• ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Οικονομία
    • Πολιτική
    • Αγορά
    • Επιχειρήσεις
    • Τράπεζες
    • Επενδύσεις
    • Αυτοκίνητο
    • Sport & Business
    • Υγεία
    • Πλανήτης
  • ΧΡΗΜΑ
    • Σχόλιο Ημέρας
    • Εικόνα Αγοράς
    • Στατιστικά
    • Ανακοινώσεις ΧΑΑ
    • Business World
    • Διεθνείς Αγορές
    • Ισοτιμίες
    • Εμπορεύματα
    • Calculators
  • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
    • Ιδιώτες
    • Επιχειρήσεις
  • ΕΡΓΑΣΙΑ
    • Συντάξεις
    • Χρηστικά
  • ΔΗΜΟΣΙΟ
  • ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ
    • Δημόσιο
    • ΟΤΑ
    • Αγορά
  • OPINION
    • Ηγεσία και Management
Facebook Twitter Instagram
Facebook Twitter Instagram
Money PressMoney Press
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Οικονομία
    • Πολιτική
    • Αγορά
    • Επιχειρήσεις
    • Τράπεζες
    • Επενδύσεις
    • Αυτοκίνητο
    • Sport & Business
    • Υγεία
    • Πλανήτης
  • ΧΡΗΜΑ
    • Σχόλιο Ημέρας
    • Εικόνα Αγοράς
    • Στατιστικά
    • Ανακοινώσεις ΧΑΑ
    • Business World
    • Διεθνείς Αγορές
    • Ισοτιμίες
    • Εμπορεύματα
    • Calculators
  • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
    • Ιδιώτες
    • Επιχειρήσεις
  • ΕΡΓΑΣΙΑ
    • Συντάξεις
    • Χρηστικά
  • ΔΗΜΟΣΙΟ
  • ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ
    • Δημόσιο
    • ΟΤΑ
    • Αγορά
  • OPINION
    • Ηγεσία και Management
Money PressMoney Press
Home»Ναυτιλία»Τουρισμός»Από τα σουπερμάρκετ στα περίπτερα: Οι τουρίστες ξοδεύουν περισσότερο απ’ ό,τι νομίζουμε
Τουρισμός

Από τα σουπερμάρκετ στα περίπτερα: Οι τουρίστες ξοδεύουν περισσότερο απ’ ό,τι νομίζουμε

11 Νοεμβρίου, 2025Updated:11 Νοεμβρίου, 2025Δεν υπάρχουν Σχόλια2 Mins Read
Facebook Twitter LinkedIn Telegram Pinterest Tumblr Reddit WhatsApp Email
Share
Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

Σημαντικές αγορές προϊόντων ευρείας κατανάλωσης (FMCG) πραγματοποιούν οι τουρίστες κατά τη διάρκεια της παραμονής τους στην Ελλάδα, σύμφωνα με τη θεσμική μελέτη της NielsenIQ με τίτλο “From Aisles to Islands – Shopper Behavior of Tourists in Greece”. Οι αγορές αυτές δεν περιορίζονται σε αναμνηστικά, φαγητό ή ψυχαγωγία, αλλά επεκτείνονται σε καθημερινά καταναλωτικά είδη, καθιστώντας τους επισκέπτες σημαντικούς πελάτες για την εγχώρια αγορά.

Η έρευνα, που πραγματοποιήθηκε το καλοκαίρι του 2025 σε 14 δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς, βασίστηκε σε δείγμα 2.010 επισκεπτών από 11 διαφορετικές εθνικότητες. Τα ευρήματα θεωρούνται αντιπροσωπευτικά, καθώς οι συμμετέχοντες καλύπτουν περίπου το 60% του συνολικού τουριστικού ρεύματος προς τη χώρα.

Το 94% των επισκεπτών πραγματοποίησε αγορές ειδών Grocery, με το εμφιαλωμένο νερό να κατέχει την πρώτη θέση (82% διείσδυση). Ακολουθούν η μπύρα (41%), τα αναψυκτικά και τα σνακ. Οι βασικοί παράγοντες που επηρεάζουν τις αγορές είναι η ελληνική προέλευση, η τιμή και η άμεση διαθεσιμότητα, με τις αυθόρμητες αγορές να κυριαρχούν στην καταναλωτική συμπεριφορά των τουριστών.

