Οι ετήσιες πωλήσεις της Apple στην Ινδία ανήλθαν σε επίπεδο-ρεκόρ σχεδόν 9 δισ. δολαρίων το τελευταίο οικονομικό έτος, αντικατοπτρίζοντας την αυξανόμενη καταναλωτική ζήτηση για τις ναυαρχίδες της, καθώς η εταιρεία διευρύνει το λιανικό της αποτύπωμα στη δημοφιλέστερη χώρα του πλανήτη.
Τα έσοδα αυξήθηκαν περίπου 13% στο δωδεκάμηνο έως τον Μάρτιο, από 8 δισ. δολάρια ένα χρόνο πριν, σύμφωνα με πηγή που μίλησε στο Bloomberg. Τα iPhones αντιπροσώπευσαν την πλειονότητα των πωλήσεων, ενώ και η ζήτηση για MacBook ενισχύθηκε.
Το εντυπωσιακό άλμα, που δεν είχε δημοσιοποιηθεί, αποτελεί ώθηση για την Apple, σε μια περίοδο παγκόσμιας κάμψης στις πωλήσεις κινητών συσκευών. Αν και η Ινδία αντιπροσωπεύει μικρό μέρος του τζίρου, η εταιρεία επενδύει σε μια αγορά που αναμένεται να γίνει στρατηγικής σημασίας.
Η εξέλιξη είναι κρίσιμη, καθώς η Κίνα, η μεγαλύτερη βάση της Apple εκτός ΗΠΑ, παραμένει σε γεωπολιτική αβεβαιότητα και ασταθή κατανάλωση. Τα έσοδα εκεί αυξήθηκαν μόλις 4,4% το β΄ τρίμηνο του 2025, η πρώτη άνοδος σε δύο χρόνια, ενώ η εταιρεία έχει χάσει μερίδιο αγοράς από ανταγωνιστές όπως η Xiaomi.
Νέα καταστήματα στην Ινδία
Η Apple ενίσχυσε την παρουσία της με δύο νέα καταστήματα σε Μπανγκαλόρ και Πούνε, ενώ σχεδιάζει επιπλέον σημεία σε Νόιντα και Βομβάη μέσα στο 2026.
Το 2023 αναδιάρθρωσε τη διοίκηση των διεθνών δραστηριοτήτων, κάνοντας την Ινδία ξεχωριστή περιφέρεια πωλήσεων, αναγνωρίζοντας το αναπτυξιακό δυναμικό της χώρας, με την άνοδο των εισοδημάτων και τη μεσαία τάξη σε άνθηση. Σήμερα, τα iPhone κατέχουν περίπου 7% της αγοράς smartphone στην Ινδία, σύμφωνα με την Counterpoint Research.