• ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Οικονομία
    • Πολιτική
    • Αγορά
    • Επιχειρήσεις
    • Τράπεζες
    • Επενδύσεις
    • Αυτοκίνητο
    • Sport & Business
    • Υγεία
    • Πλανήτης
  • ΧΡΗΜΑ
    • Σχόλιο Ημέρας
    • Εικόνα Αγοράς
    • Στατιστικά
    • Ανακοινώσεις ΧΑΑ
    • Business World
    • Διεθνείς Αγορές
    • Ισοτιμίες
    • Εμπορεύματα
    • Calculators
  • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
    • Ιδιώτες
    • Επιχειρήσεις
  • ΕΡΓΑΣΙΑ
    • Συντάξεις
    • Χρηστικά
  • ΔΗΜΟΣΙΟ
  • ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ
    • Δημόσιο
    • ΟΤΑ
    • Αγορά
  • OPINION
    • Ηγεσία και Management
Facebook Twitter Instagram
Facebook Twitter Instagram
Money PressMoney Press
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Οικονομία
    • Πολιτική
    • Αγορά
    • Επιχειρήσεις
    • Τράπεζες
    • Επενδύσεις
    • Αυτοκίνητο
    • Sport & Business
    • Υγεία
    • Πλανήτης
  • ΧΡΗΜΑ
    • Σχόλιο Ημέρας
    • Εικόνα Αγοράς
    • Στατιστικά
    • Ανακοινώσεις ΧΑΑ
    • Business World
    • Διεθνείς Αγορές
    • Ισοτιμίες
    • Εμπορεύματα
    • Calculators
  • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
    • Ιδιώτες
    • Επιχειρήσεις
  • ΕΡΓΑΣΙΑ
    • Συντάξεις
    • Χρηστικά
  • ΔΗΜΟΣΙΟ
  • ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ
    • Δημόσιο
    • ΟΤΑ
    • Αγορά
  • OPINION
    • Ηγεσία και Management
Money PressMoney Press
Home»Ειδήσεις»Οικονομία»Ελλάδα: Υιοθετεί το σουηδικό μοντέλο για την προστασία καταναλωτή – Τι προβλέπει η νέα στρατηγική
Οικονομία

Ελλάδα: Υιοθετεί το σουηδικό μοντέλο για την προστασία καταναλωτή – Τι προβλέπει η νέα στρατηγική

11 Ιουνίου, 2025Updated:11 Ιουνίου, 2025Δεν υπάρχουν Σχόλια2 Mins Read
Facebook Twitter LinkedIn Telegram Pinterest Tumblr Reddit WhatsApp Email
Share
Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

Σε μια εποχή που οι καταναλωτές εκτίθενται καθημερινά σε αδιαφανείς προσφορές, επικίνδυνα προϊόντα και αθέμιτες εμπορικές πρακτικές, καθίσταται αναγκαία η δημιουργία μιας σύγχρονης, συγκροτημένης και αποτελεσματικής αρχής εποπτείας. Ενώ στην Ελλάδα οι αρμοδιότητες παραμένουν κατακερματισμένες, με περιορισμένη ισχύ και κατακερματισμένες δομές, η Σουηδία έχει δώσει ξεκάθαρη απάντηση: την Konsumentverket – τη Σουηδική Υπηρεσία Καταναλωτών. Όπως ανέφερε πρόσφατα και ο πρωθυπουργός, αποτελεί ένα επιπλέον εργαλείο στον αγώνα κατά της ακρίβειας.

Η Konsumentverket είναι ο μοναδικός δημόσιος φορέας υπεύθυνος για την προστασία των καταναλωτών, τη διαφάνεια στις αγορές και τον έλεγχο της εμπορικής πρακτικής. Υπάγεται στο υπουργείο Οικονομικών και διαθέτει τη δυνατότητα να επιβάλλει κυρώσεις, να κινεί νομικές διαδικασίες και να επεμβαίνει δυναμικά σε περιπτώσεις παραβάσεων.

