• ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Οικονομία
    • Πολιτική
    • Αγορά
    • Επιχειρήσεις
    • Τράπεζες
    • Επενδύσεις
    • Αυτοκίνητο
    • Sport & Business
    • Υγεία
    • Πλανήτης
  • ΧΡΗΜΑ
    • Σχόλιο Ημέρας
    • Εικόνα Αγοράς
    • Στατιστικά
    • Ανακοινώσεις ΧΑΑ
    • Business World
    • Διεθνείς Αγορές
    • Ισοτιμίες
    • Εμπορεύματα
    • Calculators
  • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
    • Ιδιώτες
    • Επιχειρήσεις
  • ΕΡΓΑΣΙΑ
    • Συντάξεις
    • Χρηστικά
  • ΔΗΜΟΣΙΟ
  • ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ
    • Δημόσιο
    • ΟΤΑ
    • Αγορά
  • OPINION
    • Ηγεσία και Management
Facebook Twitter Instagram
Facebook Twitter Instagram
Money PressMoney Press
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Οικονομία
    • Πολιτική
    • Αγορά
    • Επιχειρήσεις
    • Τράπεζες
    • Επενδύσεις
    • Αυτοκίνητο
    • Sport & Business
    • Υγεία
    • Πλανήτης
  • ΧΡΗΜΑ
    • Σχόλιο Ημέρας
    • Εικόνα Αγοράς
    • Στατιστικά
    • Ανακοινώσεις ΧΑΑ
    • Business World
    • Διεθνείς Αγορές
    • Ισοτιμίες
    • Εμπορεύματα
    • Calculators
  • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
    • Ιδιώτες
    • Επιχειρήσεις
  • ΕΡΓΑΣΙΑ
    • Συντάξεις
    • Χρηστικά
  • ΔΗΜΟΣΙΟ
  • ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ
    • Δημόσιο
    • ΟΤΑ
    • Αγορά
  • OPINION
    • Ηγεσία και Management
Money PressMoney Press
Home»Ειδήσεις»Οικονομία»Αποταμίευση: Ποιοι δυσκολεύονται να βάλουν λεφτά στην άκρη
Οικονομία

Αποταμίευση: Ποιοι δυσκολεύονται να βάλουν λεφτά στην άκρη

10 Μαρτίου, 2023Updated:10 Μαρτίου, 2023Δεν υπάρχουν Σχόλια2 Mins Read
Facebook Twitter LinkedIn Telegram Pinterest Tumblr Reddit WhatsApp Email
Share
Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

Η καλοσύνη δεν βοηθά στην αποταμίευση. Οταν ο στόχος είναι να βάλουμε λεφτά στην άκρη ωφελεί να είμαστε λίγο πιο σκληροί και αντιπαθείς. Οι ερευνητές του Πανεπιστημίου Columbia σε έρευνα που δημοσιεύθηκε στο American Psychologist, εξηγούν ότι οι πιο συμπαθείς και αξιαγάπητοι άνθρωποι είναι λιγότερο πιθανό να αποταμιεύουν επειδή οι προτεραιότητά τους είναι οι κοινωνικές σχέσεις και επαφές και όχι ο υλικός πλούτος.

Εν τω μεταξύ οι ευσυνείδητοι άνθρωποι είναι πιο πιθανό να κάνουν σχέδια για το μέλλον και να αποταμιεύουν σύμφωνα με τις παρατηρήσεις των ερευνητών.

Όσο για αυτούς που έχουν προσωπικότητα ταιριαστή με τους αποταμιευτικούς τους στόχους είναι πιο πιθανό να έχουν και περισσότερα μετρητά σύμφωνα με την έρευνα.

Μόλις το 2,3% του εισοδήματός τους αποταμιεύουν οι αμερικανοί σύμφωνα με τα δεδομένα. Ωστόσο οι ερευνητές βρήκαν ότι οι άνθρωποι ειναι διατεθειμένοι να αποταμιεύσουν περισσότερα κάνοντας θυσίες για ένα καλύτερο μέλλον – αρκεί να βρεθεί το κατάλληλο κίνητρο.

Η αντιστοίχιση ανάμεσα στον τύπο της προσωπικότητας και το προφίλ αποταμίευσης παρέμεινε ίδια για τους εύπορους και τους λιγότερο ευνοημένους οικονομικά συμμετέχοντες.

