Σοβαρά τεχνικά ζητήματα εντοπίζονται στις δοκιμές των αυτόνομων ναυτικών σκαφών του αμερικανικού Ναυτικού, υπονομεύοντας τις φιλοδοξίες δημιουργίας στόλου ικανού να ανταγωνιστεί την Κίνα στον Ειρηνικό. Τον Ιούλιο, ανοιχτά της Καλιφόρνια, ένα καινοτόμο drone ακινητοποιήθηκε λόγω τεχνικής δυσλειτουργίας.
Ένα δεύτερο, μη ελεγχόμενο σκάφος, συγκρούστηκε βίαια με το πρώτο, πέρασε από το κατάστρωμα και κατέληξε ξανά στη θάλασσα. Το συμβάν καταγράφηκε σε βίντεο, το οποίο απέκτησε το Reuters. Σε άλλη περίπτωση, drone της BlackSea Technologies που ρυμουλκούνταν, ανέπτυξε ξαφνικά ταχύτητα, ανατρέποντας το συνοδευτικό σκάφος και ρίχνοντας τον καπετάνιο στη θάλασσα. Τα περιστατικά οφείλονται σε συνδυασμό ελαττωματικού λογισμικού και ανθρώπινων σφαλμάτων.
Ως αντίδραση, το Πεντάγωνο διέκοψε συμβόλαιο σχεδόν 20 εκατομμυρίων δολαρίων με την L3Harris, προμηθευτή τμήματος του λογισμικού. Η εταιρεία δεν σχολίασε, αλλά επανέλαβε την εμπιστοσύνη της στα προϊόντα της. Παρά τα προβλήματα, η ναυτική αυτονομία παραμένει προτεραιότητα για τον Ντόναλντ Τραμπ, ο οποίος ενέκρινε χρηματοδότηση 5 δισ. δολαρίων μέσω του νόμου Big Beautiful Bill.
Το πρόγραμμα «Replicator» διαθέτει 1 δισ. δολάρια για απόκτηση χιλιάδων drones. Η BlackSea, με το GARC, λαμβάνει πάνω από 160 εκατ. δολάρια, ενώ η Saronic προωθεί το Corsair. Παράλληλα, η υπηρεσία προμηθειών του Ναυτικού (PEO USC) βρίσκεται σε κρίση, μετά την απομάκρυνση του υποναυάρχου Σμιθ. Ο αναπληρωτής υπουργός Άμυνας Φάινμπεργκ εξέφρασε επιφυλάξεις για το κόστος και την αποτελεσματικότητα του προγράμματος. Το PEO USC αναμένεται να αναδιαρθρωθεί ή ακόμη και να διαλυθεί.
Το Ναυτικό ήδη σχεδιάζει νέο πρόγραμμα, το Modular Attack Surface Craft, για ανάπτυξη αυτόνομων σκαφών μέσης και μεγάλης κλίμακας. Σύμφωνα με τον αναλυτή Τ.Χ. Χάμες, το Ναυτικό επιχειρεί να εγκαταλείψει παραδοσιακές διαδικασίες με ρυθμούς startup.