• ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Οικονομία
    • Πολιτική
    • Αγορά
    • Επιχειρήσεις
    • Τράπεζες
    • Επενδύσεις
    • Αυτοκίνητο
    • Sport & Business
    • Υγεία
    • Πλανήτης
  • ΧΡΗΜΑ
    • Σχόλιο Ημέρας
    • Εικόνα Αγοράς
    • Στατιστικά
    • Ανακοινώσεις ΧΑΑ
    • Business World
    • Διεθνείς Αγορές
    • Ισοτιμίες
    • Εμπορεύματα
    • Calculators
  • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
    • Ιδιώτες
    • Επιχειρήσεις
  • ΕΡΓΑΣΙΑ
    • Συντάξεις
    • Χρηστικά
  • ΔΗΜΟΣΙΟ
  • ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ
    • Δημόσιο
    • ΟΤΑ
    • Αγορά
  • OPINION
    • Ηγεσία και Management
Facebook Twitter Instagram
Facebook Twitter Instagram
Money PressMoney Press
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Οικονομία
    • Πολιτική
    • Αγορά
    • Επιχειρήσεις
    • Τράπεζες
    • Επενδύσεις
    • Αυτοκίνητο
    • Sport & Business
    • Υγεία
    • Πλανήτης
  • ΧΡΗΜΑ
    • Σχόλιο Ημέρας
    • Εικόνα Αγοράς
    • Στατιστικά
    • Ανακοινώσεις ΧΑΑ
    • Business World
    • Διεθνείς Αγορές
    • Ισοτιμίες
    • Εμπορεύματα
    • Calculators
  • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
    • Ιδιώτες
    • Επιχειρήσεις
  • ΕΡΓΑΣΙΑ
    • Συντάξεις
    • Χρηστικά
  • ΔΗΜΟΣΙΟ
  • ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ
    • Δημόσιο
    • ΟΤΑ
    • Αγορά
  • OPINION
    • Ηγεσία και Management
Money PressMoney Press
Home»Ειδήσεις»Κλονίζεται η ναυλαγορά ξηρού φορτίου
Ειδήσεις

Κλονίζεται η ναυλαγορά ξηρού φορτίου

20 Νοεμβρίου, 2019Δεν υπάρχουν Σχόλια2 Mins Read
Facebook Twitter LinkedIn Telegram Pinterest Tumblr Reddit WhatsApp Email
Freighter carrying shipping containers
Share
Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

Τα φίδια έχουν ζώσει την ναυτιλία αφού ο εμπορικός πόλεμος μεταξύ ΗΠΑ-Κίνα και η φασαρία γύρω από το Brexit έχει ως αποτέλεσμα τις διακυμάνσεις των μεταφερόμενων δια θαλάσσης εμπορευμάτων. Πολλοί φοβούνται ότι η ναυλαγορά ίσως ξαναζήσει δύσκολες εποχές. Ήδη η ναυλαγορά ξηρού φορτίου έπεσε κατά 26% τις δύο τελευταίες εβδομάδες και αυτό γιατί η Κίνα μείωσε τις εισαγωγές άνθρακα.

Το σιδηρομετάλλευμα και ο άνθρακας μαζί αντιπροσωπεύουν πάνω από το 40% του παγκόσμιου εμπορίου χύδην ξηρού φορτίου με συνέπεια να έχουν αυξηθεί οι κίνδυνοι που συνδέονται με την υπερβολική εξάρτηση των θαλάσσιων μεταφορών από τη ζήτηση της Κίνας, αναφέρει το newmoney.

Η μείωση φορτίων λόγω Κίνας έχει ως αποτέλεσμα στον Κόλπο να υπάρχουν αυτές τις ημέρες 50 περίπου φορτηγά πλοία που είναι κενά και αναζητούν φορτία. Οι τιμές του ημερήσιου ναύλου έχουν πέσει στα 8.000 δολάρια.

Οι θαλάσσιες ροές αγαθών και πρώτων υλών στην Κίνα αντιπροσώπευαν περίπου το ένα τέταρτο του παγκόσμιου ναυτιλιακού εμπορίου, σύμφωνα με την UNCTAD.

