• ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Οικονομία
    • Πολιτική
    • Αγορά
    • Επιχειρήσεις
    • Τράπεζες
    • Επενδύσεις
    • Αυτοκίνητο
    • Sport & Business
    • Υγεία
    • Πλανήτης
  • ΧΡΗΜΑ
    • Σχόλιο Ημέρας
    • Εικόνα Αγοράς
    • Στατιστικά
    • Ανακοινώσεις ΧΑΑ
    • Business World
    • Διεθνείς Αγορές
    • Ισοτιμίες
    • Εμπορεύματα
    • Calculators
  • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
    • Ιδιώτες
    • Επιχειρήσεις
  • ΕΡΓΑΣΙΑ
    • Συντάξεις
    • Χρηστικά
  • ΔΗΜΟΣΙΟ
  • ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ
    • Δημόσιο
    • ΟΤΑ
    • Αγορά
  • OPINION
    • Ηγεσία και Management
Facebook Twitter Instagram
Facebook Twitter Instagram
Money PressMoney Press
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Οικονομία
    • Πολιτική
    • Αγορά
    • Επιχειρήσεις
    • Τράπεζες
    • Επενδύσεις
    • Αυτοκίνητο
    • Sport & Business
    • Υγεία
    • Πλανήτης
  • ΧΡΗΜΑ
    • Σχόλιο Ημέρας
    • Εικόνα Αγοράς
    • Στατιστικά
    • Ανακοινώσεις ΧΑΑ
    • Business World
    • Διεθνείς Αγορές
    • Ισοτιμίες
    • Εμπορεύματα
    • Calculators
  • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
    • Ιδιώτες
    • Επιχειρήσεις
  • ΕΡΓΑΣΙΑ
    • Συντάξεις
    • Χρηστικά
  • ΔΗΜΟΣΙΟ
  • ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ
    • Δημόσιο
    • ΟΤΑ
    • Αγορά
  • OPINION
    • Ηγεσία και Management
Money PressMoney Press
Home»Ειδήσεις»Συνεχίζεται η πτώση των πωλήσεων στα καύσιμα
Ειδήσεις

Συνεχίζεται η πτώση των πωλήσεων στα καύσιμα

7 Απριλίου, 2018Δεν υπάρχουν Σχόλια3 Mins Read
Facebook Twitter LinkedIn Telegram Pinterest Tumblr Reddit WhatsApp Email
Share
Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

Πτώση σημείωσαν οι πωλήσεις καυσίμων κατά το πρώτο τρίμηνο του έτους, σε συνέχεια της υποχώρησης του 2017, ενώ οι ελπίδες για ανάκαμψη της αγοράς επαφίενται αφενός στον τουρισμό και αφετέρου στα μέτρα για περιορισμό της παράνομης διακίνησης.

Όπως ανέφεραν παράγοντες του Συνδέσμου Εταιρειών Εμπορίας Πετρελαιοειδών (ΣΕΕΠΕ), η κατανάλωση καυσίμων κατά το πρώτο τρίμηνο του 2018 μειώθηκε κατά 11%, γεγονός που οφείλεται κατά κύριο λόγο στην πτώση του πετρελαίου θέρμανσης, λόγω των καλών καιρικών συνθηκών. Αντίθετα, τα καύσιμα κίνησης κρατήθηκαν κοντά στα περυσινά επίπεδα με οριακή αύξηση. Όπως εξηγούσαν ωστόσο οι ίδιες πηγές, η βάση σύγκρισης (δηλαδή το πρώτο τρίμηνο του 2017) είναι ιδιαίτερα χαμηλή καθώς στα τέλη του 2016, ενόψει αύξησης της φορολογίας, πολλοί καταναλωτές προχώρησαν σε αποθεματοποίηση καυσίμων με αποτέλεσμα οι πωλήσεις το επόμενο διάστημα να είναι χαμηλές.

