• ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Οικονομία
    • Πολιτική
    • Αγορά
    • Επιχειρήσεις
    • Τράπεζες
    • Επενδύσεις
    • Αυτοκίνητο
    • Sport & Business
    • Υγεία
    • Πλανήτης
  • ΧΡΗΜΑ
    • Σχόλιο Ημέρας
    • Εικόνα Αγοράς
    • Στατιστικά
    • Ανακοινώσεις ΧΑΑ
    • Business World
    • Διεθνείς Αγορές
    • Ισοτιμίες
    • Εμπορεύματα
    • Calculators
  • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
    • Ιδιώτες
    • Επιχειρήσεις
  • ΕΡΓΑΣΙΑ
    • Συντάξεις
    • Χρηστικά
  • ΔΗΜΟΣΙΟ
  • ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ
    • Δημόσιο
    • ΟΤΑ
    • Αγορά
  • OPINION
    • Ηγεσία και Management
Facebook Twitter Instagram
Facebook Twitter Instagram
Money PressMoney Press
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Οικονομία
    • Πολιτική
    • Αγορά
    • Επιχειρήσεις
    • Τράπεζες
    • Επενδύσεις
    • Αυτοκίνητο
    • Sport & Business
    • Υγεία
    • Πλανήτης
  • ΧΡΗΜΑ
    • Σχόλιο Ημέρας
    • Εικόνα Αγοράς
    • Στατιστικά
    • Ανακοινώσεις ΧΑΑ
    • Business World
    • Διεθνείς Αγορές
    • Ισοτιμίες
    • Εμπορεύματα
    • Calculators
  • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
    • Ιδιώτες
    • Επιχειρήσεις
  • ΕΡΓΑΣΙΑ
    • Συντάξεις
    • Χρηστικά
  • ΔΗΜΟΣΙΟ
  • ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ
    • Δημόσιο
    • ΟΤΑ
    • Αγορά
  • OPINION
    • Ηγεσία και Management
Money PressMoney Press
Home»Ναυτιλία»10,6% μειώθηκε το παγκόσμιο ναυτιλιακό χαρτοφυλάκιο
Ναυτιλία

10,6% μειώθηκε το παγκόσμιο ναυτιλιακό χαρτοφυλάκιο

10 Ιουλίου, 2017Δεν υπάρχουν Σχόλια3 Mins Read
Facebook Twitter LinkedIn Telegram Pinterest Tumblr Reddit WhatsApp Email
Share
Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

Σε συνεχή πτώση βρίσκεται η ναυτιλιακή χρηματοδότηση. Η πτώση το 2016 σε σύγκριση με το 2015 έφθασε τα 42,3 δισ. δολάρια, ποσοστό μείωσης 10,6%.

Σύμφωνα με την έρευνα της Petrofin Research, αιτίες είναι οι συνεχείς ζημιές που παρουσιάζουν τα ναυτιλιακά χαρτοφυλάκια κάποιων μεγάλων τραπεζών, η έλλειψη προοπτικών στο ναυτιλιακό κλάδο για τα επόμενα χρόνια, σύμφωνα με τους τραπεζικούς αναλυτές, η πώληση ναυτιλιακών δανείων σε funds και τα υψηλά επιτόκια σε συνδυασμό τα μικρά ποσοστά κάλυψης του κόστους των επενδύσεων στη ναυτιλία, αναφέρει το newmoney.

Οι ευρωπαϊκές τράπεζες μπορεί να έχουν ακόμη τον έλεγχο της ναυτιλιακής χρηματοδότησης όμως περιορίζουν ολοένα και περισσότερα την παρουσία τους στον κλάδο αυτό, χρόνο με τον χρόνο.

Από τα 374 δισ. δολάρια το 2010, οι ευρωπαϊκές τράπεζες έπεσαν στα 221 δισ. το 2016. Την ίδια ώρα τα ασιατικά χρηματοπιστωτικά ιδρύματα κερδίζουν έδαφος και από τα 66 δισ. το 2010 έφτασαν τα 117 δισ. την περσινή χρονιά.

Σύμφωνα όμως με επιμέρους ανάλυση της Petrofin Research τόσο οι ευρωπαϊκές όσο και οι ασιατικές τράπεζες μείωσαν το χαρτοφυλάκιό τους το 2016 σε σύγκριση με το 2015 και μάλιστα κατά τα ίδιο ποσοστό.

Οι ευρωπαϊκές το 2015 είχαν στο portfolio τους 254 δισ. δολάρια έναντι 221 το 2016 ποσοστό μείωσης 12,9%.

