• ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Οικονομία
    • Πολιτική
    • Αγορά
    • Επιχειρήσεις
    • Τράπεζες
    • Επενδύσεις
    • Αυτοκίνητο
    • Sport & Business
    • Υγεία
    • Πλανήτης
  • ΧΡΗΜΑ
    • Σχόλιο Ημέρας
    • Εικόνα Αγοράς
    • Στατιστικά
    • Ανακοινώσεις ΧΑΑ
    • Business World
    • Διεθνείς Αγορές
    • Ισοτιμίες
    • Εμπορεύματα
    • Calculators
  • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
    • Ιδιώτες
    • Επιχειρήσεις
  • ΕΡΓΑΣΙΑ
    • Συντάξεις
    • Χρηστικά
  • ΔΗΜΟΣΙΟ
  • ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ
    • Δημόσιο
    • ΟΤΑ
    • Αγορά
  • OPINION
    • Ηγεσία και Management
Facebook Twitter Instagram
Facebook Twitter Instagram
Money PressMoney Press
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Οικονομία
    • Πολιτική
    • Αγορά
    • Επιχειρήσεις
    • Τράπεζες
    • Επενδύσεις
    • Αυτοκίνητο
    • Sport & Business
    • Υγεία
    • Πλανήτης
  • ΧΡΗΜΑ
    • Σχόλιο Ημέρας
    • Εικόνα Αγοράς
    • Στατιστικά
    • Ανακοινώσεις ΧΑΑ
    • Business World
    • Διεθνείς Αγορές
    • Ισοτιμίες
    • Εμπορεύματα
    • Calculators
  • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
    • Ιδιώτες
    • Επιχειρήσεις
  • ΕΡΓΑΣΙΑ
    • Συντάξεις
    • Χρηστικά
  • ΔΗΜΟΣΙΟ
  • ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ
    • Δημόσιο
    • ΟΤΑ
    • Αγορά
  • OPINION
    • Ηγεσία και Management
Money PressMoney Press
Home»Ειδήσεις»Αυτοκινητόδρομος Πάτρα – Πύργος: Ένα έργο σε τροχιά ολοκλήρωσης με κοινωνικό και τεχνικό αποτύπωμα
Ειδήσεις

Αυτοκινητόδρομος Πάτρα – Πύργος: Ένα έργο σε τροχιά ολοκλήρωσης με κοινωνικό και τεχνικό αποτύπωμα

9 Ιουνίου, 2025Updated:9 Ιουνίου, 2025Δεν υπάρχουν Σχόλια3 Mins Read
Facebook Twitter LinkedIn Telegram Pinterest Tumblr Reddit WhatsApp Email
Share
Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

Ο αυτοκινητόδρομος Α5, γνωστός ως αυτοκινητόδρομος Πάτρα – Πύργος, εισέρχεται στην τελική του φάση. Πρόκειται για ένα από τα πλέον συζητημένα έργα οδικής υποδομής της Δυτικής Ελλάδας, με βαρύνουσα σημασία για την ασφάλεια, τη συνδεσιμότητα και την τοπική ανάπτυξη.

Η πρόοδος του έργου

Με συνολικό μήκος 74,8 χλμ., το έργο περιλαμβάνει εργασίες διαπλάτυνσης σε 13 χλμ. στην υφιστάμενη χάραξη και κατασκευή νέας χάραξης μήκους 61,5 χλμ. Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα:

· Το τμήμα Αλισσός – Πύργος, μήκους περίπου 65,8 χλμ., θα παραδοθεί στις 31 Ιουλίου 2025

· Το τμήμα Μιντιλόγλι – Αλισσός, μήκους περίπου 8,5 χλμ., θα παραδοθεί έως τα τέλη Νοεμβρίου 2025

Στην παρούσα φάση, το μεγαλύτερο μέρος των προβλεπόμενων εργασιών σε όλο το μήκος του έργου έχει ήδη ολοκληρωθεί, ενώ ο σχεδιασμός περιλαμβάνει 2 λωρίδες + 1 ΛΕΑ ανά κατεύθυνση, 8 ανισόπεδους κόμβους και ημικόμβους, και σχεδιαστική ταχύτητα 120 χλμ./ώρα.

Το έργο χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ Μεταφορών 2021-2027, με συνολικό προϋπολογισμό 295 εκατομμυρίων ευρώ, και υλοποιείται από την Ολυμπία Οδό Α.Ε., η οποία έχει αναθέσει την κατασκευή του στις εταιρείες ΑΚΤΩΡ, ΑΒΑΞ και ΤΕΡΝΑ.

Αυτοκινητόδρομος Πάτρα – Πύργος: Ένα έργο σε τροχιά ολοκλήρωσης με κοινωνικό και τεχνικό αποτύπωμα

Χρίστος Δήμας: Στην τελική ευθεία η κατασκευή του αυτοκινητόδρομου Πάτρα – Πύργος

Για το έργο ο υπουργός Υποδομών δήλωσε ότι «η κατασκευή του Αυτοκινητόδρομου Πάτρα – Πύργος εισέρχεται, πλέον, στο τελικό στάδιο και η εποπτεία των εργασιών από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών γίνεται με συστηματικό τρόπο, σε συνεργασία με τους αναδόχους.

