• ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Οικονομία
    • Πολιτική
    • Αγορά
    • Επιχειρήσεις
    • Τράπεζες
    • Επενδύσεις
    • Αυτοκίνητο
    • Sport & Business
    • Υγεία
    • Πλανήτης
  • ΧΡΗΜΑ
    • Σχόλιο Ημέρας
    • Εικόνα Αγοράς
    • Στατιστικά
    • Ανακοινώσεις ΧΑΑ
    • Business World
    • Διεθνείς Αγορές
    • Ισοτιμίες
    • Εμπορεύματα
    • Calculators
  • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
    • Ιδιώτες
    • Επιχειρήσεις
  • ΕΡΓΑΣΙΑ
    • Συντάξεις
    • Χρηστικά
  • ΔΗΜΟΣΙΟ
  • ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ
    • Δημόσιο
    • ΟΤΑ
    • Αγορά
  • OPINION
    • Ηγεσία και Management
Facebook Twitter Instagram
Facebook Twitter Instagram
Money PressMoney Press
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Οικονομία
    • Πολιτική
    • Αγορά
    • Επιχειρήσεις
    • Τράπεζες
    • Επενδύσεις
    • Αυτοκίνητο
    • Sport & Business
    • Υγεία
    • Πλανήτης
  • ΧΡΗΜΑ
    • Σχόλιο Ημέρας
    • Εικόνα Αγοράς
    • Στατιστικά
    • Ανακοινώσεις ΧΑΑ
    • Business World
    • Διεθνείς Αγορές
    • Ισοτιμίες
    • Εμπορεύματα
    • Calculators
  • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
    • Ιδιώτες
    • Επιχειρήσεις
  • ΕΡΓΑΣΙΑ
    • Συντάξεις
    • Χρηστικά
  • ΔΗΜΟΣΙΟ
  • ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ
    • Δημόσιο
    • ΟΤΑ
    • Αγορά
  • OPINION
    • Ηγεσία και Management
Money PressMoney Press
Home»Ειδήσεις»Παιδεία: 4ετές Γυμνάσιο, τράπεζα θεμάτων, Εθνικό Απολυτήριο για ΑΕΙ και ΤΕΙ
Ειδήσεις

Παιδεία: 4ετές Γυμνάσιο, τράπεζα θεμάτων, Εθνικό Απολυτήριο για ΑΕΙ και ΤΕΙ

6 Οκτωβρίου, 2016Δεν υπάρχουν Σχόλια3 Mins Read
Facebook Twitter LinkedIn Telegram Pinterest Tumblr Reddit WhatsApp Email
Share
Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

Τα πάνω-κάτω στο Γυμνάσιο, το Λύκειο και την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση φέρνει το υπόμνημα του προέδρου της Επιτροπής Εθνικού Διαλόγου για την Παιδεία, Αντώνη Λιάκου, που υποβλήθηκε στον υπουργό Παιδείας Νίκο Φίλη.

Στο υπόμνημά του ο κ. Λιάκος προτείνει φοίτηση τεσσάρων ετών στο Γυμνάσιο και ακολούθως εισαγωγή στο Λύκειο.

Τράπεζα Θεμάτων
Στο υπόμνημα εισηγείται η επιστροφή του θεσμού της «τράπεζας θεμάτων» για τις εξετάσεις της Α΄ Λυκείου. «Τα θέματα των εξετάσεων της Α’ Λυκείου θα ορίζονται κατά ένα μέρος από τους διδάσκοντες και κατά ένα μέρος θα αντλούνται από τράπεζα θεμάτων», αναφέρεται χαρακτηριστικά.

«Τα θέματα, αρχικά τουλάχιστον και ως μεταβατική φάση, θα ορίζονται από μία κεντρική επιτροπή εξετάσεων για όλη την Ελλάδα, για να διασφαλιστεί το αδιάβλητο των αποτελεσμάτων.

Στα επόμενα χρόνια θα είναι εφικτόνα είναι διαφοροποιημένα για κάθε σχολείο ή περιφέρεια, με διασφάλιση φυσικά του αδιάβλητου και της στάθμισής τους. Αυτό θα γίνεται με χρήση κεντρικής τράπεζας θεμάτων και αλγορίθμου για την παραγωγή των διαγωνισμάτων.

