• ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Οικονομία
    • Πολιτική
    • Αγορά
    • Επιχειρήσεις
    • Τράπεζες
    • Επενδύσεις
    • Αυτοκίνητο
    • Sport & Business
    • Υγεία
    • Πλανήτης
  • ΧΡΗΜΑ
    • Σχόλιο Ημέρας
    • Εικόνα Αγοράς
    • Στατιστικά
    • Ανακοινώσεις ΧΑΑ
    • Business World
    • Διεθνείς Αγορές
    • Ισοτιμίες
    • Εμπορεύματα
    • Calculators
  • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
    • Ιδιώτες
    • Επιχειρήσεις
  • ΕΡΓΑΣΙΑ
    • Συντάξεις
    • Χρηστικά
  • ΔΗΜΟΣΙΟ
  • ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ
    • Δημόσιο
    • ΟΤΑ
    • Αγορά
  • OPINION
    • Ηγεσία και Management
Facebook Twitter Instagram
Facebook Twitter Instagram
Money PressMoney Press
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Οικονομία
    • Πολιτική
    • Αγορά
    • Επιχειρήσεις
    • Τράπεζες
    • Επενδύσεις
    • Αυτοκίνητο
    • Sport & Business
    • Υγεία
    • Πλανήτης
  • ΧΡΗΜΑ
    • Σχόλιο Ημέρας
    • Εικόνα Αγοράς
    • Στατιστικά
    • Ανακοινώσεις ΧΑΑ
    • Business World
    • Διεθνείς Αγορές
    • Ισοτιμίες
    • Εμπορεύματα
    • Calculators
  • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
    • Ιδιώτες
    • Επιχειρήσεις
  • ΕΡΓΑΣΙΑ
    • Συντάξεις
    • Χρηστικά
  • ΔΗΜΟΣΙΟ
  • ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ
    • Δημόσιο
    • ΟΤΑ
    • Αγορά
  • OPINION
    • Ηγεσία και Management
Money PressMoney Press
Home»Ειδήσεις»Οικονομία»Αυξήθηκε ο τζίρος στο οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων – Πώς ψωνίζουν πια οι καταναλωτές
Οικονομία

Αυξήθηκε ο τζίρος στο οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων – Πώς ψωνίζουν πια οι καταναλωτές

14 Νοεμβρίου, 2024Updated:14 Νοεμβρίου, 2024Δεν υπάρχουν Σχόλια5 Mins Read
Facebook Twitter LinkedIn Telegram Pinterest Tumblr Reddit WhatsApp Email
Share
Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

Συνεχίζει να αυξάνεται ο τζίρος του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων και το 2024, καταγράφοντας άνοδο της τάξης του 3,8% το εννεάμηνο σε ετησιοποιημένη βάση. Σύμφωνα, όμως, με τα στοιχεία της NielsenIQ, φέτος η βελτίωση αυτή αποδίδεται στην αύξηση του όγκου των πωλήσεων και όχι των τιμών, όπως συνέβαινε πέρυσι.

Οπως προκύπτει μάλιστα από την ανάλυση των στοιχείων, σε επίπεδο κατηγοριών, η τάση αυτή οδηγείται κυρίως από τα τρόφιμα, τόσο τα φρέσκα (+4,5%) όσο και τα τυποποιημένα (+4,3%), με τα bazaar προϊόντα να εμφανίζουν την πιο μετριοπαθή ανάπτυξη, στο +1,8%. Απεναντίας, ενώ την ίδια στιγμή οι μεγάλες FMCG κατηγορίες (Fast-moving consumer goods, τα λεγόμενα προϊόντα ταχείας κυκλοφορίας) της οικιακής χρήσης παρουσιάζουν μείωση των πωλήσεών τους σε αξία, στο -1,0%, ενώ τα προϊόντα προσωπικής υγιεινής στο σύνολό τους αναπτύσσονται κατά 2,4%. Και στις δύο μεγάλες αυτές κατηγορίες του μη τρόφιμου παρουσιάζονται αποπληθωριστικές τάσεις, ενώ στον αντίποδα, τα τρόφιμα και ποτά είναι αυτά, στα οποία φαίνεται αυξημένη η μέση πωλούμενη τιμή, σε σχέση με το 2023.

