• ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Οικονομία
    • Πολιτική
    • Αγορά
    • Επιχειρήσεις
    • Τράπεζες
    • Επενδύσεις
    • Αυτοκίνητο
    • Sport & Business
    • Υγεία
    • Πλανήτης
  • ΧΡΗΜΑ
    • Σχόλιο Ημέρας
    • Εικόνα Αγοράς
    • Στατιστικά
    • Ανακοινώσεις ΧΑΑ
    • Business World
    • Διεθνείς Αγορές
    • Ισοτιμίες
    • Εμπορεύματα
    • Calculators
  • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
    • Ιδιώτες
    • Επιχειρήσεις
  • ΕΡΓΑΣΙΑ
    • Συντάξεις
    • Χρηστικά
  • ΔΗΜΟΣΙΟ
  • ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ
    • Δημόσιο
    • ΟΤΑ
    • Αγορά
  • OPINION
    • Ηγεσία και Management
Facebook Twitter Instagram
Facebook Twitter Instagram
Money PressMoney Press
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Οικονομία
    • Πολιτική
    • Αγορά
    • Επιχειρήσεις
    • Τράπεζες
    • Επενδύσεις
    • Αυτοκίνητο
    • Sport & Business
    • Υγεία
    • Πλανήτης
  • ΧΡΗΜΑ
    • Σχόλιο Ημέρας
    • Εικόνα Αγοράς
    • Στατιστικά
    • Ανακοινώσεις ΧΑΑ
    • Business World
    • Διεθνείς Αγορές
    • Ισοτιμίες
    • Εμπορεύματα
    • Calculators
  • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
    • Ιδιώτες
    • Επιχειρήσεις
  • ΕΡΓΑΣΙΑ
    • Συντάξεις
    • Χρηστικά
  • ΔΗΜΟΣΙΟ
  • ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ
    • Δημόσιο
    • ΟΤΑ
    • Αγορά
  • OPINION
    • Ηγεσία και Management
Money PressMoney Press
Home»Ειδήσεις»Επιχειρήσεις»Άνοδικά ο τζίρος στα σούπερ μάρκετ τον Ιανουάριο
Επιχειρήσεις

Άνοδικά ο τζίρος στα σούπερ μάρκετ τον Ιανουάριο

7 Μαρτίου, 2023Updated:7 Μαρτίου, 2023Δεν υπάρχουν Σχόλια3 Mins Read
Facebook Twitter LinkedIn Telegram Pinterest Tumblr Reddit WhatsApp Email
Share
Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

Τόνωση του τζίρου στα σούπερ μάρκετ έφερε ο πληθωρισμός τον πρώτο μήνα του έτους την ώρα που οι καταναλωτές μείωσαν τις ποσότητες προϊόντων στο καλάθι. Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας ερευνών IRI ο τζίρος των ταχυκίνητων καταναλωτικών αγαθών αυξήθηκε κατά 6,9% συγκριτικά με τον περυσινό Ιανουάριο, μια αύξηση που σχετίζεται με τις ανατιμήσεις που άγγιξαν σχεδόν το 10% και όχι με την αύξηση της ζήτησης. Συγκεκριμένα, οι πωλήσεις τον Ιανουάριο του 2023 διαμορφώθηκε στα 652 εκατ. ευρώ έναντι 610 εκατ. ευρώ τον Ιανουάριο του 2022.

Την ίδια χρονική περίοδο η αξία των πωλήσεων είναι αυξημένη κατά 7% σε σύγκριση με τον αντίστοιχο περυσινό μήνα ενώ καταγράφεται μείωση του όγκου πωλήσεων κατά 2,5%. Σημειώνεται ότι η πτώση στους όγκους τον Ιανουάριο «συγκρατήθηκε» από το γεγονός ότι τον ίδιο μήνα του 2022 είχαμε τις έντονες χιονοπτώσεις που είχαν οδηγήσει (λόγω των αντικειμενικών συνθηκών) σε μειωμένες αγορές για κάποιες ημέρες.

Τη δυναμική τους πορεία συνεχίζουν τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας. Συγκεκριμένα το μερίδιο των PL τον Ιανουάριο διαμορφώθηκε στο 17,7%, με τη συγκεκριμένη κατηγορία να «τρέχει» με 21,3%. Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι η κατηγορία των PL προϊόντων έκλεισε το 2022 με ρυθμό ανάπτυξης 16,4%. Αντίστοιχα, οι προωθητικές ενέργειες στο σύνολο των τροφίμων αυξήθηκαν κατά 24,1%, στα είδη ατομικής υγιεινής και ομορφιάς 29,1% και στα απορρυπαντικά/ καθαριστικά κατά 22,3%.

