• ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Οικονομία
    • Πολιτική
    • Αγορά
    • Επιχειρήσεις
    • Τράπεζες
    • Επενδύσεις
    • Αυτοκίνητο
    • Sport & Business
    • Υγεία
    • Πλανήτης
  • ΧΡΗΜΑ
    • Σχόλιο Ημέρας
    • Εικόνα Αγοράς
    • Στατιστικά
    • Ανακοινώσεις ΧΑΑ
    • Business World
    • Διεθνείς Αγορές
    • Ισοτιμίες
    • Εμπορεύματα
    • Calculators
  • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
    • Ιδιώτες
    • Επιχειρήσεις
  • ΕΡΓΑΣΙΑ
    • Συντάξεις
    • Χρηστικά
  • ΔΗΜΟΣΙΟ
  • ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ
    • Δημόσιο
    • ΟΤΑ
    • Αγορά
  • OPINION
    • Ηγεσία και Management
Facebook Twitter Instagram
Facebook Twitter Instagram
Money PressMoney Press
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Οικονομία
    • Πολιτική
    • Αγορά
    • Επιχειρήσεις
    • Τράπεζες
    • Επενδύσεις
    • Αυτοκίνητο
    • Sport & Business
    • Υγεία
    • Πλανήτης
  • ΧΡΗΜΑ
    • Σχόλιο Ημέρας
    • Εικόνα Αγοράς
    • Στατιστικά
    • Ανακοινώσεις ΧΑΑ
    • Business World
    • Διεθνείς Αγορές
    • Ισοτιμίες
    • Εμπορεύματα
    • Calculators
  • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
    • Ιδιώτες
    • Επιχειρήσεις
  • ΕΡΓΑΣΙΑ
    • Συντάξεις
    • Χρηστικά
  • ΔΗΜΟΣΙΟ
  • ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ
    • Δημόσιο
    • ΟΤΑ
    • Αγορά
  • OPINION
    • Ηγεσία και Management
Money PressMoney Press
Home»Ειδήσεις»Το 2019 η χειρότερη χρονιά στο εμπόριο εδώ και μια δεκαετία
Ειδήσεις

Το 2019 η χειρότερη χρονιά στο εμπόριο εδώ και μια δεκαετία

2 Οκτωβρίου, 2019Δεν υπάρχουν Σχόλια2 Mins Read
Facebook Twitter LinkedIn Telegram Pinterest Tumblr Reddit WhatsApp Email
Share
Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

Ένας πόλεμος δασμών μεταξύ των δύο μεγαλύτερων οικονομιών του πλανήτη, ΗΠΑ και Κίνας, η επίμονη κόντρα του Ντόναλντ Τραμπ και με τους Ευρωπαίους, αλλά και η γενικότερη στροφή σε «τείχη» και στο δόγμα «η χώρα μου πρώτα» λειτουργούν ως βαρίδι στο παγκόσμιο εμπόριο. Το 2019 θα είναι πιθανότατα η χειρότερη χρονιά για τις διεθνείς εμπορικές ροές από την παγκόσμια χρηματοπιστωτική κρίση.

Αυτό αναφέρει στην έκθεσή του ο Παγκόσμιος Οργανισμός Εμπορίου, ο οποίος υπολογίζει ότι το διασυνοριακό εμπόριο αγαθών θα αναπτυχθεί με ρυθμούς μόλις 1,2% έναντι 3% το 2018. Εάν η εκτίμηση επιβεβαιωθεί θα είναι ο βραδύτερος ρυθμός ανάπτυξης από το 2009, όταν η παγκόσμια οικονομία ήταν αντιμέτωπη με ύφεση στον απόηχο της πιστωτικής ασφυξίας, που πυροδότησε η κατάρρευση της Lehman Brothers τον Σεπτέμβριο του 2008, αναφέρει το newmoney.

Ο ΠΟΕ εκτιμά ότι το παγκόσμιο εμπόριο μπορεί να ανακάμψει με ρυθμούς 2,7% το 2020, αλλά σημειώνουν ότι αυτό θα εξαρτηθεί εν πολλοίς από την ικανότητα εξομάλυνσης των εμπορικών σχέσεων των μεγάλων του πλανήτη.