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, η ελληνική αγορά καυσίμων κατά τη διάρκεια της κρίσης έχει συρρικνωθεί κατά 40%, από 11,4 εκατ. μετρικούς τόνους το 2009 σε 7.000 το 2017. Η μεγαλύτερη πτώση, άνω του 60%, καταγράφεται στο πετρέλαιο θέρμανσης, η κατανάλωση του οποίου έπεσε στο 1,1 εκατ. μ.τ. από 3,3 το 2009, καθώς οι καταναλωτές λόγω κόστους στράφηκαν σε εναλλακτικές μεθόδους θέρμανσης. Στο 40% κυμαίνεται η πτώση στις βενζίνες (από 4 εκατ. σε 2,33 εκατ.) ενώ καλύτερη είναι η εικόνα για το ντίζελ θέρμανσης όπου η πτώση περιορίστηκε στο 10% (από 2,83 εκατ. σε 2,55).

Οι ελπίδες για τόνωση της κατανάλωσης επικεντρώνονται στην αύξηση του τουρισμού αλλά και στην ολοκλήρωση των διαδικασιών για την παρακολούθηση της διακίνησης καυσίμων (μέσω του συστήματος ελέγχου εισροών- εκροών και των συμπληρωματικών συστημάτων) και τη διασύνδεσή τους με το υπουργείο Οικονομικών.

Ωστόσο ο κλάδος βρίσκεται ενώπιον νέων προκλήσεων που συνδέονται με τις πολιτικές μείωσης των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα που εφαρμόζει η χώρα μας στο πλαίσιο και των κοινοτικών υποχρεώσεων. Σε αυτές περιλαμβάνονται η ηλεκτρική διασύνδεση των νησιών με το ηπειρωτικό δίκτυο, που θα περιορίσει τις πετρελαϊκές μονάδες οι οποίες τροφοδοτούν σήμερα τα νησιά, η επέκταση της ηλεκτροκίνησης στις μεταφορές και τα μέτρα εξοικονόμησης ενέργειας που συνδέονται με την αντιρρυπαντική νομοθεσία της ΕΕ.

Επ΄ αυτού, μάλιστα, ο πρόεδρος του Συνδέσμου Εταιρειών Εμπορίας Πετρελαιοειδών Ελλάδος Βασίλης Σεραφειμάκης και ο Γιάννης Αληγιζάκης (Ελίν) τόνισαν στην πρόσφατη συνεδρίαση της Επιτροπής για την Ενέργεια και το Κλίμα στο υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, ότι οι στόχοι για περαιτέρω μείωση της κατανάλωσης που θα τεθούν για τη χώρα μας είναι εξαιρετικά δύσκολο να επιτευχθούν καθώς οι καταναλώσεις καυσίμων είναι ήδη μειωμένες λόγω της κρίσης.

Καύσιμα
Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Telegram Email
Previous ArticleΤους «κόκκινους» δανειολήπτες αναζητούν οι τράπεζες
Next Article Ανατροπές στην ασφάλιση: Τι αλλάζει στην έκδοση βιβλιάριου υγείας

Related Posts

Πώς τα κρυπτονομίσματα κάνουν πλουσιότερο τον Τραμπ

16 Ιουνίου, 2025

Σύμβουλος καριέρας: Γιατί η επιμονή στην τέλεια επιλογή οδηγεί σε χειρότερα αποτελέσματα

16 Ιουνίου, 2025

Ταϊβάν: Γιατί βάζει στη «μαύρη λίστα» τις κινεζικές Huawei και SMIC

16 Ιουνίου, 2025
Add A Comment

Comments are closed.

moneypress.gr
Technical Summary Widget Powered by Investing.com
Powered by Investing.com
Moneypress

To Moneypress.gr ανήκει στην HT PRESS ONLINE IKE

Tαυτότητα Moneypresss.gr

Χρήση Cookies

'Οροι Χρήσης

Αποποίηση Ευθυνών

FOLLOW US
FOLLOW US
Μέλος του Μητρώο Online Media
© 2025 Moneypress.gr

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.