• ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Οικονομία
    • Πολιτική
    • Αγορά
    • Επιχειρήσεις
    • Τράπεζες
    • Επενδύσεις
    • Αυτοκίνητο
    • Sport & Business
    • Υγεία
    • Πλανήτης
  • ΧΡΗΜΑ
    • Σχόλιο Ημέρας
    • Εικόνα Αγοράς
    • Στατιστικά
    • Ανακοινώσεις ΧΑΑ
    • Business World
    • Διεθνείς Αγορές
    • Ισοτιμίες
    • Εμπορεύματα
    • Calculators
  • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
    • Ιδιώτες
    • Επιχειρήσεις
  • ΕΡΓΑΣΙΑ
    • Συντάξεις
    • Χρηστικά
  • ΔΗΜΟΣΙΟ
  • ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ
    • Δημόσιο
    • ΟΤΑ
    • Αγορά
  • OPINION
    • Ηγεσία και Management
Facebook Twitter Instagram
Facebook Twitter Instagram
Money PressMoney Press
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Οικονομία
    • Πολιτική
    • Αγορά
    • Επιχειρήσεις
    • Τράπεζες
    • Επενδύσεις
    • Αυτοκίνητο
    • Sport & Business
    • Υγεία
    • Πλανήτης
  • ΧΡΗΜΑ
    • Σχόλιο Ημέρας
    • Εικόνα Αγοράς
    • Στατιστικά
    • Ανακοινώσεις ΧΑΑ
    • Business World
    • Διεθνείς Αγορές
    • Ισοτιμίες
    • Εμπορεύματα
    • Calculators
  • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
    • Ιδιώτες
    • Επιχειρήσεις
  • ΕΡΓΑΣΙΑ
    • Συντάξεις
    • Χρηστικά
  • ΔΗΜΟΣΙΟ
  • ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ
    • Δημόσιο
    • ΟΤΑ
    • Αγορά
  • OPINION
    • Ηγεσία και Management
Money PressMoney Press
Home»Ειδήσεις»Επιχειρήσεις»Ποια προβλήματα αυξάνουν τις… εισαγωγές πουλερικών
Επιχειρήσεις

Ποια προβλήματα αυξάνουν τις… εισαγωγές πουλερικών

10 Νοεμβρίου, 2017Δεν υπάρχουν Σχόλια3 Mins Read
Facebook Twitter LinkedIn Telegram Pinterest Tumblr Reddit WhatsApp Email
Share
Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

«Τα τελευταία χρόνια κάνουν παρέλαση οι εισαγωγές πτηνών στην Ελλάδα» τόνισε ο πρόεδρος της εταιρείας Πίνδος, Α.Δημητρίου σε συνέδριο για την ανάπτυξη του πρωτογενούς τομέα. Όπως είπε, ενώ προ δεκαετίας άνω του 90% της ζήτησης καλυπτόταν από την ελληνική παραγωγή, σήμερα «το 25% των πουλερικών που τρώνε οι καταναλωτές είναι εισαγόμενα». Αναλύοντας δε τις αιτίες για το φαινόμενο αυτό προειδοποίησε ότι αν δεν αναληφθεί δράση από τους εμπλεκόμενους φορείς, «θα πάμε ακόμη χειρότερα», αναφέρει το in.gr.

Οι επισημάνσεις αυτές έχουν ιδιαίτερη σημασία και πρέπει να εξεταστούν με τη δέουσα προσοχή εάν δεν θέλουμε να μείνει μόνο σε θεωρητικό επίπεδο η συζήτηση για τη δημιουργία νέου και βιώσιμου παραγωγικού μοντέλου, που θα στηρίζεται στα συγκριτικά πλεονεκτήματα της Ελλάδας, και η ενίσχυση της εξωστρέφειας.

Ειδικότερα, μιλώντας στο 4ο Πανελλήνιο Συνέδριο για την Ανάπτυξη της Ελληνικής Γεωργίας, που διοργανώνει στη Θεσσαλονίκη η GAIA Επιχειρείν, με θέμα «Καινοτομία & γνώση στον πρωτογενή τομέα: Απελευθερώνοντας τη δυναμική της υπαίθρου», ο κ. Δημητρίου διατύπωσε την εκτίμηση ότι εάν δεν αναληφθεί δράση τόσο από την πολιτεία, όσο και από τους παραγωγούς, τους επιχειρηματίες και όλους τους εμπλεκόμενους, τότε «θα πάμε ακόμη χειρότερα».