Η μεγάλη απειλή παραμένει βεβαίως ο σινο-αμερικανικός «πόλεμος». Σύμφωνα με οικονομολόγους της Barclays, οι εισαγωγές κινεζικών προϊόντων στις ΗΠΑ κατέγραψαν πτώση 12% στο επτάμηνο Ιανουαρίου- Ιουλίου, ενώ οι εισαγωγές αμερικανικών προϊόντων στην Κίνα το ίδιο διάστημα έκαναν βουτιά 28% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2018.

Συνολικά οι εισαγωγές των ΗΠΑ από τον υπόλοιπο κόσμο ήταν αυξημένες μόλις κατά 3,6% στο επτάμηνο έναντι αύξησης 9,1% το αντίστοιχο διάστημα του 2018. Στην Κίνα οι εισαγωγές μειώθηκαν 2,3% ύστερα από άνοδο 17,2% την προηγούμενη χρονιά, ως αποτέλεσμα της επιβράδυνσης της ανάπτυξης.

Φόβους γεννούν και οι διαμάχες ΗΠΑ- Ε.Ε., που έχουν ξεκινήσει από το πεδίο των επιδοτήσεων στους αεροναυπηγικούς κολοσσούς και θα μπορούσαν να περάσουν και στον ιδιαίτερα κρίσιμο τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας. Στο παρελθόν ο ΠΟΕ είχε προειδοποιήσει ότι ενδεχόμενοι αμερικανικοί δασμοί στις εισαγωγές αυτοκινήτων θα κατέφεραν ακόμη ισχυρότερο πλήγμα στο παγκόσμιο ΑΕΠ από ό,τι η σινο-αμερικανική διαμάχη.

Παράλληλα και άλλες οικονομίες επιλέγουν το όπλο των δασμών για να λύσουν πολιτικές διαφωνίες. Χαρακτηριστικό το παράδειγμα της Ιαπωνίας και της Νότιας Κορέας, τρίτης και ενδέκατης μεγαλύτερης οικονομίας στον κόσμο.

Σύμφωνα με ανάλυση του ολλανδικού Γραφείου Οικονομικής Πολιτικής CPB οι παγκόσμιες εμπορικές ροές ανέκαμψαν τον Ιούλιο, ύστερα από πτώση 0,8% το δεύτερο τρίμηνο και 0,3% το πρώτο. Το εμπορικό πλήγμα έχει αφήσει βαριά τη σκιά του πάνω από τη γερμανική οικονομία και συνολικά την Ευρωζώνη, βυθίζοντας στην ύφεση την άλλοτε ισχυρή βιομηχανία της περιοχής.

Εμπόριο
Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Telegram Email
Previous ArticleΔημόσιο: Όλα τα πιστοποιητικά που μπορούν να λαμβάνουν οι πολίτες online
Next Article Τελευταία ευκαιρία για 2,3 εκατ. οφειλέτες της ΔΕΗ: Πως θα γίνεται η νέα ρύθμιση οφειλών

Related Posts

Γιατί προσπερνούν τους GenX στην εταιρική διαδοχή

11 Αυγούστου, 2025

Από τις startups στις βίλες: Πως δημιουργήθηκε σε χρόνο ρεκόρ η νέα γενιά AI δισεκατομμυριούχων

11 Αυγούστου, 2025

ΑΑΔΕ - Επιχείρηση «Κρουαζιέρα θα σε πάω»: Φοροδιαφυγή σε ημερόπλοια της Σαντορίνης

11 Αυγούστου, 2025
Add A Comment

Comments are closed.

moneypress.gr
Technical Summary Widget Powered by Investing.com
Powered by Investing.com
Moneypress

To Moneypress.gr ανήκει στην HT PRESS ONLINE IKE

Tαυτότητα Moneypresss.gr

Χρήση Cookies

'Οροι Χρήσης

Αποποίηση Ευθυνών

FOLLOW US
FOLLOW US
Μέλος του Μητρώο Online Media
© 2025 Moneypress.gr

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.