• ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Οικονομία
    • Πολιτική
    • Αγορά
    • Επιχειρήσεις
    • Τράπεζες
    • Επενδύσεις
    • Αυτοκίνητο
    • Sport & Business
    • Υγεία
    • Πλανήτης
  • ΧΡΗΜΑ
    • Σχόλιο Ημέρας
    • Εικόνα Αγοράς
    • Στατιστικά
    • Ανακοινώσεις ΧΑΑ
    • Business World
    • Διεθνείς Αγορές
    • Ισοτιμίες
    • Εμπορεύματα
    • Calculators
  • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
    • Ιδιώτες
    • Επιχειρήσεις
  • ΕΡΓΑΣΙΑ
    • Συντάξεις
    • Χρηστικά
  • ΔΗΜΟΣΙΟ
  • ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ
    • Δημόσιο
    • ΟΤΑ
    • Αγορά
  • OPINION
    • Ηγεσία και Management
Facebook Twitter Instagram
Facebook Twitter Instagram
Money PressMoney Press
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Οικονομία
    • Πολιτική
    • Αγορά
    • Επιχειρήσεις
    • Τράπεζες
    • Επενδύσεις
    • Αυτοκίνητο
    • Sport & Business
    • Υγεία
    • Πλανήτης
  • ΧΡΗΜΑ
    • Σχόλιο Ημέρας
    • Εικόνα Αγοράς
    • Στατιστικά
    • Ανακοινώσεις ΧΑΑ
    • Business World
    • Διεθνείς Αγορές
    • Ισοτιμίες
    • Εμπορεύματα
    • Calculators
  • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
    • Ιδιώτες
    • Επιχειρήσεις
  • ΕΡΓΑΣΙΑ
    • Συντάξεις
    • Χρηστικά
  • ΔΗΜΟΣΙΟ
  • ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ
    • Δημόσιο
    • ΟΤΑ
    • Αγορά
  • OPINION
    • Ηγεσία και Management
Money PressMoney Press
Home»Ειδήσεις»Φόβοι για λουκέτα μετά την «βουτιά» της ναυλαγοράς κατά 81% λόγω κορωνοϊού
Ειδήσεις

Φόβοι για λουκέτα μετά την «βουτιά» της ναυλαγοράς κατά 81% λόγω κορωνοϊού

4 Μαρτίου, 2020Δεν υπάρχουν Σχόλια2 Mins Read
Facebook Twitter LinkedIn Telegram Pinterest Tumblr Reddit WhatsApp Email
Share
Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

Με τα μάτια στραμμένα στην Κίνα  η ναυτιλιακή βιομηχανία προσπαθεί να προβλέψει τα μελλούμενα.  Στη σκέψη και μόνο ότι το 90% του παγκοσμίου εμπορίου διακινείται μέσω της θάλασσας δίνει την πραγματική έκταση του προβλήματος.

Οι διεθνείς αρχές, εκδίδουν οδηγίες και κάνουν συστάσεις, οι λιμενικές αρχές σταματούν τις εργασίες μέχρι νεοτέρας  και γενικώς επικρατεί κλίμα αβεβαιότητας για τον τρόπο αντιμετώπισης αυτής της έκτακτης ανάγκη, αναφέρει το newmoney.

Οι εισαγωγές αργού πετρελαίου και σιδηρομεταλλεύματος από την Κίνα τον Φεβρουάριο κινήθηκαν  σε επίπεδα πολύ χαμηλότερα τόσο σε σύγκριση με τους προηγούμενους μήνες όσο και με  τον ίδιο μήνα του 2019. Η ναυλαγορά των δεξαμενόπλοιων και των πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου αερίου και αερίου αντιμετωπίζει επίσης προβλήματα αφού η Κίνα ελάττωσε πολύ τις εισαγωγές πετρελαίου και φυσικού αερίου.

