• ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Οικονομία
    • Πολιτική
    • Αγορά
    • Επιχειρήσεις
    • Τράπεζες
    • Επενδύσεις
    • Αυτοκίνητο
    • Sport & Business
    • Υγεία
    • Πλανήτης
  • ΧΡΗΜΑ
    • Σχόλιο Ημέρας
    • Εικόνα Αγοράς
    • Στατιστικά
    • Ανακοινώσεις ΧΑΑ
    • Business World
    • Διεθνείς Αγορές
    • Ισοτιμίες
    • Εμπορεύματα
    • Calculators
  • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
    • Ιδιώτες
    • Επιχειρήσεις
  • ΕΡΓΑΣΙΑ
    • Συντάξεις
    • Χρηστικά
  • ΔΗΜΟΣΙΟ
  • ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ
    • Δημόσιο
    • ΟΤΑ
    • Αγορά
  • OPINION
    • Ηγεσία και Management
Facebook Twitter Instagram
Facebook Twitter Instagram
Money PressMoney Press
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Οικονομία
    • Πολιτική
    • Αγορά
    • Επιχειρήσεις
    • Τράπεζες
    • Επενδύσεις
    • Αυτοκίνητο
    • Sport & Business
    • Υγεία
    • Πλανήτης
  • ΧΡΗΜΑ
    • Σχόλιο Ημέρας
    • Εικόνα Αγοράς
    • Στατιστικά
    • Ανακοινώσεις ΧΑΑ
    • Business World
    • Διεθνείς Αγορές
    • Ισοτιμίες
    • Εμπορεύματα
    • Calculators
  • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
    • Ιδιώτες
    • Επιχειρήσεις
  • ΕΡΓΑΣΙΑ
    • Συντάξεις
    • Χρηστικά
  • ΔΗΜΟΣΙΟ
  • ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ
    • Δημόσιο
    • ΟΤΑ
    • Αγορά
  • OPINION
    • Ηγεσία και Management
Money PressMoney Press
Home»Ειδήσεις»Οικονομία»Ακρίβεια: Ποιες αλλαγές έφερε ο Μάρτιος 2025 στα σούπερ μάρκετ
Οικονομία

Ακρίβεια: Ποιες αλλαγές έφερε ο Μάρτιος 2025 στα σούπερ μάρκετ

4 Μαρτίου, 2025Updated:4 Μαρτίου, 2025Δεν υπάρχουν Σχόλια3 Mins Read
Facebook Twitter LinkedIn Telegram Pinterest Tumblr Reddit WhatsApp Email
Share
Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

Σε ισχύ τέθηκε από την 1η Μαρτίου ο νέος Κώδικας Δεοντολογίας για τις μειώσεις και τις προσφορές στα ράφια των σούπερ μάρκετ. Στόχος της εφαρμογής του συγκεκριμένου μέτρου είναι να υπάρχει έλεγχος στις παραπλανητικές για τον καταναλωτή προωθητικές ενέργειες.

Σύμφωνα με τη ρύθμιση, οι προσφορές είτε αφορούν ποσοστό έκπτωσης, για παράδειγμα -20%, είτε ποσό, όπως για παράδειγμα 2 ευρώ φθηνότερα, θα υπολογίζονται με βάση την χαμηλότερη τιμή που εφάρμοσε ο έμπορος τις τελευταίες 30 ημέρες κι όχι την προτεινόμενη τιμή που ισχύει μέχρι σήμερα.

Για τις προωθητικές ενέργειες με τη μορφή «1+1 δώρο» ή «2+1 δώρο», δεν υπάγονται στη ρύθμιση της χαμηλότερης τιμής των τελευταίων 30 ημερών, αλλά θα ελέγχονται με βάση τη νομοθεσία για τις αθέμιτες εμπορικές πρακτικές. Έτσι, ένα προϊόν που πωλείται υπό αυτή τη μορφή προσφοράς, θα πρέπει υποχρεωτικά να διατίθεται και μεμονωμένα στο ράφι.

Οι εξαιρέσεις

Από τη ρύθμιση αυτή εξαιρούνται και τα νωπά και ευπαθή προϊόντα και τρόφιμα, όπως φρούτα, λαχανικά, κρέατα, θαλασσινά, φρέσκα γάλατα, τυριά και γιαούρτια, τα οποία από τη φύση τους ή στο στάδιο της μεταποίησης ενδέχεται να καταστούν ακατάλληλα προς πώληση εντός 30 ημερών.

Ο Κώδικας Δεοντολογίας για τη μείωση τιμής

Όπως αναφέρεται στον νόμο για τον Κώδικα, ανακοίνωση μείωσης της τιμής, είναι κάθε ανακοίνωση του εμπόρου ότι έχει μειώσει την τιμή που χρεώνει για ένα προϊόν ή υπηρεσία.