Σύμφωνα με τη Διάσκεψη των Ηνωμένων Εθνών για το Εμπόριο και την Ανάπτυξη (UNCTAD) το μεταφερόμενο δια θαλάσσης εμπόρευμα αυξήθηκε το 2018 κατά 2,7% στους 11 δισεκατομμύρια τόνους συνολικά. Ποσοστό μικρότερο από το 4,1% το 2017.

Οι προβλέψεις για το 2020 κάνουν λόγο για ανάπτυξη σε ποσοστό 3,5%. Όμως αστάθεια στην παγκόσμια οικονομία δεν αφήνει κανέναν να κοιμηθεί ήσυχα το βράδυ.

Η εμπορική κόντρα μεταξύ ΗΠΑ-Κίνας έχει επηρεάσει, σύμφωνα με οικονομικούς αναλυτές, το 2% του παγκόσμιου εμπορίου. Παράλληλα έχει αλλάξει τους θαλάσσιους εμπορικούς δρόμους, αφού κάποιοι καταργήθηκαν γα να δημιουργηθούν άλλοι. Το εμπόριο μεταξύ των δυο κρατών έχει μειωθεί κατά 15% από τον Σεπτέμβριο του 2018.

Η εισαγωγή σόγιας στην Κίνα από τις ΗΠΑ ήταν το προϊόν που επλήγη δραματικά. Οι Κινέζοι στράφηκαν προς την Βραζιλία με αποτέλεσμα να αλλάξει ένας ακόμη θαλάσσιος εμπορικός δρόμος και μάλιστα σημαντικός.

Στο διάρκεια του εμπορικού πολέμου, η ανάπτυξη της κινεζικής οικονομίας επιβραδύνθηκε μετά την μεταστροφή από κατασκευές κτηρίων και υποδομών και επιβράδυνσης του ρυθμού κατανάλωσης αγαθών. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα τη μείωση των εισαγωγών σε πρώτες ύλες όπως άνθρακα και σιδηρομετάλλευμα.

Αυτό σημαίνει ότι ο οικονομικός της μετασχηματισμός έχει μεγάλο αντίκτυπο στους παγκόσμιους όγκους του εμπορίου χύδην ξηρού φορτίου.

Στην εικόνα έχει μπει και ο έτερος οικονομικός κολοσσός της Ασίας, η Ινδία, η οικονομία της οποίας επιβραδύνεται επίσης. Σύμφωνα με την UNCTAD εκτιμάται ότι θα αυξηθεί κατά 6% το 2019 έναντι 7,4% το 2018.

ναυλαγορά
Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Telegram Email
Previous ArticleΝέα δημοσκόπηση: Διπλάσια αποδοχή των υπουργών τηςΝ.Δ. από εκείνων του ΣΥΡΙΖΑ(κάρτες)
Next Article Ελλάδα Απόφαση - σταθμός για τα αναδρομικά ένστολων και ειδικών μισθολογίων

Related Posts

ΕΤΑΔ: Παράδοση του Κάμπινγκ Φαναρίου Κομοτηνής στο νέο μισθωτή

16 Ιουνίου, 2025

Γεύμα της Εθνικής Τράπεζας με αντιπροσωπεία του πανεπιστημίου του Yale

16 Ιουνίου, 2025

Νίκη Κεραμέως: 1.000 πρόσθετες θέσεις εργασίας για άτομα με αναπηρία σε δήμους

16 Ιουνίου, 2025
Add A Comment

Comments are closed.

moneypress.gr
Technical Summary Widget Powered by Investing.com
Powered by Investing.com
Moneypress

To Moneypress.gr ανήκει στην HT PRESS ONLINE IKE

Tαυτότητα Moneypresss.gr

Χρήση Cookies

'Οροι Χρήσης

Αποποίηση Ευθυνών

FOLLOW US
FOLLOW US
Μέλος του Μητρώο Online Media
© 2025 Moneypress.gr

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.