• ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Οικονομία
    • Πολιτική
    • Αγορά
    • Επιχειρήσεις
    • Τράπεζες
    • Επενδύσεις
    • Αυτοκίνητο
    • Sport & Business
    • Υγεία
    • Πλανήτης
  • ΧΡΗΜΑ
    • Σχόλιο Ημέρας
    • Εικόνα Αγοράς
    • Στατιστικά
    • Ανακοινώσεις ΧΑΑ
    • Business World
    • Διεθνείς Αγορές
    • Ισοτιμίες
    • Εμπορεύματα
    • Calculators
  • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
    • Ιδιώτες
    • Επιχειρήσεις
  • ΕΡΓΑΣΙΑ
    • Συντάξεις
    • Χρηστικά
  • ΔΗΜΟΣΙΟ
  • ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ
    • Δημόσιο
    • ΟΤΑ
    • Αγορά
  • OPINION
    • Ηγεσία και Management
Facebook Twitter Instagram
Facebook Twitter Instagram
Money PressMoney Press
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Οικονομία
    • Πολιτική
    • Αγορά
    • Επιχειρήσεις
    • Τράπεζες
    • Επενδύσεις
    • Αυτοκίνητο
    • Sport & Business
    • Υγεία
    • Πλανήτης
  • ΧΡΗΜΑ
    • Σχόλιο Ημέρας
    • Εικόνα Αγοράς
    • Στατιστικά
    • Ανακοινώσεις ΧΑΑ
    • Business World
    • Διεθνείς Αγορές
    • Ισοτιμίες
    • Εμπορεύματα
    • Calculators
  • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
    • Ιδιώτες
    • Επιχειρήσεις
  • ΕΡΓΑΣΙΑ
    • Συντάξεις
    • Χρηστικά
  • ΔΗΜΟΣΙΟ
  • ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ
    • Δημόσιο
    • ΟΤΑ
    • Αγορά
  • OPINION
    • Ηγεσία και Management
Money PressMoney Press
Home»Ειδήσεις»Οι εφοπλιστές θα καταβάλλουν το 10% των εισαγόμενων ναυτιλιακών μερισμάτων
Ειδήσεις

Οι εφοπλιστές θα καταβάλλουν το 10% των εισαγόμενων ναυτιλιακών μερισμάτων

7 Φεβρουαρίου, 2019Δεν υπάρχουν Σχόλια3 Mins Read
Facebook Twitter LinkedIn Telegram Pinterest Tumblr Reddit WhatsApp Email
Share
Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

Την αποκάλυψη ότι οι Έλληνες εφοπλιστές ως φυσικά πρόσωπα θα καταβάλλουν το 10% επί των εισαγόμενων ναυτιλιακών μερισμάτων έκανε ο πρόεδρος κ. Θεόδωρος Βενιάμης στην Ετήσια Τακτική Γενική Συνέλευση των μελών της Ενώσεως Ελλήνων Εφοπλιστών.

Πιο συγκεκριμένα, ανέφερε ότι:

«Σε εθνικό επίπεδο, με το τέλος του 2018 εξέπνευσε τυπικά και η προθεσμία της προαναγγελθείσας προσαρμογής του ελληνικού ναυτιλιακού θεσμικού πλαισίου, σύμφωνα με τις τεχνοκρατικές συζητήσεις που είχαν λάβει χώρα τα τελευταία χρόνια μεταξύ της ελληνικής πολιτείας και της Γενικής Διεύθυνσης Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, στο πλαίσιο της ανεπίσημης διερεύνησης αυτού.

Ειδικότερα, μετά τη λήξη στο τέλος του 2018 του πενταετούς διάρκειας Συνυποσχετικού μεταξύ της ναυτιλιακής κοινότητας και της Πολιτείας, η ναυτιλιακή μας κοινότητα, με συντριπτική πλειοψηφία σε αριθμό πλοίων και χωρητικότητα, έχει ήδη αποφασίσει να συνάψει ένα νέο συνυποσχετικό οικειοθελούς παροχής με την Πολιτεία, το οποίο σε κάθε περίπτωση θα σέβεται νομοτεχνικά το υφιστάμενο θεσμικό ναυτιλιακό πλαίσιο. Τα κύρια χαρακτηριστικά του νέου Συνυποσχετικού έγκεινται στην αόριστη χρονική διάρκεια αυτού και στην καταβολή ενός σταθερού ποσοστού 10% επί των εισαγόμενων ναυτιλιακών μερισμάτων των φυσικών προσώπων.

Είναι σημαντικό να τονισθεί ότι η απόφαση αυτή αποδεικνύει για άλλη μια φορά την υπευθυνότητα και ενότητα του κλάδου καθώς και την ισχυρή βούλησή μας να συνεχίσουμε τη διαχρονικά ενεργή παρουσία μας στον τόπο μας».