Τα βασικά προβλήματα
Τόνισε ότι στην Ελλάδα το βασικό πρόβλημα είναι ο μικρός κλήρος, αλλά και η έλλειψη της έννοιας του συνεργάζεσθαι.

Αντίθετα, πρόσθεσε, στα Βαλκάνια ο κλήρος είναι μεγάλος και το κόστος της ενέργειας χαμηλό, ενώ παραμένουν μικρές οι μισθολογικές και ασφαλιστικές δαπάνες και οι φόροι βρίσκονται «σε χαμηλή πτήση».

Την ίδια στιγμή δίνονται ενισχύσεις στον πρωτογενή τομέα. Ο ίδιος επισήμανε ότι σε χώρες των Βαλκανίων υπάρχουν μεγάλες μονάδες πτηνοτροφείων, όπου εκτρέφονται από 100.000 έως και 250.000 πουλερικά, όταν στη χώρα μας οι μεγαλύτερες εκτροφές δεν ξεπερνούν τα 20.000 «κεφάλια».

Ο κ. Δημητρίου ανέφερε ότι «σύντομα θα βρεθούμε σε αδιέξοδο, αφού μέσα σε όλα τα άλλα στον κλάδο της πτηνοτροφίας, δεν γίνονται πια επενδύσεις» και πρόσθεσε σχετικά με την «υπερφορολόγηση» στην Ελλάδα, ότι «εάν δεν φτιάξουμε επιτέλους δυνατά συνεταιριστικά σχήματα και ισχυρές ομάδες παραγωγών, δεν θα καταφέρουμε να γίνουμε ανταγωνιστικοί και να επιβιώσουμε».

Όπως είπε, η Ελλάδα εισάγει από την Βουλγαρία, άνω των 400.000 τόνων δημητριακών (σιτάρι, καλαμπόκι, ηλιάλευρο και ηλιέλαιο), σημειώνοντας ότι «το νούμερο αυτό πρέπει να χτυπήσει το κόκκινο καμπανάκι για την ελληνική φυτική παραγωγή».

Προσέθεσε ότι αυτό συμβαίνει λόγω της μεγάλης διαφοράς στις τιμές, καθώς «από τη βόρεια Βουλγαρία στα Ιωάννινα, πληρώνουμε για μεταφορικά 30 ευρώ/τόνο, όταν με τελικό προορισμό τον ίδιο και αφετηρία τις Σέρρες, την Λάρισα και το λιμάνι της Πρέβεζας, τα αντίστοιχα κόστη είναι 25ευρώ/τόνο, 20 ευρώ/τόνο και άνω των 15 ευρώ/τόνο».

Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Telegram Email
Previous ArticleΣε συναγερμό το ΥΠΟΙΚ για να μην πέσει κάτω και από 1,6% η ανάπτυξη
Next Article Χαρίτσης: 100 εκατ. ευρώ για αναβάθμιση των λιμένων Αλεξανδρούπολης, Καβάλας

Related Posts

Ενιαίο Μητρώο Παροχών: Ψηφιακός φάκελος για όλα τα επιδόματα – Τι αλλάζει για πολίτες και φορείς

17 Ιουνίου, 2025

ΕΤΑΔ: Παράδοση του Κάμπινγκ Φαναρίου Κομοτηνής στο νέο μισθωτή

16 Ιουνίου, 2025

Η United Media εξαγόρασε το 50% του Alpha TV

16 Ιουνίου, 2025
Add A Comment

Comments are closed.

moneypress.gr
Technical Summary Widget Powered by Investing.com
Powered by Investing.com
Moneypress

To Moneypress.gr ανήκει στην HT PRESS ONLINE IKE

Tαυτότητα Moneypresss.gr

Χρήση Cookies

'Οροι Χρήσης

Αποποίηση Ευθυνών

FOLLOW US
FOLLOW US
Μέλος του Μητρώο Online Media
© 2025 Moneypress.gr

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.