Αυξήθηκε ο τζίρος στο οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων – Πώς ψωνίζουν πια οι καταναλωτές-1

Επιφυλακτικός ο καταναλωτής παρά την επιβράδυνση του πληθωρισμού – Συνεχίζουν δυνατά τα PL

Αυτό που διαφαίνεται από τη συστηματική μελέτη των στοιχείων της αγοράς είναι ότι η Ελλάδα ακολουθεί την παγκόσμια τάση, όπου η κατανάλωση είναι αυτή που οδηγεί την αύξηση του τζίρου, ενώ οι τιμές συνεχίζουν σταθερά να αποκλιμακώνονται. Σύμφωνα μάλιστα και με τα αποτελέσματα της παγκόσμιας έρευνας Consumer Outlook της NielsenIQ, οι καταναλωτές φαίνεται να έχουν βελτιωμένη ψυχολογία και να νιώθουν πως υπάρχει μεγαλύτερη σταθερότητα, σε σχέση με ένα χρόνο πριν. Παρ’ όλα αυτά παραμένουν ακόμη διστακτικοί όσον αφορά στις δαπάνες τους, ενώ η άνοδος στις τιμές των τροφίμων παραμένει η μεγαλύτερη ανησυχία για τους καταναλωτές, σε όλες τις ηπείρους.

Αυτή η διστακτικότητα, σε συνδυασμό με τη μειωμένη αγοραστική δύναμη των νοικοκυριών, έχει, μεταξύ άλλων, συμβάλει στο γεγονός ότι τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας συνεχίζουν να καταλαμβάνουν το ¼ του καλαθιού του μέσου νοικοκυριού (YTD μερίδιο αγοράς: 24,7%). Μάλιστα, οι όγκοι για τα Private Label αυξάνονται με περισσότερο γοργούς ρυθμούς σε σχέση με το σύνολο των FMCGs (+5,7% vs. +3,6%), πιθανότατα λόγω της αρνητικής τάσης, που εμφανίζει η μέση τιμής πώλησής τους, στο -1,1%.

Και ενώ για τα ταχυκίνητα καταναλωτικά προϊόντα ο καταναλωτής είναι ιδιαίτερα προσεκτικός με τις τιμές, προσπαθώντας να περιορίζει την μέση δαπάνη ανά αγοραστικό ταξίδι, στον κλάδο της τεχνολογίας και των διαρκών αγαθών δείχνει μια διαφορετική συμπεριφορά, η οποία σε σημαντικό βαθμό επηρεάζεται από τις σύγχρονες lifestyle τάσεις, αλλά και το prestige που του προσδίδει η κάθε συσκευή.

Η NielsenIQ, έπειτα από τον στρατηγικό της συνδυασμό με την GfK έχει την δυνατότητα να προσφέρει την πλήρη εικόνα της αγοράς και να ερμηνεύσει τις τάσεις της αγοράς τόσο στο κομμάτι των ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων, όσο και στον κομμάτι της τεχνολογίας και των διαρκών αγαθών.

Έτσι λοιπόν, για το ίδιο χρονικό διάστημα του ενιάμηνου, ο κλάδος των Tech & Durables, ενώ παραμένει μια αγορά της τάξης των 2,1 δισ. ευρώ, και βρίσκεται στα υψηλότερα επίπεδα των τελευταίων 3 ετών, κινείται αρνητικά τόσο σε αξία, στο -6,1%, όσο και σε τεμαχιακές πωλήσεις (-1,9%). Καθοριστική για τις τάσεις αυτές είναι η κυβερνητική δράση «Αλλάζω Συσκευή», που έλαβε χώρα το 2022 και το 2023, με τις κατηγορίες των μεγάλων λευκών συσκευών (MDA) και του κλιματισμού (Air Conditioning) να έχουν επηρεαστεί καθοριστικά, σημειώνοντας αρνητική πορεία μέσα στο 2024, -19,4% & -26,4% σε αξίες, αντίστοιχα.

Στον αντίποδα, ο τομέας της τηλεπικοινωνίας, που αποτελεί και το μεγαλύτερο μέρος της αγοράς των T&D στην Ελλάδα (33,4%), παρουσιάζει την πιο θετική ανάπτυξη, στο +7.5% σε αξία, ενώ τον αμέσως πιο μεγάλο ρυθμό ανάπτυξης παρουσιάζει η μεγάλη κατηγορία των μικρών οικιακών συσκευών (SDA), στο +5,1%. Καθώς οι μικροσυσκευές εξυπηρετούν διαφορετικές ανάγκες των καταναλωτών, φαίνεται ότι αυτές που ξεχωρίζουν και αναπτύσσονται με τους πιο ταχείς ρυθμούς είναι προϊόντα ευκολίας, όπως τα  handsticks vacuum cleaners, προϊόντα που ενδεχομένως έχουν προωθηθεί έντονα μέσα από τα social media, όπως τα hair stylers, ή ακόμη και συσκευές που υποστηρίζουν τον πιο υγιεινό τρόπο μαγειρικής όπως είναι τα air fryers.

