Η κινεζική BYD είδε τις πωλήσεις της να υποχωρούν τον Σεπτέμβριο για πρώτη φορά εδώ και 19 μήνες, τερματίζοντας μια πορεία συνεχούς ανάπτυξης που είχε ξεκινήσει τον Φεβρουάριο του 2024.
Η αυτοκινητοβιομηχανία με έδρα το Σενζέν πούλησε λίγο περισσότερα από 396.000 αυτοκίνητα τον περασμένο μήνα, καταγράφοντας πτώση 5,5% σε σχέση με πέρυσι, σύμφωνα με ανακοίνωση της
Η επιβράδυνση αποδίδεται στη μειωμένη ζήτηση στην Κίνα και στις πιέσεις της κυβέρνησης να περιοριστεί ο έντονος ανταγωνισμός τιμών, ο οποίος είχε οδηγήσει σε συρρίκνωση των περιθωρίων κέρδους σε ολόκληρο τον κλάδο.
Επιπλέον, η εταιρεία αναθεώρησε προς τα κάτω τον εσωτερικό στόχο πωλήσεων για το έτος σε 4,6 εκατ. οχήματα από 5,5 εκατ., με τον επικεφαλής μάρκετινγκ Λι Γιουνφέι να χαρακτηρίζει την κίνηση «υγιή και βιώσιμη».
Η τελευταία εκστρατεία εκπτώσεων της BYD τον Μάιο είχε οδηγήσει σε παρέμβαση των αρχών, με αποτέλεσμα η εταιρεία και οι ανταγωνιστές της να σταματήσουν τις επιθετικές μειώσεις τιμών και να ενισχύσουν τις πληρωμές προς τους προμηθευτές τους.
Πάντως, παρά την κόπωση της εγχώριας αγοράς, η BYD εμφανίζει εντυπωσιακή πορεία στο εξωτερικό. Στην Ευρώπη και το Ηνωμένο Βασίλειο, οι πωλήσεις του κινεζικού brand σχεδόν τετραπλασιάστηκαν, φτάνοντας τα 96.000 οχήματα στο διάστημα Ιανουαρίου–Αυγούστου, με μερίδιο αγοράς 1,4% τον Αύγουστο, σύμφωνα με την ACEA.
Συνολικά, οι εξαγωγές ηλεκτρικών και plug-in υβριδικών αυτοκινήτων της BYD υπερδιπλασιάστηκαν διεθνώς, ξεπερνώντας τις 700.000 μονάδες στο εννεάμηνο.
Πρόσφατα η απόφαση του Γουόρεν Μπάφετ να πουλήσει όλες τις μετοχές του στην BYD προκάλεσε αίσθηση στην αγορά. Ο όμιλος της Berkshire Hathaway, που είχε επενδύσει στη BYD από το 2008, ολοκλήρωσε φέτος την πλήρη έξοδό της, μετά από μια σταδιακή αποεπένδυση τα τελευταία χρόνια.