• ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Οικονομία
    • Πολιτική
    • Αγορά
    • Επιχειρήσεις
    • Τράπεζες
    • Επενδύσεις
    • Αυτοκίνητο
    • Sport & Business
    • Υγεία
    • Πλανήτης
  • ΧΡΗΜΑ
    • Σχόλιο Ημέρας
    • Εικόνα Αγοράς
    • Στατιστικά
    • Ανακοινώσεις ΧΑΑ
    • Business World
    • Διεθνείς Αγορές
    • Ισοτιμίες
    • Εμπορεύματα
    • Calculators
  • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
    • Ιδιώτες
    • Επιχειρήσεις
  • ΕΡΓΑΣΙΑ
    • Συντάξεις
    • Χρηστικά
  • ΔΗΜΟΣΙΟ
  • ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ
    • Δημόσιο
    • ΟΤΑ
    • Αγορά
  • OPINION
    • Ηγεσία και Management
Facebook Twitter Instagram
Facebook Twitter Instagram
Money PressMoney Press
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Οικονομία
    • Πολιτική
    • Αγορά
    • Επιχειρήσεις
    • Τράπεζες
    • Επενδύσεις
    • Αυτοκίνητο
    • Sport & Business
    • Υγεία
    • Πλανήτης
  • ΧΡΗΜΑ
    • Σχόλιο Ημέρας
    • Εικόνα Αγοράς
    • Στατιστικά
    • Ανακοινώσεις ΧΑΑ
    • Business World
    • Διεθνείς Αγορές
    • Ισοτιμίες
    • Εμπορεύματα
    • Calculators
  • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
    • Ιδιώτες
    • Επιχειρήσεις
  • ΕΡΓΑΣΙΑ
    • Συντάξεις
    • Χρηστικά
  • ΔΗΜΟΣΙΟ
  • ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ
    • Δημόσιο
    • ΟΤΑ
    • Αγορά
  • OPINION
    • Ηγεσία και Management
Money PressMoney Press
Home»Ειδήσεις»Οικονομία»ΣΕΒ: O εξωδικαστικός μηχανισμός δεν πρέπει να γίνει «συγχωροχάρτι» για… μπαταχτσήδες
Οικονομία

ΣΕΒ: O εξωδικαστικός μηχανισμός δεν πρέπει να γίνει «συγχωροχάρτι» για… μπαταχτσήδες

20 Μαρτίου, 2017Δεν υπάρχουν Σχόλια3 Mins Read
Facebook Twitter LinkedIn Telegram Pinterest Tumblr Reddit WhatsApp Email
Share
Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

Κατώτερη των περιστάσεων χαρακτηρίζει ο ΣΕΒ τη νομοθετική πρωτοβουλία για τον εξωδικαστικό μηχανισμό ρύθμισης οφειλών επιχειρήσεων, θέτοντας παράλληλα έξι προϋποθέσεις για την επιτυχία του σημαντικού αυτού εγχειρήματος, αναφέρει το Liberal.

Σε ειδική έκθεση με τίτλο «Εξωδικαστική ρύθμιση επιχειρηματικών οφειλών: Δίκαιη και πραγματική λύση στα «κόκκινα δάνεια» ή συγχωροχάρτι σε μπαταχτσήδες;», που κυκλοφορεί σήμερα Δευτέρα 20 Μαρτίου 2017 και υπογράφει ο επικεφαλής οικονομολόγος του ΣΕΒ, κ. Μιχάλης Μασουράκης, σημειώνεται ότι το σχέδιο κινδυνεύει να μετατραπεί «σε μηχανισμό μαζικής επιβράβευσης συστημικών κακοπληρωτών σε βάρος τελικά των συνεπών φορολογούμενων και δανειοληπτών που θα αποδειχθούν για άλλη μια φορά τα “συνήθη” κορόιδα».

Αυτό ο κίνδυνος μπορεί να αποφευχθεί αν α) ο νόμος προβλέψει την ενεργοποίηση μιας ηλεκτρονικής πλατφόρμας που θα μπορεί γρήγορα και αποτελεσματικά να διαχειριστεί τον μεγάλο όγκο εισερχόμενων αιτήσεων, εντοπίζοντας και οδηγώντας στην εύκολη και ταχεία απόρριψη τις αιτήσεις κακόπιστων και μη συνεργάσιμων οφειλετών, β) αυξήσει την περιορισμένη συμμετοχή του Δημοσίου στις διαγραφές οφειλών στο σύνολο των απαιτήσεών του και γ) οι σύνθετες και μεγάλης αξίας περιπτώσεις ενταχθούν στις δοκιμασμένες διαδικασίες του Άρθρου 99, με την πρόβλεψη όμως της ουσιαστικής συμμετοχής του δσημοσίου στις διαγραφές απαιτήσεων.

