• ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Οικονομία
    • Πολιτική
    • Αγορά
    • Επιχειρήσεις
    • Τράπεζες
    • Επενδύσεις
    • Αυτοκίνητο
    • Sport & Business
    • Υγεία
    • Πλανήτης
  • ΧΡΗΜΑ
    • Σχόλιο Ημέρας
    • Εικόνα Αγοράς
    • Στατιστικά
    • Ανακοινώσεις ΧΑΑ
    • Business World
    • Διεθνείς Αγορές
    • Ισοτιμίες
    • Εμπορεύματα
    • Calculators
  • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
    • Ιδιώτες
    • Επιχειρήσεις
  • ΕΡΓΑΣΙΑ
    • Συντάξεις
    • Χρηστικά
  • ΔΗΜΟΣΙΟ
  • ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ
    • Δημόσιο
    • ΟΤΑ
    • Αγορά
  • OPINION
    • Ηγεσία και Management
Facebook Twitter Instagram
Facebook Twitter Instagram
Money PressMoney Press
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Οικονομία
    • Πολιτική
    • Αγορά
    • Επιχειρήσεις
    • Τράπεζες
    • Επενδύσεις
    • Αυτοκίνητο
    • Sport & Business
    • Υγεία
    • Πλανήτης
  • ΧΡΗΜΑ
    • Σχόλιο Ημέρας
    • Εικόνα Αγοράς
    • Στατιστικά
    • Ανακοινώσεις ΧΑΑ
    • Business World
    • Διεθνείς Αγορές
    • Ισοτιμίες
    • Εμπορεύματα
    • Calculators
  • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
    • Ιδιώτες
    • Επιχειρήσεις
  • ΕΡΓΑΣΙΑ
    • Συντάξεις
    • Χρηστικά
  • ΔΗΜΟΣΙΟ
  • ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ
    • Δημόσιο
    • ΟΤΑ
    • Αγορά
  • OPINION
    • Ηγεσία και Management
Money PressMoney Press
Home»Ειδήσεις»Επιχειρήσεις»Πως διαμορφώνονται τα ενοίκια στα καταστήματα της Αθήνας
Επιχειρήσεις

Πως διαμορφώνονται τα ενοίκια στα καταστήματα της Αθήνας

23 Οκτωβρίου, 2017Δεν υπάρχουν Σχόλια3 Mins Read
Facebook Twitter LinkedIn Telegram Pinterest Tumblr Reddit WhatsApp Email
Share
Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

Σύμφωνα με την έρευνα που πραγματοποίησε η εταιρεία συμβούλων ακινήτων Arbitrage Real Estate εώς και το πρώτο εξάμηνο του 2017 για τα εμπορικά ακίνητα, η πρώτη τάση έχει να κάνει με το μισθωτικό ενδιαφέρον για χώρους εμπορικής χρήσης το οποίο περιορίστηκε στις περιοχές υψηλής εμπορικής δραστηριότητας και αφορά κυρίως σε χώρους μικρότερων επιφανειών έως 60 τ.μ., με γνώμονα τη μείωση του λειτουργικού κόστους των επιχειρήσεων λιανικής, αναφέρει το protothema. Επιπλέον, μία τάση η οποία παρατηρήθηκε με στόχο την προσαρμογή των καταστημάτων στα δεδομένα της αγοράς, ήταν είτε η παραμονή σε υπάρχουσες υποδομές ανακαινίζοντας τις (λαμβάνοντας υπόψη και το υψηλό ποσοστό ιδιόχρησης – 70% περίπου), είτε η μεταφορά των σημείων πώλησης σε υψηλότερης εμπορικότητας περιοχές, εκμεταλλευόμενοι τις μειώσεις των ενοικίων που έχουν σημειωθεί στις εν λόγω περιοχές.

Έντονο ενδιαφέρον καταγράφηκε επίσης για μετακίνηση σε εμπορικούς χώρους στα οργανωμένα εμπορικά κέντρα, καθώς η καταναλωτική δραστηριότητα εντός αυτών συνδυάζεται και με άλλες παροχές.

Συνολικά, τα μισθώματα καταστημάτων κύριας προβολής εντός του εμπορικού κέντρου της πόλης των Αθηνών, κυρίως με πρόσοψη επί της οδού Ερμού, κατέγραψαν τις υψηλότερες τιμές μίσθωσης ξεπερνώντας σε κάποιες περιπτώσεις καταστημάτων μικρής επιφάνειας τα € 150/μ²/μήνα. Οι αποδόσεις καταστημάτων κύριας προβολής στην περιοχή του εμπορικού τριγώνου κυμάνθηκαν από 6.25% έως 7,25% επί της οδού Ερμού και από 7,25% έως 7.75% στην περιοχή του Κολωνακίου. 

