Η Renault SA σημείωσε αισθητή αύξηση στις πωλήσεις το τρίτο τρίμηνο του έτους, επιβεβαιώνοντας τη δυναμική επιστροφή της στην ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία. Παρά τις πιέσεις από τον έντονο ανταγωνισμό και τη σταθερή ζήτηση, η γαλλική εταιρεία είδε τα έσοδά της να ενισχύονται κατά 6,8%, χάρη στα νέα μοντέλα, όπως το Dacia Bigster, και στις αυξημένες επιδόσεις του τμήματος χρηματοοικονομικών υπηρεσιών.
Τα συνολικά έσοδα του ομίλου για το τρίτο τρίμηνο ανήλθαν σε 11,4 δισ. ευρώ, ελαφρώς χαμηλότερα από τις προβλέψεις των αναλυτών του Bloomberg, ωστόσο επιβεβαίωσαν τη σταθερή αναπτυξιακή πορεία της αυτοκινητοβιομηχανίας. Η Renault διατήρησε αμετάβλητες τις ετήσιες προβλέψεις, ενώ ανέφερε ότι οι παραγγελίες οχημάτων αυξήθηκαν σε υψηλό μονοψήφιο ποσοστό, δείχνοντας ανθεκτικότητα της ζήτησης.
Το τμήμα χρηματοοικονομικών υπηρεσιών σημείωσε αύξηση 18% στα έσοδα, τα οποία ανήλθαν σε 1,6 δισ. ευρώ, ενισχύοντας το συνολικό αποτέλεσμα του ομίλου. Παράλληλα, οι πωλήσεις αυτοκινήτων παρουσίασαν άνοδο 5%, χάρη στη δημοτικότητα του Renault 5 E-Tech, ενώ η μείωση αποθεμάτων στους ανεξάρτητους αντιπροσώπους περιόρισε τις θετικές επιπτώσεις.
«Οι παραγγελίες κινούνται ανοδικά και η διαχείριση των αποθεμάτων μας παραμένει υγιής», ανέφερε ο οικονομικός διευθυντής Ντάνκαν Μίντο, προσθέτοντας ωστόσο πως «το ανταγωνιστικό περιβάλλον παραμένει δύσκολο».
Προκλήσεις για τον νέο CEO Φρανσουά Προβόστ
Ο Φρανσουά Προβόστ, που ανέλαβε καθήκοντα διευθύνοντος συμβούλου τον Ιούλιο, μετά την αιφνίδια αποχώρηση του Λούκα ντε Μέο, βρίσκεται αντιμέτωπος με ένα σύνθετο τοπίο. Η Renault, αν και σημειώνει πρόοδο, παραμένει η τρίτη χειρότερη μετοχή του ευρωπαϊκού δείκτη Stoxx Europe 600 Automobiles & Parts Index φέτος.
Η εμπιστοσύνη των επενδυτών είχε κλονιστεί λίγο πριν από την ανάληψη των καθηκόντων του, έπειτα από προειδοποίηση για πιθανή μείωση των κερδών, γεγονός που προκάλεσε πιέσεις στην κεφαλαιοποίηση της εταιρείας.
Νέες συνεργασίες και παγκόσμια στρατηγική
Στο πλαίσιο αναζήτησης νέων αγορών, ο Προβόστ αναμένεται να επιδιώξει περισσότερες συνεργασίες εκτός Ευρώπης για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας απέναντι σε κολοσσούς όπως η Stellantis NV (Peugeot) και η Volkswagen AG.
Σύμφωνα με πληροφορίες του Bloomberg, η Renault βρίσκεται σε προχωρημένες συζητήσεις με την κινεζική Chery Automobile Co., με στόχο την παραγωγή και πώληση οχημάτων στη Νότια Αμερική, στο πλαίσιο διεθνούς διαφοροποίησης πέρα από την ευρωπαϊκή αγορά.
Η στρατηγική αυτή εντάσσεται στο μακροπρόθεσμο σχέδιο του Προβόστ να εδραιώσει τη Renault ως έναν παγκόσμιο κατασκευαστή με έμφαση στην καινοτομία, τη βιωσιμότητα και τη σταθερή κερδοφορία.