Οι ασιατικές τράπεζες το 2016 είχαν στο χαρτοφυλάκιό τους 117 δισ. έναντι 128 δισ. το 2015 ποσοστό μείωσης 12,9%.

Το μερίδιο των ευρωπαϊκών τραπεζών στη συνολική χρηματοδότηση έφτασε το 62% από 83% το 2010, ενώ των ασιατικών είναι στο 33% από 15% το 2010.
Οι 40 μεγαλύτερες τράπεζες στον χώρο της ναυτιλίας παρουσίαζαν στα τέλη του 2016 συνολικό χαρτοφυλάκιο 355,25 δισ. δολαρίων, ενώ στο τέλος του 2007 ήταν στα 352,3 δισ. δολάρια.

Όπως εκτιμούν οι αναλυτές της Petrofin έως το 2019 θα έχει ολοκληρωθεί η αποχώρηση μεγάλων τραπεζών από τη ναυτιλιακή χρηματοδότηση και θα υπάρξει μία επανεκκίνηση.

Η διετία αυτή θα χαρακτηριστεί από την έξοδο των RBS και Commerzbank, καθώς και από τη σημαντική μείωση της έκθεσης της ΗSH Nordbank. Στον αντίποδα, τράπεζες με μεγαλύτερο ενδιαφέρον για την ναυτιλία, όπως η Credit Suisse, η ING, η BNP Paribas, η ABN Amro και η DVB, θα συμβάλλουν στη δημιουργία νέων συνθηκών στα ναυτιλιακή χρηματοδότηση.

Επιπλέον, όπως επισημαίνεται στην έρευνα της Petrofin, υπάρχουν σοβαρές ενδείξεις ότι ορισμένες τράπεζες σχεδιάζουν να εισέλθουν στη χρηματοδότηση της ναυτιλίας και θα απευθυνθούν στους μικρούς και μεσαίους πλοιοκτήτες. Πρόκειται για τις Warburg Bank και Maritime and Merchant Bank.

Όσον αφορά την ελληνόκτητη ναυτιλία, σύμφωνα με την Petrofin, τους μεγάλους πλοιοκτήτες προσεγγίζουν ιαπωνικοί και κινεζικοί τραπεζικοί ομίλους προκειμένου να χρηματοδοτήσουν νέες παραγγελίες πλοίων σε τοπικά ναυπηγεία.

Κορυφαίες οι γερμανικές τράπεζες

Την πρωτοπορία στην Ευρώπη όσο αφορά τη ναυτιλιακή χρηματοδότηση διατηρούν οι γερμανικές τράπεζες με χαρτοφυλάκιο 75 δισ. δολ. μειωμένο όμως κατά 51,2% σε σύγκριση με το 2010 όταν και ανερχόταν στα 154 δισ. δολ.

Στη δεύτερη θέση είναι οι σκανδιναβικές με 58 δισ. δολ., ενώ οι ελληνικές από τα 13 δισ. δολ. του 2010 έπεσαν μέσα σε έξι χρόνια στα 7 δισ. δολ.

Πλοια
Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Telegram Email
Previous ArticleΘέσεις εργασίας στο Γενικό Νοσοκομείο Μυτιλήνης «ΒΟΣΤΑΝΕΙΟ»
Next Article Μπαράζ ελέγχων σε ξενοδοχεία έκανε ο ΣΕΠΕ

Related Posts

ΤτΕ: «Βλέπει» πληθωρισμό 2,5% το 2025 στην Ελλάδα - Πιέσεις από ενοίκια, έμμεσους φόρους και μισθούς

16 Ιουνίου, 2025

JP Morgan: «Βλέπει» ανάπτυξη 2,2% για την Ελλάδα το 2025 και 2% το 2026 - Ποντάρει στα ελληνικά ομόλογα

16 Ιουνίου, 2025

Ακρίβεια στις παραλίες: Οι Αθηναίοι εγκαταλείπουν τις ξαπλώστρες για ελεύθερες ακτές

16 Ιουνίου, 2025
Add A Comment

Comments are closed.

moneypress.gr
Technical Summary Widget Powered by Investing.com
Powered by Investing.com
Moneypress

To Moneypress.gr ανήκει στην HT PRESS ONLINE IKE

Tαυτότητα Moneypresss.gr

Χρήση Cookies

'Οροι Χρήσης

Αποποίηση Ευθυνών

FOLLOW US
FOLLOW US
Μέλος του Μητρώο Online Media
© 2025 Moneypress.gr

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.