Ο τύπος του καταστήματος αποδεικνύεται κρίσιμος. Υπεραγορές και σούπερ μάρκετ συγκεντρώνουν το μεγαλύτερο ποσοστό προγραμματισμένων αγορών, απορροφώντας περίπου το 40% της συνολικής δαπάνης. Τα mini markets και τα περίπτερα λειτουργούν ως επιλογές «ευκολίας» για μικρές ή άμεσες ανάγκες, ενώ φαρμακεία και καταστήματα καλλυντικών προσελκύουν ταξιδιώτες που αναζητούν premium προϊόντα και προσωπική περιποίηση. Παράλληλα, φούρνοι και λαϊκές αγορές ενισχύουν την αυθεντική, τοπική εμπειρία.

Όσον αφορά την κατανάλωση, οι τουρίστες συνήθως χρησιμοποιούν τα προϊόντα είτε στο κατάλυμα είτε «στο δρόμο», με το snacking να αναδεικνύεται ως η πιο συχνή μορφή αυτοπαρασκευής. Η εμπειρία στο κατάστημα αξιολογείται θετικά, καθώς πάνω από το 90% δηλώνει ικανοποιημένο από την ποικιλία και την ευκολία εύρεσης προϊόντων.

Το προφίλ των επισκεπτών αποκαλύπτει ότι 48% βρίσκονται για πρώτη φορά στην Ελλάδα, ενώ 18% επιστρέφουν συστηματικά. Οι αγοραστικές επιλογές διαφοροποιούνται ανάλογα με τη διάρκεια παραμονής, το είδος του ταξιδιού (οικογενειακό, ζευγάρι, παρέα) και την εθνικότητα, με σαφείς διαφοροποιήσεις ανά προορισμό.

Η μελέτη της NielsenIQ αναδεικνύει πολύτιμα στρατηγικά συμπεράσματα για μάρκες και λιανεμπόρους που δραστηριοποιούνται σε τουριστικές περιοχές. Σε μια περίοδο όπου ο τουρισμός παραμένει πυλώνας της ελληνικής οικονομίας, η κατανόηση της αγοραστικής συμπεριφοράς των επισκεπτών δεν αποτελεί απλώς εμπορικό πλεονέκτημα, αλλά αναγκαία συνθήκη για την ανάπτυξη του οργανωμένου λιανεμπορίου.

Αγορές Καταστήματα
Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Telegram Email
Previous ArticleΝέα έκθεση του ΠΟΥ: Ένα στα επτά παιδιά στην Ευρώπη αντιμετωπίζει ψυχική διαταραχή
Next Article Πετρέλαιο: Σταθεροποίηση των τιμών – Αντισταθμίζονται οι πιέσεις από τις αμερικανικές κυρώσεις

Related Posts

Black Friday 2025: Ο Νοέμβριος των μεγάλων προσφορών και των έξυπνων αγορών

9 Νοεμβρίου, 2025

Ιστορική απόφαση του Δικαστηρίου της Ε.Ε. για τα οργανωμένα ταξίδια – Πλήρης επιστροφή χρημάτων σε περιπτώσεις υποβάθμισης εμπειρίας

9 Νοεμβρίου, 2025

North Evia Pass: Εκπνέει σήμερα η προθεσμία για την κάρτα των 150 ευρώ – Βήμα προς βήμα η αίτηση

29 Οκτωβρίου, 2025
Add A Comment

Comments are closed.

moneypress.gr
Technical Summary Widget Powered by Investing.com
Powered by Investing.com
Moneypress

To Moneypress.gr ανήκει στην HT PRESS ONLINE IKE

Tαυτότητα Moneypresss.gr

Χρήση Cookies

'Οροι Χρήσης

Αποποίηση Ευθυνών

FOLLOW US
FOLLOW US
Μέλος του Μητρώο Online Media
© 2025 Moneypress.gr

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.