Η λειτουργία της καθοδηγείται από τον Καταναλωτικό Συνήγορο (Konsumentombudsmannen), έναν ανεξάρτητο θεσμό με υψηλό κύρος, που αναλαμβάνει υποθέσεις ευρείας σημασίας και παρεμβαίνει αποφασιστικά όταν διακυβεύεται το δημόσιο συμφέρον.

Η σουηδική αρχή δεν περιορίζεται σε παθητικές παρατηρήσεις. Αναλαμβάνει πρωτοβουλίες σε θέματα ηλεκτρονικού εμπορίου, αδιαφάνειας ή παραπλάνησης από πλατφόρμες dropshipping, επιβάλλοντας άμεσα ποινές. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η δράση της μέσα στο 2024, όταν επενέβη σε δεκάδες περιπτώσεις – από τον γίγαντα Temu έως μικρές τοπικές επιχειρήσεις – διασφαλίζοντας τη σωστή ενημέρωση των καταναλωτών.

Μπορεί η Ελλάδα να ακολουθήσει;

Όλο και περισσότεροι ειδικοί υποστηρίζουν πως ένα αντίστοιχο μοντέλο μπορεί να εφαρμοστεί και στην Ελλάδα. Ήδη δρομολογείται η δημιουργία μιας ενιαίας, ισχυρής Αρχής Εποπτείας της Αγοράς, η οποία θα συγκεντρώνει τις αρμοδιότητες των σημερινών διάσπαρτων φορέων.

Μια τέτοια αρχή, υπό την εποπτεία ανεξάρτητου Συνηγόρου Καταναλωτή, θα έχει τη δυνατότητα να παρεμβαίνει τόσο προληπτικά όσο και κατασταλτικά, να εκδίδει δεσμευτικές αποφάσεις, να προσφεύγει δικαστικά, να ελέγχει τις περιόδους εκπτώσεων και την ασφάλεια προϊόντων, και να συνδέεται με τις ευρωπαϊκές αρχές για ζητήματα διασυνοριακής προστασίας καταναλωτών.

Η εμπειρία της Σουηδίας καταρρίπτει τον μύθο πως ο έλεγχος εμποδίζει την ανάπτυξη. Αντιθέτως, είναι θεμέλιο μιας λειτουργικής αγοράς που εμπνέει εμπιστοσύνη. Η Ελλάδα, μετά από χρόνια κρίσεων και συχνές καταγγελίες για ασυδοσία, έχει τη δυνατότητα να εμπνευστεί από το βόρειο μοντέλο και να δημιουργήσει μια στιβαρή, αποτελεσματική και σεβαστή εποπτική δομή που να υπηρετεί τον καταναλωτή και την υγιή επιχειρηματικότητα.

προστασία καταναλωτή
Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Telegram Email
Previous ArticleΠώληση ακινήτου με οφειλές: Πώς η νέα απόφαση της ΑΑΔΕ μειώνει την παρακράτηση στο 5%
Next Article Τα πρωτοσέλιδα των πολιτικών και αθλητικών εφημερίδων (11-06-2025)

Related Posts

Eurobank: Διατήρηση της υπεραπόδοσης του ΑΕΠ αλλά με επιβράδυνση της ανάπτυξης και μείωση επενδύσεων

13 Ιουνίου, 2025

Παράταση αιτήσεων για επιδότηση ρεύματος επιχειρήσεων

13 Ιουνίου, 2025

Επιστροφή ενοικίου: Ποιοι δικαιούνται έως 1.700€ – Τα εισοδηματικά και περιουσιακά κριτήρια

13 Ιουνίου, 2025
Add A Comment

Comments are closed.

moneypress.gr
Technical Summary Widget Powered by Investing.com
Powered by Investing.com
Moneypress

To Moneypress.gr ανήκει στην HT PRESS ONLINE IKE

Tαυτότητα Moneypresss.gr

Χρήση Cookies

'Οροι Χρήσης

Αποποίηση Ευθυνών

FOLLOW US
FOLLOW US
Μέλος του Μητρώο Online Media
© 2025 Moneypress.gr

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.