Η τράπεζα θεμάτων θα εμπλουτίζεται διαρκώς με θέματα που θα κατατίθενται από όλους τους διδάσκοντες στην Ελλάδα και θα είναι υπό την παρακολούθηση της Κεντρικής Επιτροπής Εξετάσεων, με τη βοήθεια κατάλληλου λογισμικού (ταξινόμηση κατά θέμα, συγγραφέα, δυσκολία, λέξεις κλειδιά, έλεγχο μοναδικότητας, έλεγχο πνευματικών δικαιωμάτων κλπ)» εξειδικεύει για το θέμα ο κ. Λιάκος στην πρότασή του.

Εθνικό Απολυτήριο
Επίσης, ο κ. Λιάκος προτείνει τη θέσπιση Εθνικού Απολυτηρίου, βάσει του οποίου θα γίνεται η επιλογή των υποψηφίων φοιτητών στα ΑΕΙ και ΤΕΙ της χώρας. Δηλαδή, δεν θα υπάρχει ούτε βαθμός πρόσβασης ούτε μηχανογραφικό δελτίο προς συμπλήρωση από τους μαθητές.

Για την απόκτηση του Εθνικού Απολυτηρίου θα απαιτείται συγγραφή διπλωματικής εργασίας στην τελευταία τάξη του Λυκείου, συμμετοχή σε προγράμματα φυσικής αγωγής και σε προγράμματα Δημιουργικότητας, Εθελοντισμού και Κοινωνικής Προσφοράς.

Τα ΑΕΙ και ΤΕΙ από την πλευρά τους, θα προκηρύσσουν τις θέσεις για τους πρωτοετείς φοιτητές και στη συνέχεια θα είναι υποχρεωμένα για την επιλογή να στηρίζονται κατά 80% στο εθνικό απολυτήριο που απέκτησε κάθε υποψήφιος και κατά 20% σε προσόντα τα οποία θα καθορίζονται ανά τμήμα.

Ωστόσο σε κάποια τμήματα, τα λεγόμενα υψηλής ζήτησης, όπως νομικές και ιατρικές ακόμη και το 99% της μοριοδότησης για την είσοδο θα προέρχεται από το περιεχόμενο του Εθνικού Απολυτηρίου.

Πιστοποιητικό Σπουδών
Για όσους μαθητές δεν καταφέρουν να πάρουν το εθνικό απολυτήριο προβλέπεται ένα «πιστοποιητικό σπουδών» στο οποίο θα πιστοποιείται τι ακριβώς έχει επιτύχει ο μαθητής, θα αντιστοιχεί σε ορισμένο αριθμό Ακαδημαϊκών Πιστωτικών Μονάδων του ευρωπαϊκού συστήματος πιστοποίησης προσόντων.

Έτσι, οι κάτοχοί του θα μπορούν ακόμη και να διεκδικήσουν την εισαγωγή σε κάποιο τριτοβάθμιο ίδρυμα, εφόσον ικανοποιούν τις προϋποθέσεις που θέτει, ενώ θα μπορούν να φοιτήσουν και σε ιδρύματα κατάρτισης και επαγγελματικής εκπαίδευσης, σε επαγγελματικά ινστιτούτα κτλ.

Διαβάστε εδώ όλο το Υπόμνημα για την Παιδεία

Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Telegram Email
Previous ArticleBofA για Ελλάδα: Δυσεπίλυτο το χρέος, ύφεση το 2016 και χωρίς QE
Next Article Μειωμένα τα εφάπαξ έως και 18% για όσους αποχώρησαν μετά το 2014

Related Posts

Τραμπ – Ζελένσκι – Ευρωπαίοι ηγέτες: Στο επίκεντρο οι εγγυήσεις ασφαλείας και η τριμερής με Πούτιν

18 Αυγούστου, 2025

Σαμ Αλτμαν: Προειδοποιεί για τις επιπτώσεις της χρήσης του ChatGPT σε ψυχικά ευάλωτους χρήστες

18 Αυγούστου, 2025

Ινδία: Πώς οι δασμοί 50% του Τραμπ δεν απειλούν μόνο την οικονομία στην Ινδία

18 Αυγούστου, 2025
Add A Comment

Comments are closed.

moneypress.gr
Technical Summary Widget Powered by Investing.com
Powered by Investing.com
Moneypress

To Moneypress.gr ανήκει στην HT PRESS ONLINE IKE

Tαυτότητα Moneypresss.gr

Χρήση Cookies

'Οροι Χρήσης

Αποποίηση Ευθυνών

FOLLOW US
FOLLOW US
Μέλος του Μητρώο Online Media
© 2025 Moneypress.gr

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.