Για παράδειγμα, η μείωση της τιμής μπορεί να έχει τη μορφή:

-Ποσοστού (%), π.χ. «20% έκπτωση»
-Συγκεκριμένου ποσού, π.χ. «10 ευρώ έκπτωση»
-Αναγραφή νέας (χαμηλότερης) τιμής μαζί με την αναγραφή της προγενέστερης (υψηλότερης) τιμής που εφαρμόστηκε. Η προηγούμενη τιμή μπορεί να εμφανίζεται σε διαγραμμένη μορφή. Π.χ. «τώρα 50 ευρώ, πριν 100 ευρώ» ή «50 ευρώ »
-Άλλων διαφημιστικών πρακτικών, όπως «αγοράστε σήμερα χωρίς να πληρώσετε τον ΦΠΑ», η οποία ενημερώνει τον καταναλωτή ότι η μείωση της τιμής ισούται με την αξία του ΦΠΑ (χωρίς να σημαίνει ότι ο ΦΠΑ δεν εισπράττεται) Αναφορών σε υψηλότερη τιμή ως μελλοντική κανονική τιμή (π.χ εξαιρετική τιμή εκκίνησης 99 ευρώ – από τον επόμενο μήνα 129 ευρώ).

Ανακοινώσεις όπως «εκπτωτική» τιμή, «ειδικές προσφορές» ή «προσφορές Μαύρης Παρασκευής» που δημιουργούν την εντύπωση μείωσης της τιμής συνιστούν επίσης ανακοινώσεις μείωσης τιμής.

Μια ανακοίνωση μείωσης τιμής μπορεί να σχετίζεται με ένα συγκεκριμένο προϊόν («μείωση 20% σε έλεγχο ενεργειακής πιστοποίησης») ή μια κατηγορία προϊόντων («μείωση 20% σε όλα τα αφρόλουτρα») ή να είναι γενική μείωση («έκπτωση 20% σε όλα τα προϊόντα») και μπορεί να εμφανιστεί με διάφορους τρόπους (φυλλάδια, εκπτωτικές κάρτες ή κουπόνια, ενδείξεις στον ιστότοπο, στην είσοδο ή εντός του καταστήματος, στην ετικέτα τιμής κτλ.).

Ως τιμή νοείται η πραγματική τιμή πώλησης που διαθέτει το προϊόν – υπηρεσία ο έμπορος.

Δεν συνιστούν ανακοινώσεις μείωσης τιμών:

-γενικοί ισχυρισμοί εμπορικής προώθησης που συγκρίνουν την τιμή του πωλητή με την τιμή άλλων πωλητών, χωρίς να επικαλούνται μείωση της τιμής ή να δημιουργούν αυτήν την εντύπωση
-προγράμματα επιβράβευσης πελατών και προσωπικές μειώσεις τιμών
-προσφορές βάσει των οποίων με την αγορά ο καταναλωτής αποκτά και ένα δωρεάν αγαθό, π.χ. 1+1 δώρο, ή 2 στην τιμή του ενός, 30% έκπτωση με την αγορά τριών τεμαχίων

ακρίβεια επιλογές
Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Telegram Email
Previous ArticleΔΕΗ: Με 60% έκπτωση κρατάει σταθερή την τιμή του πράσινου τιμολογίου τον Μάρτιο
Next Article Δήμας: Για πρώτη φορά η ΑΑΔΕ έχει τα στοιχεία του Δημοσίου δύο εβδομάδες πριν τις φορολογικές δηλώσεις

Related Posts

Σούπερ μάρκετ vs λαϊκή αγορά: Πού βρίσκονται οι καλύτερες τιμές σε φρούτα και λαχανικά

15 Ιουνίου, 2025

Μπορεί η Ευρώπη να ξεπεράσει την κρίση του υπερτουρισμού;

15 Ιουνίου, 2025

ΗΠΑ: Σημαντική ανάκαμψη στην καταναλωτική εμπιστοσύνη μετά το σοκ των δασμών Τραμπ

14 Ιουνίου, 2025
Add A Comment

Comments are closed.

moneypress.gr
Technical Summary Widget Powered by Investing.com
Powered by Investing.com
Moneypress

To Moneypress.gr ανήκει στην HT PRESS ONLINE IKE

Tαυτότητα Moneypresss.gr

Χρήση Cookies

'Οροι Χρήσης

Αποποίηση Ευθυνών

FOLLOW US
FOLLOW US
Μέλος του Μητρώο Online Media
© 2025 Moneypress.gr

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.