Στις περιφερειακές αγορές της Αθήνας, υψηλά μισθώματα καταγράφηκαν σε καταστήματα επί κεντρικών οδικών αρτηριών στις περιοχές της Γλυφάδας και της Κηφισιάς, με το μέσο μηνιαίο μίσθωμα να ξεπερνά τα € 70/μ²/μήνα. Αντίστοιχα, οι αποδόσεις των καταστημάτων στο εμπορικό κέντρο της Γλυφάδας διαμορφώθηκαν μεταξύ 7,25% και 7,75%, ενώ στην περίπτωση της κεντρικής εμπορικής αγοράς της Κηφισιάς κυμάνθηκαν κοντά στο 7,5% με 8% περίπου.

Επίσης, μισθωτικό ενδιαφέρον διαπιστώθηκε για καταστήματα εντός των εμπορικών πυρήνων Χαλανδρίου, Αμαρουσίου και Νέας Ερυθραίας, με τις μισθωτικές αξίες να κυμαίνονται σε επίπεδα άνω των € 50/μ²/μήνα κατά μέσο όρο. Αντιθέτως, περιορισμένη χαρακτηρίστηκε η ζήτηση καταστημάτων στις περιοχές Νέας Ιωνίας, Καλλιθέας και Περιστερίου, με τις μέσες τιμές μίσθωσης να κυμαίνονται από € 20/μ²/μήνα έως € 50/μ2/μήνα περίπου ανάλογα με τη χωροθέτησή τους σε δρόμους κύριας εμπορικής δραστηριότητας. Επιπλέον, τα μισθώματα για καταστήματα εντός του εμπορικού κέντρου της πόλης του Πειραιά, καθώς και εγγύς του Κεντρικού Λιμένα κυμάνθηκαν μεταξύ € 20/μ²/μήνα και € 50/μ²/μήνα περίπου ανάλογα με τη χωροθέτηση. Οι αποδόσεις των καταστημάτων υψηλής προβολής στον Πειραιά κυμάνθηκαν στα επίπεδα του 8%.

Αναφορικά με το ποσοστό κενότητας των καταστημάτων μεγάλης προβολής, αυτό κυμάνθηκε μεταξύ 7% και 15% στις κεντρικές-υπερτοπικές εμπορικές αγορές (Πλατεία Συντάγματος-Ερμού, Κολωνάκι, Κέντρο Γλυφάδας, Κηφισιά, Κέντρο Πειραιά) και 15%-20% στις δευτερεύουσες-τοπικές εμπορικές αγορές (Μαρούσι, Χαλάνδρι, Περιστέρι, Νέα Ιωνία, Καλλιθέα). Τα αντίστοιχα ποσοστά για το σύνολο των εμπορικών αγορών των προαναφερθέντων περιοχών, συμπεριλαμβανομένων και των τμημάτων χαμηλότερης εμπορικής προβολής, κυμαίνονται σε 10%-20% για τις κεντρικές αγορές και 15%-30% για τις δευτερεύουσες αγορές. Ειδικότερα για την ευρύτερη αγορά της Καλλιθέας, εκτός των κυρίων εμπορικών οδών, διαπιστώθηκε σημαντική υποβάθμιση της εμπορικότητας που οδήγησε σε παύση λειτουργίας επιχειρήσεων και την αύξηση των κενών εμπορικών χώρων σε ποσοστά άνω του 40%.

Ενοίκια
Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Telegram Email
Previous ArticleΣάλος με τα αναδρομικά των Εθνοπατέρων: Ποιοι πρώην βουλευτές που έχουν καταθέσει προσφυγές (ονόματα)
Next Article «Ξεσκονίζει» Daimler και Volkswagen η Κομισιόν

Related Posts

ΕΤΑΔ: Παράδοση του Κάμπινγκ Φαναρίου Κομοτηνής στο νέο μισθωτή

16 Ιουνίου, 2025

Η United Media εξαγόρασε το 50% του Alpha TV

16 Ιουνίου, 2025

ΤτΕ: «Βλέπει» πληθωρισμό 2,5% το 2025 στην Ελλάδα - Πιέσεις από ενοίκια, έμμεσους φόρους και μισθούς

16 Ιουνίου, 2025
Add A Comment

Comments are closed.

moneypress.gr
Technical Summary Widget Powered by Investing.com
Powered by Investing.com
Moneypress

To Moneypress.gr ανήκει στην HT PRESS ONLINE IKE

Tαυτότητα Moneypresss.gr

Χρήση Cookies

'Οροι Χρήσης

Αποποίηση Ευθυνών

FOLLOW US
FOLLOW US
Μέλος του Μητρώο Online Media
© 2025 Moneypress.gr

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.