Αν γίνουν αυτά, θα μπορέσει ταυτόχρονα να λειτουργήσει αποτελεσματικά ένας τυποποιημένος, πραγματικά εξωδικαστικός, μηχανισμός για την πλειοψηφία των περιπτώσεων αλλά και να υπάρχει η απαραίτητη ευελιξία σύνταξης και εφαρμογής πιο σύνθετων συμφωνιών αναδιάρθρωσης για τους μεγάλους οφειλέτες.
Για να έχει όμως επιτυχία το εγχείρημα δεν αρκούν ούτε αυτά. Θα πρέπει, επιπλέον, να υιοθετηθεί, με οριζόντια εφαρμογή σε όλες τις προ-πτωχευτικές διαδικασίες, και η διάταξη για το ακαταδίωκτο των στελεχών τραπεζών και δημοσίου, να επιλυθούν με ομοιόμορφο τρόπο μια σειρά από σύνθετα φορολογικά ζητήματα και να αξιολογηθούν οι αρνητικές επιπτώσεις που μπορεί να έχουν διαγραφές, χωρίς συμπληρωματικούς όρους, σε όλες τις αγορές και ιδιαίτερα στις ολιγοπωλιακές.

Συνοπτικά, οι 5+1 προϋποθέσεις επιτυχίας της εξωδικαστικής ρύθμισης επιχειρηματικών οφειλών είναι σύμφωνα με τον ΣΕΒ οι εξής:
1.Διάσωση επιχειρήσεων, όχι διοικήσεων
2.Όχι συγχωροχάρτι στους συστημικούς απατεώνες
3.Ξεχωριστή, ευέλικτη και θεσμικά ισχυρή διαδικασία για τις μεγάλες υποθέσεις
4.Πραγματικός εξωδικαστικός μηχανισμός για τις απλές υποθέσεις
5.Ουσιαστική και ισότιμη συμμετοχή του Δημοσίου στη διαγραφή χρεών
6.Επίλυση όλων των φορολογικών ζητημάτων που έπονται μιας διαγραφής οφειλών

Ανάμεσα σε όσους επιχειρούσαν καλόπιστα στα χρόνια της κρίσης και διοίκησαν με επιμέλεια, αλλά υπέκυψαν από την ένταση και διάρκεια αυτής, στη χρηματοδοτική ασφυξία της χώρας και την παράλληλη εκτίναξη των φορολογικών και άλλων υποχρεώσεων προς το κράτος, εύκολα παρείσφρησαν και οφειλέτες που θα μπορούσαν να ανταπεξέλθουν στις υποχρεώσεις τους, αλλά προσδοκώντας μια οριζόντια σεισάχθεια επιλέγουν συνειδητά να μην το πράξουν.

Όπως αναφέρεται στην έκθεση, η άσκηση μαζικής ρύθμισης οφειλών αποτελεί μια άσκηση λεπτών ισορροπιών ανάμεσα σε δύο αντιφατικούς στόχους: α) την πραγματική ανάγκη προσαρμογής οφειλών στην πραγματικότητα μιας φτωχότερης οικονομίας και β) την προστασία των όρων ανταγωνισμού, ως προϋπόθεση προσέλκυσης των νέων ποιοτικών επενδύσεων.

Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Telegram Email
Previous ArticleΠέθανε o Ροκφέλερ
Next Article Ανοίγουν 3.000 θέσεις εργασίας στα «Ιατρεία της γειτονιάς»

Related Posts

Προσωπικός Αριθμός: Απαραίτητη προϋπόθεση για την έκδοση δελτίου ταυτότητας

30 Ιουνίου, 2025

Κοινωνικός Τουρισμός: Τέλος χρόνου για το voucher – Τι γίνεται εάν δεν το χρησιμοποιήσετε

30 Ιουνίου, 2025

Δηλώσεις μίσθωσης: Τελειώνει η προθεσμία για την υποβολή χωρίς πρόστιμο – Όλα όσα πρέπει να ξέρετε

30 Ιουνίου, 2025
Add A Comment

Comments are closed.

moneypress.gr
Technical Summary Widget Powered by Investing.com
Powered by Investing.com
Moneypress

To Moneypress.gr ανήκει στην HT PRESS ONLINE IKE

Tαυτότητα Moneypresss.gr

Χρήση Cookies

'Οροι Χρήσης

Αποποίηση Ευθυνών

FOLLOW US
FOLLOW US
Μέλος του Μητρώο Online Media
© 2025 Moneypress.gr

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.