτιλιακά forum.

Το νομικό πλαίσιο που υπάρχει στην Ελλάδα για τη νηολόγηση ενός πλοίου έχει πολύ δρόμο μπροστά του για να αυξήσει τη δύναμή του, αναφέρει το protothema.

Την ίδια ώρα, ανταγωνιστικές σημαίες,  μικρότερης δυναμικότητας, ανοίγουν γραφεία στον Πειραιά, προσεγγίζουν  τους Έλληνες πλοιοκτήτες εφοπλιστές και τους προσφέρουν γρήγορες διαδικασίες, χαμηλότερα τέλη  από τα ελληνικά αλλά και σχεδόν ελεύθερη επιλογή σύνθεσης πληρωμάτων. Αυτό σημαίνει  ότι  μπορούν να ναυτολογούν ναυτικούς από όποια κράτη μειώνοντας το κόστος λειτουργίας ενός πλοίου και κάνοντάς το πιο ανταγωνιστικό.

Στόχος της κυβέρνησης είναι η δημιουργία των κατάλληλων συνθηκών ώστε το ελληνικό νηολόγιο να προσελκύσει περισσότερα πλοία κυρίως ελληνικών συμφερόντων τα οποία ανέρχονται σε 4.936 συνολικής χωρητικότητας 389,69 εκατομμυρίων τόνων. Από αυτά μόλις τα 720  είναι εγγεγραμμένα στο ελληνικό νηολόγιο  των οποίων η χωρητικότητα ανέρχεται σε 39,61 εκατομμύρια τόνους.

Την ίδια ώρα, σύμφωνα με πληροφορίες, στην Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών συζητούν το πλαίσιο μέσω του οποίου θα μπορέσει το ελληνικό νηολόγιο να προσελκύσει περισσότερα πλοία. Ο πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, Θεόδωρος Βενιάμης δήλωσε πρόσφατα για το θέμα: «Σε εθνικό επίπεδο, η ελληνόκτητη ναυτιλία αυταπόδεικτα έχει αναγορευθεί σε εθνικό κεφάλαιο υπερκομματικού χαρακτήρα για τη χώρα μας και παραμένει κοινός στόχος Πολιτείας και εφοπλισμού να διατηρηθούν οι στενοί δεσμοί της με τον τόπο. Η προϋπόθεση είναι μία: πρέπει να παραμείνει διεθνώς ανταγωνιστική και άρα βιώσιμη.

Επιπλέον, η Πολιτεία δύναται να εκμεταλλευτεί τη δυναμική της ποντοπόρου ναυτιλίας και του ευρύτερου ναυτιλιακού πλέγματος καθώς και τις οικονομικές και πολιτικές συγκυρίες στην Ευρώπη για να δημιουργήσει μία ευρύτερη, αναπτυξιακή πλατφόρμα, επιχειρηματικά ελκυστική, η οποία θα ισχυροποιήσει σημαντικά τη θέση της Ελλάδας ως διεθνούς ναυτιλιακού κόμβου, με δυνατές προοπτικές ενίσχυσης της προστιθέμενης αξίας για την οικονομία».

Το ελληνικό νηολόγιο είναι το 8ο μεγαλύτερο στον κόσμο.  Πρώτη δύναμη  στην παγκόσμια κατάταξη είναι ο Παναμάς και ακολουθούν τα Νησιά Μάρσαλ, η Λιβερία, το Χονγκ Κόνγκ  και η  Σιγκαπούρη.

Ο στόλος με ελληνική σημαία  είναι  δεύτερος στην ΕΕ (σε όρους χωρητικότητας  dwt)  με πρώτη τη Μάλτα και τρίτη την Κύπρο.

Τα ελληνόκτητα πλοία είναι μοιρασμένα σε 41 νηολόγια. Τα περισσότερα είναι εγγεγραμμένα στο νηολόγιο της Λιβερίας και των Νησιών Μάρσαλ σε ποσοστό 19%.

Το ελληνικό νηολόγιο είναι στην τρίτη θέση προτίμησης των Ελλήνων πλοιοκτητών με 17% μαζί με τη Μάλτα που έχει επίσης το 17%. Παρ’ όλα αυτά το ελληνικό νηολόγιο παραμένει πρώτο με βάση τη χωρητικότητα με ποσοστό 21,8% του συνόλου του ελληνόκτητου στόλου.

Ακολουθούν ο Παναμάς με  9%, η Κύπρος με 7% και οι Μπαχάμες με 6%.

ναυμαχία
Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Telegram Email
Previous ArticleΞεκινούν οι αιτήσεις για τις μόνιμες προσλήψεις στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση
Next Article ΑΣΕΠ: Προσλήψεις κτηνιάτρων στην Κόρινθο

Related Posts

Πολυτελή brands σε κρίση – Ποιες εταιρείες αντέχουν στην παγκόσμια αβεβαιότητα

2 Ιουνίου, 2025

Χρυσός: Στα ύψη η ζήτηση για αποθήκευση του πολύτιμου μετάλλου

2 Ιουνίου, 2025

Ποια ευρωπαϊκή πόλη κερδίζει τους ταξιδιώτες του 2025

2 Ιουνίου, 2025
Add A Comment

Comments are closed.

moneypress.gr
Technical Summary Widget Powered by Investing.com
Powered by Investing.com
Moneypress

To Moneypress.gr ανήκει στην HT PRESS ONLINE IKE

Tαυτότητα Moneypresss.gr

Χρήση Cookies

'Οροι Χρήσης

Αποποίηση Ευθυνών

FOLLOW US
FOLLOW US
Μέλος του Μητρώο Online Media
© 2025 Moneypress.gr

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.