• ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Οικονομία
    • Πολιτική
    • Αγορά
    • Επιχειρήσεις
    • Τράπεζες
    • Επενδύσεις
    • Αυτοκίνητο
    • Sport & Business
    • Υγεία
    • Πλανήτης
  • ΧΡΗΜΑ
    • Σχόλιο Ημέρας
    • Εικόνα Αγοράς
    • Στατιστικά
    • Ανακοινώσεις ΧΑΑ
    • Business World
    • Διεθνείς Αγορές
    • Ισοτιμίες
    • Εμπορεύματα
    • Calculators
  • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
    • Ιδιώτες
    • Επιχειρήσεις
  • ΕΡΓΑΣΙΑ
    • Συντάξεις
    • Χρηστικά
  • ΔΗΜΟΣΙΟ
  • ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ
    • Δημόσιο
    • ΟΤΑ
    • Αγορά
  • OPINION
    • Ηγεσία και Management
Facebook Twitter Instagram
Facebook Twitter Instagram
Money PressMoney Press
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Οικονομία
    • Πολιτική
    • Αγορά
    • Επιχειρήσεις
    • Τράπεζες
    • Επενδύσεις
    • Αυτοκίνητο
    • Sport & Business
    • Υγεία
    • Πλανήτης
  • ΧΡΗΜΑ
    • Σχόλιο Ημέρας
    • Εικόνα Αγοράς
    • Στατιστικά
    • Ανακοινώσεις ΧΑΑ
    • Business World
    • Διεθνείς Αγορές
    • Ισοτιμίες
    • Εμπορεύματα
    • Calculators
  • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
    • Ιδιώτες
    • Επιχειρήσεις
  • ΕΡΓΑΣΙΑ
    • Συντάξεις
    • Χρηστικά
  • ΔΗΜΟΣΙΟ
  • ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ
    • Δημόσιο
    • ΟΤΑ
    • Αγορά
  • OPINION
    • Ηγεσία και Management
Money PressMoney Press
Home»Ναυτιλία»Τουρισμός»Αεροπορικές εταιρείες: Προβλέπονται καθαρά κέρδη 41 δισ. δολαρίων το 2026 με 5,2 δισ. επιβάτες
Τουρισμός

Αεροπορικές εταιρείες: Προβλέπονται καθαρά κέρδη 41 δισ. δολαρίων το 2026 με 5,2 δισ. επιβάτες

9 Δεκεμβρίου, 2025Updated:9 Δεκεμβρίου, 2025Δεν υπάρχουν Σχόλια2 Mins Read
Facebook Twitter LinkedIn Telegram Pinterest Tumblr Reddit WhatsApp Email
Share
Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

Σταθερά ανοδικά αναμένεται να κινηθούν τα κέρδη των αεροπορικών εταιρειών το 2026, με τον παγκόσμιο κλάδο να προβλέπεται να καταγράψει καθαρά κέρδη 41 δισ. δολαρίων και 5,2 δισ. επιβάτες να ταξιδεύουν αεροπορικώς. Ωστόσο, όπως επισημαίνει το Bloomberg, τα ρεκόρ αυτά θα ήταν ακόμη υψηλότερα, αν δεν υπήρχαν οι επίμονες δυσκολίες στην εφοδιαστική αλυσίδα, σύμφωνα με τη Διεθνή Ένωση Αερομεταφορών (IATA).

Η πρόβλεψη για τα κέρδη αντιστοιχεί σε αύξηση 4% σε σχέση με τα 39,5 δισ. δολάρια της φετινής χρονιάς. Η ώθηση αυτή θα προέλθει από τη σταθερή οικονομική ανάπτυξη, τον χαμηλότερο πληθωρισμό, την αποδυνάμωση του δολαρίου και τη μείωση του κόστους των καυσίμων.

Η Ευρώπη εμφάνισε την ισχυρότερη οικονομική επίδοση το 2025, με τις εταιρείες χαμηλού κόστους να αναπτύσσονται με διψήφιο ποσοστό και να ξεπερνούν τις παραδοσιακές εταιρείες στα περιθώρια κέρδους. Η Βόρεια Αμερική έχασε την πρωτιά λόγω στάσιμης ανάπτυξης, δασμών, αυστηρότερων μεταναστευτικών πολιτικών και του κυβερνητικού shutdown, σύμφωνα με την IATA.