Μέριμνά μας είναι να διασφαλίσουμε ότι ο νέος αυτοκινητόδρομος θα παραδοθεί με τις υψηλότερες προδιαγραφές ποιότητας και ασφάλειας και εντός του καθορισμένου χρονικού πλαισίου».

Για την τμηματική παράδοση του δρόμου στους χρήστες ανέφερε: «Στόχος παραμένει να παραδοθούν τα πρώτα 65 χιλιόμετρα του έργου από τον Πύργο μέχρι τον Αλισσό, έως τα τέλη Ιουλίου και το υπόλοιπο τμήμα των 10 χιλιομέτρων μέχρι την Πάτρα, έως το τέλος Νοεμβρίου. Ένας στόχος ιδιαίτερα απαιτητικός, ο οποίος, όμως, μπορεί να επιτευχθεί χάρη στην άριστη συνεργασία και την αδιάκοπη προσπάθεια όλων των εμπλεκομένων.

Ο Αυτοκινητόδρομος Πάτρα Πύργος θα βελτιώσει άμεσα το επίπεδο οδικής ασφάλειας και τις συνθήκες των οδικών μεταφορών στη Δυτική Ελλάδα, ενώ θα συμβάλλει στην περαιτέρω ανάπτυξη της τοπικής οικονομίας και στην κοινωνική συνοχή».

Νίκος Ταχιάος: «Το Πάτρα – Πύργος μετατρέπεται από σύμβολο στασιμότητας, σε μοχλό ανάπτυξης»

Απο την πλευρά του ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Νίκος Ταχιάος, μετά την αυτοψία που έκανε στο πεδίο την περασμένη Τετάρτη, υπογραμμίζει όχι μόνο την τεχνική του σημασία αλλά και το ευρύτερο πολιτικό του αποτύπωμα.

Τόνισε πως «τα χρόνια πριν από την διακυβέρνηση Κυριάκου Μητσοτάκη, ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα – Πύργος είχε καταλήξει να αποτελεί ένα ακόμη σύμβολο όσων πήγαιναν στραβά στη δημόσια σφαίρα: απροκάλυπτη διαπλοκή και πολιτική εκμετάλλευση. Σήμερα, έχουμε μπροστά μας ένα έργο που μετατρέπεται σταδιακά από σύμβολο στασιμότητας, σε μοχλό ανάπτυξης. Δεν είμαστε εδώ μόνο για να κλείσουμε έναν κύκλο ακινησίας – είμαστε εδώ για να κάνουμε ένα ακόμα βήμα προς την αποκατάσταση της εμπιστοσύνης του πολίτη στην πολιτική και το κράτος. Με συνέπεια, σοβαρότητα και συνεχή έλεγχο στο πεδίο».

Ο ίδιος συμπληρώνει ότι η επίτευξη των χρονοδιαγραμμάτων αποτελεί «όχι μόνο πολιτική δέσμευση, αλλά και στοίχημα ευθύνης απέναντι σε μια ολόκληρη περιοχή που δικαιούται σύγχρονες υποδομές, ασφάλεια στις μετακινήσεις και τελικά μία καλύτερη καθημερινότητα».

Για τα επόμενα βήματα και το εκκρεμές ζήτημα του τμήματος Πύργος – Κόμβος Αλφειού – Καλό Νερό – Τσακώνα, ο κ. Ταχιάος αναφέρει: «Δουλεύουμε με τον παραχωρησιούχο για να κάνουμε πράξη μία ακόμη δέσμευση που θα ολοκληρώσει το δίκτυο των μεγάλων αυτοκινητοδρόμων της Πελοποννήσου».

Σημειώνεται, πως με τις παρεμβάσεις οδικής ασφάλειας που έχουν γίνει από τον Δεκέμβριο του 2023 στον υφιστάμενο οδικό άξονα, έχει καταγραφεί σημαντική μείωση του αριθμού των τροχαίων ατυχημάτων.

Πάτρα-Πύργος
Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Telegram Email
Previous ArticleΣημαντικό επενδυτικό ενδιαφέρον για τη μακροχρόνια μίσθωση της "Ακτής Βουλιαγμένης"
Next Article Επιχείρηση «καθαρό μητρώο»: Στο στόχαστρο τα ανεξόφλητα χρέη δεκαετιών προς το Δημόσιο

Related Posts

Γραμμή 4 Μετρό Αθήνας: Πότε αναμένεται να ολοκληρωθεί το έργο και ποιοι σταθμοί προηγούνται

9 Ιουνίου, 2025

Θεσσαλονίκη: Επίθεση με γκαζάκια στο σπίτι του βουλευτή της ΝΔ Στρ. Σιμόπουλου

9 Ιουνίου, 2025

Επιχείρηση «καθαρό μητρώο»: Στο στόχαστρο τα ανεξόφλητα χρέη δεκαετιών προς το Δημόσιο

9 Ιουνίου, 2025
Add A Comment

Comments are closed.

moneypress.gr
Technical Summary Widget Powered by Investing.com
Powered by Investing.com
Moneypress

To Moneypress.gr ανήκει στην HT PRESS ONLINE IKE

Tαυτότητα Moneypresss.gr

Χρήση Cookies

'Οροι Χρήσης

Αποποίηση Ευθυνών

FOLLOW US
FOLLOW US
Μέλος του Μητρώο Online Media
© 2025 Moneypress.gr

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.