Η αναθεώρηση της απαγόρευσης πώλησης κινητήρων εσωτερικής καύσης από το 2035 αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα ζητήματα που απασχολούν την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία. Ο κλάδος προσπαθεί να διαχειριστεί τη δαπανηρή μετάβαση στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, σε έναν τομέα όπου η Κίνα κυριαρχεί. Παρά τους δασμούς στα κινεζικά μοντέλα, το μερίδιό τους στην ευρωπαϊκή αγορά αυξάνεται συνεχώς, εντείνοντας τον ανταγωνισμό και μειώνοντας τα περιθώρια κέρδους για τους Ευρωπαίους κατασκευαστές. Παράλληλα, οι επενδύσεις δισεκατομμυρίων στην τεχνολογία μπαταριών συμπιέζουν περαιτέρω την κερδοφορία.
Αναμονή για στήριξη και αποφάσεις από την ΕΕ
Η αυτοκινητοβιομηχανία βασίζεται στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή για ένα πακέτο στήριξης, ενώ αναμένει την κρίσιμη απόφαση σχετικά με την πιθανή συνέχιση των κινητήρων εσωτερικής καύσης μετά το 2035, έστω με νέους όρους. Η ανακοίνωση των αποφάσεων ήταν προγραμματισμένη για τις 10 Δεκεμβρίου, ωστόσο πηγή της γερμανικής βιομηχανίας ανέφερε στο Reuters ότι η ημερομηνία ενδέχεται να καθυστερήσει.
Παρέμβαση Τζιτζικώστα και γεωπολιτικές παράμετροι
Ο Έλληνας επίτροπος Μεταφορών Απόστολος Τζιτζικώστας δήλωσε στη γερμανική Handelsblatt ότι η ΕΕ είναι «ανοιχτή σε όλες τις τεχνολογίες», επισημαίνοντας πως πρέπει να ληφθούν υπόψη οι γεωπολιτικές εξελίξεις, ώστε να προστατευθεί η ανταγωνιστικότητα και να διατηρηθεί το τεχνολογικό προβάδισμα της ευρωπαϊκής βιομηχανίας.
Αιτήματα για ευελιξία και νέες τεχνολογίες καυσίμων
Οι ευρωπαϊκές εταιρείες αυτοκινήτου ασκούν πιέσεις στις Βρυξέλλες για μεγαλύτερη ευελιξία σχετικά με την απαγόρευση των θερμικών κινητήρων, ζητώντας παράλληλα σαφέστερο πλαίσιο για τα plug-in υβριδικά και τα range extenders. Οι τελικές αποφάσεις αναμένονται εντός Δεκεμβρίου, οπότε θα ξεκαθαρίσει πλήρως το μέλλον των κινητήρων εσωτερικής καύσης και των υβριδικών τεχνολογιών στην Ευρώπη.

