Η BYD Co., ο μεγαλύτερος κατασκευαστής ηλεκτρικών αυτοκινήτων στον κόσμο, ανακαλεί πάνω από 115.000 οχήματα στην κρίσιμη εγχώρια αγορά της λόγω τεχνικών ελαττωμάτων, προκαλώντας ανησυχίες για τον ποιοτικό έλεγχο, καθώς ο κινεζικός γίγαντας προσπαθεί να μειώσει το κόστος.
Οι δύο ξεχωριστές ανακλήσεις, που αφορούν τόσο υβριδικά όσο και αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, ακολουθούν επίσημες έρευνες της Κρατικής Διοίκησης για τη Ρύθμιση της Αγοράς, σύμφωνα με δήλωση που δημοσίευσε ο ρυθμιστικός φορέας.
Ενώ οι ανακλήσεις αυτοκινήτων είναι συνηθισμένες, αυτά τα ελαττώματα αφορούν βασικά εξαρτήματα του κινητήρα και της μπαταρίας και ενδέχεται να αυξήσουν την ανησυχία των καταναλωτών στην Κίνα σχετικά με την ασφάλεια των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Η ανησυχία έχει ενταθεί από δύο θανατηφόρα ατυχήματα που αφορούσαν αυτοκίνητα της Xiaomi Corp., ανταγωνιστή της BYD, φέτος. Οι ρυθμιστικές αρχές καταρτίζουν απαιτήσεις για τους μηχανισμούς των χειρολαβών των θυρών, προκειμένου να αντιμετωπίσουν τους κινδύνους που ενέχουν οι χωνευτές ή κρυφές χειρολαβές που έχουν διαδώσει η Tesla Inc.
Η πρώτη ανάκληση της BYD αφορά περίπου 44.000 μονάδες μιας παλαιότερης έκδοσης της ναυαρχίδας της σειράς υβριδικών Tang, που παρήχθησαν μεταξύ Μαρτίου 2015 και Ιουλίου 2017. Ελαττώματα στο σχεδιασμό ενός εξαρτήματος και στον ελεγκτή του κινητήρα κίνησης θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε καύση της πλακέτας κυκλώματος και, σε ακραίες περιπτώσεις, σε απώλεια ισχύος.
Η μεγαλύτερη ανάκληση αφορά περίπου 70.000 ηλεκτρικά crossover Yuan Pro που κατασκευάστηκαν μεταξύ Φεβρουαρίου 2021 και Αυγούστου 2022. Ένα ελάττωμα στο αδιάβροχο σχεδιασμό της μπαταρίας μπορεί να οδηγήσει σε μείωση της ισχύος εξόδου. Η BYD σχεδιάζει να διορθώσει το πρόβλημα εφαρμόζοντας ένα στεγανωτικό υλικό στο περίβλημα της μπαταρίας.
Η BYD επιδιώκει να αποτινάξει την εικόνα της ως εγχώριας, ανταγωνιστικής σε επίπεδο τιμών εταιρείας και να χτίσει ένα παγκόσμιο brand, ενώ ο πόλεμος τιμών στην κινεζική αγορά αυτοκινήτων έχει υπονομεύσει την κυριαρχία της εταιρείας στην εγχώρια αγορά.
Ο γίγαντας των ηλεκτρικών αυτοκινήτων σημείωσε τον πρώτο μηνιαίο πτώση των πωλήσεών του σε 18 μήνες τον Σεπτέμβριο, χάνοντας τον τίτλο της μάρκας με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στην Κίνα κατά την περίοδο αυτή. Αναγκάστηκε επίσης να μειώσει τον στόχο πωλήσεών του για το 2025 από 5,5 εκατομμύρια μονάδες σε 4,6 εκατομμύρια λόγω των δύσκολων συνθηκών στην αγορά.