Η περιοχή Ασίας – Ειρηνικού προβλέπεται να καταγράψει τη μεγαλύτερη αύξηση σε ζήτηση και χωρητικότητα το επόμενο έτος, χάρη στη διεύρυνση των μεσαίων τάξεων και την ενίσχυση του τουρισμού.

«Υπάρχει ξεκάθαρη αναγνώριση της ανάγκης να υπάρξουν οι κατάλληλες υποδομές που θα επιτρέψουν στον κλάδο να αναπτυχθεί», δήλωσε ο Γουίλι Γουόλς, γενικός διευθυντής της IATA.

Πρωταθλήτρια σε περιθώρια καθαρού εισοδήματος αναδεικνύεται η Μέση Ανατολή, σύμφωνα με τη Μαρί Όουενς Τόμσεν, επικεφαλής οικονομολόγο της IATA. Η ζήτηση επιβατών παραμένει ισχυρή, τροφοδοτούμενη από τα μεγάλης απόστασης ταξίδια, τις επενδύσεις σε υποδομές και την επέκταση των μεγάλων αεροπορικών κόμβων. Αντίθετα, οι αφρικανικές αεροπορικές εταιρείες δυσκολεύονται λόγω κατακερματισμένων πολιτικών και υψηλότερου κόστους καυσίμων.

Οι δασμοί των ΗΠΑ, οι πόλεμοι στη Μέση Ανατολή και την Ουκρανία, και τα προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα συνέβαλαν στην αύξηση του κόστους των αεροπορικών εταιρειών, σύμφωνα με την IATA. Οι αερομεταφορείς καθυστερούν παραδόσεις νέων αεροσκαφών και διατηρούν σε λειτουργία παλαιότερα μοντέλα για μεγαλύτερο διάστημα.

Η IATA είχε αναθεωρήσει την πρόβλεψη για τα κέρδη του 2025 από 36,6 δισ. σε 36 δισ. δολάρια, επικαλούμενη εμπορικές εντάσεις και ασθενέστερη καταναλωτική εμπιστοσύνη. Το περιθώριο κέρδους του κλάδου εκτιμάται στο 3,9% το 2026, με τα συνολικά έσοδα να φτάνουν τα 1,053 τρισ. δολάρια.

«Εξακολουθούμε να είμαστε ένας κλάδος που λειτουργεί με καθαρά περιθώρια κάτω του 4%», ανέφερε ο Γουόλς, επισημαίνοντας τις προκλήσεις στην παραγωγή βιώσιμων αεροπορικών καυσίμων και τα προβλήματα στον έλεγχο εναέριας κυκλοφορίας που έχουν προκαλέσει ακυρώσεις πτήσεων.

2026 αεροπορικές εταιρείες κέρδη
Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Telegram Email
Previous ArticleΤι περιλαμβάνει ο κυβερνητικός προγραμματισμός του 2026 για το στεγαστικό
Next Article Αυτή η συσκευή στο σπίτι σας «καίει» περισσότερο ρεύμα από ό,τι φαντάζεστε

Related Posts

Πορτοκαλί τιμολόγιο από το 2026: Τι αλλάζει για επιχειρήσεις και νοικοκυριά

9 Δεκεμβρίου, 2025

Αύξηση τιμών καυσίμων από την Πρωτοχρονιά του 2026 - Τι θα γίνει στην Ελλάδα

7 Δεκεμβρίου, 2025

Ενίσχυση για τον εσωτερικό τουρισμό: Νέοι δικαιούχοι στο «Τουρισμός για Όλους 2025»

7 Δεκεμβρίου, 2025
Add A Comment

Comments are closed.

moneypress.gr
Technical Summary Widget Powered by Investing.com
Powered by Investing.com
Moneypress

To Moneypress.gr ανήκει στην HT PRESS ONLINE IKE

Tαυτότητα Moneypresss.gr

Χρήση Cookies

'Οροι Χρήσης

Αποποίηση Ευθυνών

FOLLOW US
FOLLOW US
Μέλος του Μητρώο Online Media
© 2025 Moneypress.gr

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.