Αναφορικά με τις τρεις μεγάλες κατηγορίες ταχυκίνητων καταναλωτικών αγαθών (σ.σ. εξαιρείται η Lidl), από τα στοιχεία της IRI προκύπτει ότι στα συσκευασμένα τρόφιμα η αξία πωλήσεων τον Ιανουάριο αυξήθηκε κατά 5,7%, στα είδη ατομικής υγιεινής και ομορφιάς 12,3% και στα απορρυπαντικά/καθαριστικά 11,9%. Ωστόσο, ο όγκος πωλήσεων στα συσκευασμένα τρόφιμα είναι μειωμένος κατά 2,9%, στα είδη ατομικής υγιεινής και ομορφιάς αυξημένος 1,2% και στα απορρυπαντικά/ καθαριστικά μειωμένος κατά 2,3%.

Σε ό,τι αφορά στις 11 κυριότερες κατηγορίες προϊόντων, καταγράφηκε αύξηση του όγκου πωλήσεων σε τέσσερις και συγκεκριμένα στα μη αλκοολούχα ποτά (2,4%), στα αλκοολούχα ποτά (1,9%), στα είδη ατομικής φροντίδας και ομορφιάς (1,2%) και στα είδη ατομικής υγιεινής (1,3%). Στον αντίποδα, μείωση του όγκου πωλήσεων σημειώθηκε στα συσκευασμένα τρόφιμα (3,2%), στα σνακς (0,3%), στα γαλακτοκομικά (6,7%), στα κατεψυγμένα τρόφιμα ( 8,2%), στα καθαριστικά σπιτιού/απορρυπαντικά (1,3%) και στα άλλα είδη νοικοκυριού (3,2%).

Τα στοιχεία του Ιανουαρίου δείχνουν επίσης ότι οι καταναλωτές εμπιστεύονται τα υπερμάρκετ (πάνω από 2.500 τ.μ.). Στα καταστήματα αυτά καταγράφεται η μεγαλύτερη αύξηση τζίρου τον πρώτο μήνα του έτους (11%) ενώ το συνολικό τους μερίδιο στον τζίρο των σούπερ μάρκετ διαμορφώνεται σε 15,1%. Στα πολύ μικρά καταστήματα (έως 400 τ.μ.) καταγράφεται αύξηση τζίρου 10,5% με το μερίδιό τους να βρίσκεται στο 13,9%. Κατά 6,4% αυξήθηκε ο τζίρος στα μεσαία καταστήματα (400 έως 1.000 τ.μ.) με το μερίδιό τους στις συνολικές πωλήσεις να διαμορφώνεται σε 33,4%. Αύξηση, 5% καταγράφηκε στα μεγάλα καταστήματα (1.000 έως 2.500 τ.μ.), στα οποία πραγματοποιήθηκε το 37,6% του συνολικού τζίρου.

super market
Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Telegram Email
Previous ArticleΤα πρωτοσέλιδα των πολιτικών και αθλητικών εφημερίδων (07-03-2023)
Next Article Καφές: Τι τζίρο φέρνει η αγαπημένη συνήθεια στην Ελλάδα

Related Posts

Νέα Οδός – Κεντρική Οδός: WINNER στα Health & Safety Awards 2025

16 Ιουνίου, 2025

Alpha Finance: Ξεκινά κάλυψη της Profile Software με τιμή στόχο τα 8,20 ευρώ και σύσταση «Αγορά»

16 Ιουνίου, 2025

Ηγετική η παρουσία της AKTOR στις υποδομές της Ρουμανίας - Ενισχύεται η θέση της Ελλάδας

16 Ιουνίου, 2025
Add A Comment

Comments are closed.

moneypress.gr
Technical Summary Widget Powered by Investing.com
Powered by Investing.com
Moneypress

To Moneypress.gr ανήκει στην HT PRESS ONLINE IKE

Tαυτότητα Moneypresss.gr

Χρήση Cookies

'Οροι Χρήσης

Αποποίηση Ευθυνών

FOLLOW US
FOLLOW US
Μέλος του Μητρώο Online Media
© 2025 Moneypress.gr

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.