Οι ειδικοί διαπίστωσαν επίσης ότι αν οι συμμετέχοντες λάμβαναν ενθαρρυντικά email σε τόνους ταιριαστούς με την προσωπικότητά τους ήταν και 3,57 φορές πιο πιθανό να αποταμιεύσουν.
Οι ερευνητές του Πανεπιστημίου Columbia εξέτασαν 2.447 συμμετέχοντες αναφορικά με τα πέντε βασικά χαρακτηριστικά της προσωπικότητάς τους  – εξωστρέφεια, νευρωτισμός, δεκτικότητα στην εμπειρία, προσήνεια, ευσυνειδησία -αλλά και τους αποταμιευτικούς τους στόχους π.χ. για αγορά αυτοκινήτου, για διακοπές, για μια δύσκολη εποχή και για συνταξιοδότηση.

Ανεξάρτητοι ειδικοί σύγκριναν τους στόχους αποταμίευσης με τα χαρακτηριστικά της προσωπικότητας. Οι πιο εύποροι συμμετέχοντες αποταμίευαν παραπάνω, αλλα οι αυτοαναφερόμενοι στόχοι αποταμίευσης που ταιριάζουν με τα χαρακτηριστικά της προσωπικότητας εξηγούν περίπου το 5% της διακύμανσης σε όλα τα επίπεδα εισοδήματος.

Σε δεύτερο πείραμα 6,056 συμμετέχοντες κλήθηκαν να αποταμιεύσουν μέσω μιας εφαρμογής, SaverLife. Το πιο ενδιαφέρον σημείο του πειράματος ήταν ότι οι συμμετέχοντες χωρίστηκαν σε πέντε κατηγορίες και λάμβαναν διαφόρων τύπων ενθαρρυντικά ηλεκτρονικά μηνύματα με σκοπό να επιτύχουν τον στόχο τους. Φυσικά δεν άνοιξαν όλοι τα email τους. Εξ όσων το έπραξαν όμως, διαπιστώθηκε ότι το υψηλότερο ποσοστό επίτευξης του αποταμιευτικού τους στόχου τους το είχαν όσοι λάμβαναν ενθαρρυντικά μηνύματα αντίστοιχα της προσωπικότητάς τους. Αυτοί είχαν και το υψηλότερο ποσοστό αποταμιευτικής επιτυχίας 11,4%. Συνολικά όσοι λάμβαναν τα ταιριαστά με την προσωπικότητά τους μηνύματα είχαν 3,57 φορές περισσότερες πιθανότητες να επιτύχουν τον αποταμιευτικό στόχο συγκριτικά με όσους δεν λάμβαναν μηνύματα.

αποταμίευση
Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Telegram Email
Previous Article8 θέσεις εργασίας στο ΓΟΕΒ Ορεστιάδας
Next Article «Τα τρένα της βλάβης»: Γιατί Γερμανοί και Ελβετοί πέταξαν τα τρένα που αγόρασε η Ελλάδα

Related Posts

ΤτΕ: «Βλέπει» πληθωρισμό 2,5% το 2025 στην Ελλάδα - Πιέσεις από ενοίκια, έμμεσους φόρους και μισθούς

16 Ιουνίου, 2025

JP Morgan: «Βλέπει» ανάπτυξη 2,2% για την Ελλάδα το 2025 και 2% το 2026 - Ποντάρει στα ελληνικά ομόλογα

16 Ιουνίου, 2025

Ακρίβεια στις παραλίες: Οι Αθηναίοι εγκαταλείπουν τις ξαπλώστρες για ελεύθερες ακτές

16 Ιουνίου, 2025
Add A Comment

Comments are closed.

moneypress.gr
Technical Summary Widget Powered by Investing.com
Powered by Investing.com
Moneypress

To Moneypress.gr ανήκει στην HT PRESS ONLINE IKE

Tαυτότητα Moneypresss.gr

Χρήση Cookies

'Οροι Χρήσης

Αποποίηση Ευθυνών

FOLLOW US
FOLLOW US
Μέλος του Μητρώο Online Media
© 2025 Moneypress.gr

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.