Όσον αφορά στο κομμάτι των τιμών, η μέση τιμή για τις κατηγορίες του T&D συνεχίζει την ανοδική πορεία των τελευταίων ετών, επηρεασμένη και από εξωγενείς παράγοντες, όπως είναι ο πληθωρισμός, το κόστος παραγωγής και μεταφοράς προϊόντων, αλλά και από μια συνεχιζόμενη τάση του καταναλωτή προς περισσότερα premium προϊόντα.

Αυξήθηκε ο τζίρος στο οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων – Πώς ψωνίζουν πια οι καταναλωτές-2

Ωστόσο, όπως κάθε χρόνο άλλωστε, το μεγάλο παιχνίδι στην αγορά των Tech & Durables, βρίσκεται και φέτος στους προσεχείς μήνες, καθώς το τελευταίο τρίμηνο κάθε έτους έχει την μεγαλύτερη συμμετοχή στην τζίρο των T&D παγκοσμίως, κυρίως λόγω του Black Friday.

Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει ο Νίκος Καμπάς, Industry Sales Manager «με βάση τις μετρήσεις των προηγούμενων ετών, η εβδομάδα του Black Friday είναι υπερδιπλάσια σε πωλήσεις σε σχέση με μια μέση εβδομάδα κατά την διάρκεια του έτους, ενώ τα 2 τελευταία χρόνια έχει αυξήσει την σημαντικότητά της. To γεγονός αυτό καταδεικνύει ότι η συγκεκριμένη προωθητική ενέργεια αφενός παραμένει ιδιαίτερα σημαντική και δημοφιλής για το Ελληνικό αγοραστικό κοινό και αφετέρου ότι η διάρκεια των προωθητικών ενεργειών γίνεται όλο και μεγαλύτερη. Σημαντική θέση στις προωθητικές ενέργειες του Black Friday έχουν κυρίως τα premium προϊόντα, όπου οι εκπτωτικές ενέργειες έχουν μεγαλύτερο αντίκτυπο στην τσέπη του καταναλωτή. Χαρακτηριστικό είναι ότι τα τελευταία χρόνια η μέση τιμή των κατηγοριών που πωλούνται κατά την διάρκεια του Black Friday, όπως είναι τα smart phones, οι τηλεοράσεις ή οι σκούπες, είναι υψηλότερη σε σχέση με την μέση τιμή της χρονιάς, γεγονός που ερμηνεύεται λόγω της μεγαλύτερης συμμετοχής στις πωλήσεις premium προϊόντων και μαρκών κατά την διάρκεια του εν λόγω προωθητικού event».

featured λιανεμπορίο τρόφιμα
Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Telegram Email
Previous ArticleΘα επιδεινώσει η τεχνητή νοημοσύνη την εργασιακή εξουθένωση;
Next Article Πόθεν Εσχες: Πότε αναμένεται να ανοίξει η πλατφόρμα για τις δηλώσεις του 2024

Related Posts

Σούπερ μάρκετ vs λαϊκή αγορά: Πού βρίσκονται οι καλύτερες τιμές σε φρούτα και λαχανικά

15 Ιουνίου, 2025

Η επόμενη κρίση μετά την πανδημία ξεκινά (και) με τις σπάνιες γαίες

15 Ιουνίου, 2025

Μπορεί η Ευρώπη να ξεπεράσει την κρίση του υπερτουρισμού;

15 Ιουνίου, 2025
Add A Comment

Comments are closed.

moneypress.gr
Technical Summary Widget Powered by Investing.com
Powered by Investing.com
Moneypress

To Moneypress.gr ανήκει στην HT PRESS ONLINE IKE

Tαυτότητα Moneypresss.gr

Χρήση Cookies

'Οροι Χρήσης

Αποποίηση Ευθυνών

FOLLOW US
FOLLOW US
Μέλος του Μητρώο Online Media
© 2025 Moneypress.gr

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.