Νομική θύελλα αντιμετωπίζουν οι αμερικανικοί αερομεταφορείς Delta και United, καθώς επιβάτες τους κατέθεσαν αγωγές-μαμούθ υποστηρίζοντας ότι χρεώθηκαν με υψηλότερο αντίτιμο για «θέσεις στο παράθυρο» που τελικά… δεν είχαν παράθυρο.
Οι ενάγοντες, που ξεπερνούν το ένα εκατομμύριο για κάθε αεροπορική εταιρεία, διεκδικούν αποζημιώσεις εκατομμυρίων δολαρίων. Όπως σημειώνουν, οι εταιρείες διαφημίζουν και χρεώνουν τις θέσεις κοντά στο παράθυρο ως προνομιακές, χωρίς όμως να αποκαλύπτουν ότι ορισμένα καθίσματα σε αεροσκάφη Boeing και Airbus δεν διαθέτουν παράθυρο λόγω της θέσης καλωδιώσεων, σωληνώσεων ή άλλων εξαρτημάτων.
Η σημασία του παραθύρου δεν είναι μόνο αισθητική. Όπως αναφέρεται στις καταγγελίες, πολλοί το προτιμούν για να μειώσουν το άγχος ή τη ναυτία κατά την πτήση, να απασχολούν τα παιδιά τους ή απλώς για τη θέα.
Αδιαφάνεια στις κρατήσεις
Οι αγωγές, που κατατέθηκαν από τη δικηγορική εταιρεία Greenbaum Olbrantz και έχουν παρόμοια διατύπωση, καταγγέλλουν ότι η Delta και η United δεν παρέχουν σαφή σήμανση κατά τη διαδικασία της κράτησης. Ως αποτέλεσμα, οι επιβάτες επιβαρύνονται οικονομικά για κάτι που δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα.
Η United επικαλέστηκε την εκκρεμή δικαστική διαδικασία και δεν προχώρησε σε σχόλιο, ενώ η Delta, σύμφωνα με το BBC, δεν έχει ακόμη τοποθετηθεί επισήμως.
Πάντως, άλλες αμερικανικές αεροπορικές εταιρείες, όπως η American Airlines και η Alaska Airlines, διευκρινίζουν κατά τη διαδικασία κράτησης εάν μια θέση στερείται παραθύρου, αποφεύγοντας έτσι ανάλογες αντιδράσεις.