Τα κέρδη ενός δεξαμενόπλοιου VLCC, χωρητικότητας άνω των 300.00 τόνων που κάνει τα ταξίδι από τον Περσικό Κόλπο στην Άπω Ανατολή μειώθηκαν από τα 103.000 δολάρια στα 19.000 δολάρια.
Φορτηγό πλοίο  τύπου Panamax, χωρητικότητας 170.000-180.000 τόνων που μεταφέρει   άνθρακα και σιδηρομεταλλεύματα έχει ημερήσιο ναύλο μόλις 2.500 δολάρια ενώ η αξία  του είναι 40 εκατομμύρια.
Οι τράπεζες που έχουν χορηγήσει δάνεια  ζητούν από τις ναυτιλιακές εταιρείες επιπρόσθετα εχέγγυα αφού η αξία του πλοίου που είχε μπει υποθήκη έχει μειωθεί άρα πρέπει αν καλυφθεί η διαφορά για να εξασφαλιστεί η εξυπηρέτηση του δανείου.

«Οι μικρομεσαίες εταιρείες εάν δεν έχουν ακολουθήσει συντηρητική πολιτική κινδυνεύουν πλέον με λουκέτο. Θα μπουν αρκετά λουκέτα γιατί ας μην ξεχνάμε και το αυξημένο κόστος λειτουργίας ενός πλοίου λόγω των νέων καυσίμων» επισημαίνουν  στελέχη της ελληνικής ναυτιλιακής κοινότητας.

Αυτό που δείχνουν οι αριθμοί είναι ότι ο ρυθμός εκφόρτωσης εμπορευμάτων  είναι σημαντικά βραδύτερος, ενώ τα πλοία που περιμένουν να εισέλθουν  στα κινεζικά λιμάνια, που βρίσκονται δηλαδή  στη ράδα,  φαίνεται να είναι πολλά περισσότερα από το συνηθισμένο. «Έμφραγμα κυκλοφοριακό» λόγω αργής εξυπηρέτησης.
Τα κινεζικά λιμάνια προσπαθούν να ανακτήσουν τους κανονικούς ρυθμούς τους, όμως είναι μία δύσκολη προσπάθεια.

Ο κορωνοϊός έχει ήδη  επηρεάσει σε τέτοιο βαθμό  τις αλυσίδες εφοδιασμού και καθίσταται  πιο δύσκολο για τους ναυλωτές να βρουν πλοία για να πάνε στην Κίνα είτε για να ξεφορτώσουν είτε για να φορτώσουν.

Το θέμα είναι το πότε θα λήξει η καραντίνα στην Κίνα. Μπορεί το 50% των επιχειρήσεων να έχουν ξεκινήσει να δουλεύουν όμως η παραγωγή είνια χαμηλή. Οι αναλυτές επισημάνουν ότι μόλις λήξει ο συναγερμός και η καραντίνα τότε οι αγορές θα ανέβουν απότομα.

ναυλαγορά
Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Telegram Email
Previous Article«Kούρσες» με κλειστά ταξίμετρα έκαναν oδηγοί ταξί
Next Article Η ρύπανση του αέρα επιβαρύνει την υγεία (και) των νεφρών

Related Posts

Πώς οι πολιτικές του Τραμπ επηρεάζουν τα επαγγελματικά ταξίδια

15 Ιουνίου, 2025

Pimco: Συμβουλές στους επενδυτές για τη νέα παγκόσμια τάξη πραγμάτων

15 Ιουνίου, 2025

Σούπερ μάρκετ vs λαϊκή αγορά: Πού βρίσκονται οι καλύτερες τιμές σε φρούτα και λαχανικά

15 Ιουνίου, 2025
Add A Comment

Comments are closed.

moneypress.gr
Technical Summary Widget Powered by Investing.com
Powered by Investing.com
Moneypress

To Moneypress.gr ανήκει στην HT PRESS ONLINE IKE

Tαυτότητα Moneypresss.gr

Χρήση Cookies

'Οροι Χρήσης

Αποποίηση Ευθυνών

FOLLOW US
FOLLOW US
Μέλος του Μητρώο Online Media
© 2025 Moneypress.gr

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.