Επίσης, αναφέρθηκε και σε άλλα σημαντικά θέματα που απασχόλησαν και θα απασχολήσουν την ελληνόκτητη και παγκόσμια ναυτιλία.

Αναλυτικά:

Νοιώθουμε ιδιαίτερα περήφανοι για το γεγονός ότι και το 2018 η ελληνόκτητη ναυτιλία συνέχισε να εκπροσωπεί άνω του 20% σε dwt της παγκόσμιας χωρητικότητας και να ενδυναμώνει την ευρωπαϊκή ναυτιλία, αποτελώντας άνω του 51% του κοινοτικού στόλου. Επίσης, σύμφωνα με τα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδας, το ναυτιλιακό συνάλλαγμα της περιόδου Ιανουαρίου – Νοεμβρίου 2018 ανήλθε σε 15,2 δισεκατομμύρια ευρώ, παρουσιάζοντας αύξηση περίπου 15% σε σχέση με την ίδια περίοδο του 2017, επανερχόμενο σταδιακά αλλά με σταθερούς αυξητικούς ρυθμούς στα επίπεδα εισαγωγής συναλλάγματος πριν την επιβολή των capital controls.

Προοπτικές της ναυλαγοράς

Όσον αφορά τώρα τις προοπτικές της ναυλαγοράς, αρνητικοί παράγοντες όπως η επιβράδυνση στην κινεζική οικονομία, τα σημάδια κόπωσης που παρουσιάζει η οικονομία της Ευρώπης, οι εμπορικοί πόλεμοι μεταξύ σημαντικών κρατών, το πρόσφατο ατύχημα στη Βραζιλία καθώς και οι επιπτώσεις στη διακίνηση φορτίων από τις εμπορικές κυρώσεις των ΗΠΑ μας ανησυχούν.

Η χρονιά που πέρασε, με τις διακυμάνσεις που είχε η ναυλαγορά στους διάφορους κλάδους και λόγω των δυσοίωνων προβλέψεων για την παγκόσμια οικονομία το 2019, είχε ως αποτέλεσμα να γίνουν εγκαίρως διορθωτικές κινήσεις περιορισμού της προσφοράς χωρητικότητας, με τα βιβλία παραγγελιών να βρίσκονται στο χαμηλότερο σημείο από το 2002 στα φορτηγά και σε ιστορικά χαμηλό ρεκόρ για τα δεξαμενόπλοια.

Επομένως, μάλλον συγκρατημένα αισιόδοξοι θα πρέπει να είμαστε για την πορεία της ναυλαγοράς το 2019 τόσο για τον κλάδο των δεξαμενοπλοίων όσο και για τα φορτηγά ξηρού φορτίου που ελπίζουμε, ότι μετά τη δύσκολη περίοδο που αντιμετωπίζουν τώρα, θα μπορέσουν να βρεθούν σε πορεία ενίσχυσης εσόδων. Εξάλλου, όπως ιστορικά συμβαίνει, σε εποχές με προκλήσεις και οικονομικές αναταράξεις που επηρεάζουν τις ναυλαγορές, οι Έλληνες πλοιοκτήτες «επιχειρούν» με το πλεονέκτημα της προσαρμοστικότητας και της έμφυτης ικανότητας έγκαιρης επανατοποθέτησης που τους χαρακτηρίζει.

Πηγή: Protothema

Εφοπλιστές
Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Telegram Email
Previous ArticleEπιστημονικοί Συνεργάτες στο Ινστιτούτο Μικρών Επιχειρήσεων της ΓΣΕΒΕΕ
Next Article 22 θέσεις εργασίας στο Δήμο Νέας Προποντίδας

Related Posts

Τα οκτώ superfoods που «ανάβουν» το καφέ λίπος

11 Αυγούστου, 2025

Το OMODA 9 SHS εξασφάλισε κορυφαία βαθμολογία 5 αστέρων στις δοκιμές ασφαλείας του Euro NCAP, πετυχαίνοντας εξαιρετικά υψηλές επιδόσεις

11 Αυγούστου, 2025

Κ. Τσουκαλάς: Το 46% των Ελλήνων δεν μπορούν να πάνε διακοπές

11 Αυγούστου, 2025
Add A Comment

Comments are closed.

moneypress.gr
Technical Summary Widget Powered by Investing.com
Powered by Investing.com
Moneypress

To Moneypress.gr ανήκει στην HT PRESS ONLINE IKE

Tαυτότητα Moneypresss.gr

Χρήση Cookies

'Οροι Χρήσης

Αποποίηση Ευθυνών

FOLLOW US
FOLLOW US
Μέλος του Μητρώο Online Media
© 2025 Moneypress.gr

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.