Έξι νέες υπηρεσίες για οδηγούς και ιδιοκτήτες οχημάτων καθίστανται πλέον διαθέσιμες μέσω των ΚΕΠ, βάζοντας τέλος στην ταλαιπωρία και εντάσσοντας ακόμη περισσότερες διαδικασίες στον ψηφιακό μετασχηματισμό του κράτους.
Οι νέες δυνατότητες περιλαμβάνουν ανανέωση άδειας, αντικατάσταση, έκδοση αντιγράφου σε περίπτωση απώλειας ή κλοπής, καθώς και ενεργοποίηση ψηφιακών υπηρεσιών για άδειες οδήγησης χωρίς καταχωρισμένο ΑΦΜ. Επιπλέον, δίνεται η δυνατότητα για έκδοση αντιγράφου άδειας κυκλοφορίας σε περίπτωση φθοράς, απώλειας ή κλοπής.
Η ενσωμάτωσή τους στο gov.gr διευκολύνει τους πολίτες, μειώνει τη γραφειοκρατία και βοηθά ακόμη και όσους δεν έχουν εμπειρία με τις ψηφιακές εφαρμογές να ολοκληρώνουν τις διαδικασίες με μία μόνο επίσκεψη.
Οι υπηρεσίες αυτές προστίθενται σε περισσότερες από 20 ψηφιακές διαδικασίες που λειτουργούν ήδη, όπως η αρχική χορήγηση άδειας οδήγησης ΙΧ, η ψηφιακή μεταβίβαση οχημάτων και η άρση παρακράτησης κυριότητας.
Η διαδικασία είναι πλήρως αυτοματοποιημένη, αφού τα δικαιολογητικά αντλούνται ηλεκτρονικά: φωτογραφία και υπογραφή μέσω myPhoto, δεδομένα ταυτότητας από τις βάσεις της ΕΛ.ΑΣ., και ιατρικά πιστοποιητικά για ανανεώσεις απευθείας από τους γιατρούς. Η αίτηση υποβάλλεται από τον υπάλληλο του ΚΕΠ χωρίς φυσικά έγγραφα ή φακέλους ταχυδρομείου προς τις Διευθύνσεις Μεταφορών.
Η υλοποίηση έγινε με συνεργασία των Υπουργείων Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Υποδομών και Μεταφορών, και Εσωτερικών, σε συνεργασία με τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων και το ΙΤΕ. Στόχος είναι η συνεχιζόμενη ψηφιοποίηση διοικητικών διαδικασιών, η μείωση κόστους και η βελτίωση της καθημερινότητας των πολιτών.