Το 37,7% των Ελλήνων καταναλωτών δήλωσε ότι φέτος θα αγοράσει είδη ένδυσης, ενώ το 35,3% σκοπεύει να επενδύσει σε προϊόντα τεχνολογίας, γεγονός που ήταν αναμενόμενο, καθώς και πέρυσι οι δύο κατηγορίες μόδας και τεχνολογίας κατείχαν τις πρώτες θέσεις στις απαντήσεις των συμμετεχόντων, παρ’ όλο που η κατηγορία τεχνολογία πέρυσι είχε το υψηλότερο ποσοστό (38,2%). Μία μεγάλη μερίδα ερωτηθέντων (22,7%) θα αξιοποιήσει τις προσφορές και εκπτώσεις της Black Friday για να αγοράσει χριστουγεννιάτικα δώρα, ενώ το 20,3% θα αγοράσει είδη σπιτιού, σύμφωνα με έρευνα της Klarna.
Η Klarna, η κορυφαία παγκοσμίως ψηφιακή τράπεζα και πάροχος ευέλικτων πληρωμών, παρουσιάζει τα αποτελέσματα της φετινής έρευνας που πραγματοποίησε σε συνεργασία με την εταιρεία ερευνών Appinio, σχετικά με τις αγοραστικές τάσεις των Ελλήνων καταναλωτών εν όψει της Black Friday. Η έρευνα διεξήχθη τον Νοέμβριο 2025 σε δείγμα 1.000 καταναλωτών ηλικίας 18-77 ετών. Το 87,9% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι θα κάνει αγορές στην περίοδο της Black Friday, με βασικές επιλογές προϊόντα μόδας και τεχνολογίας.
Το 25,5% έχει σκοπό να κάνει αγορές, αλλά δεν έχει ακόμη αποφασίσει τι θα αγοράσει (η έρευνα ολοκληρώθηκε μία εβδομάδα πριν την Black Friday).
Η τάση των καταναλωτών προς το ηλεκτρονικό εμπόριο και τις online αγορές επιβεβαιώνεται και στην Black Friday. Σχεδόν 6 στους 10 (58%) δήλωσαν ότι θα κάνουν αναζήτηση και αγορά προϊόντων online, με την επιλογή αυτή να καταγράφει τα υψηλότερα ποσοστά σε όλες τις ηλικιακές ομάδες. Μόνο το 16,8% θα αναζητήσει προϊόντα και θα τα αγοράσει σε φυσικά καταστήματα.
Πόσα σχεδιάζουν να ξοδέψουν για τις αγορές της Black Friday φέτος;
Το 31,1% σκοπεύει να ξοδέψει 101-250€, το 26,3% θα ξοδέψει 51-100€, ενώ μόλις το 19% θα διαθέσει 251-500€. Αξιοσημείωτο είναι ότι το 41,2% θα ελέγξει τις τιμές πριν από τις εκπτώσεις, ενώ το 34,3% θα αγοράσει μόνο ό,τι μπορεί να αντέξει οικονομικά, επιβεβαιώνοντας ότι οι Έλληνες καταναλωτές παραμένουν προσεκτικοί στη διαχείριση του προϋπολογισμού τους. Επιπλέον, το 25,3% εξακολουθεί να αμφισβητεί τη γνησιότητα των εκπτώσεων, ποσοστό που έχει μειωθεί από το περσινό 32%, δείχνοντας ότι είναι μεν επιφυλακτικοί αλλά σε μικρότερο βαθμό.
Ως προς τους τρόπους πληρωμής, οι καταναλωτές θα επιλέξουν:
-
Χρεωστική κάρτα: 54,9%
-
Πιστωτική κάρτα: 19,9%
-
Μετρητά: 18,9%
Η δυναμική των ευέλικτων, άτοκων επιλογών πληρωμής (Buy Now, Pay Later) ενισχύεται, καθώς η χρήση τους αυξήθηκε κατά 28,89% σε σχέση με πέρυσι. Η συνεχής αυτή στροφή αναδεικνύει την προτίμηση των καταναλωτών στις ευέλικτες λύσεις της Klarna, οι οποίες επιτρέπουν ασφαλείς αγορές με επιλογή πληρωμής σε 3 άτοκες δόσεις, σε 30 ημέρες ή πλήρη εξόφληση. Με τις υπηρεσίες της, η Klarna διευκολύνει τους καταναλωτές να αξιοποιήσουν τις προσφορές της Black Friday με μεγαλύτερη ευελιξία.

