• ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Οικονομία
    • Πολιτική
    • Αγορά
    • Επιχειρήσεις
    • Τράπεζες
    • Επενδύσεις
    • Αυτοκίνητο
    • Sport & Business
    • Υγεία
    • Πλανήτης
  • ΧΡΗΜΑ
    • Σχόλιο Ημέρας
    • Εικόνα Αγοράς
    • Στατιστικά
    • Ανακοινώσεις ΧΑΑ
    • Business World
    • Διεθνείς Αγορές
    • Ισοτιμίες
    • Εμπορεύματα
    • Calculators
  • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
    • Ιδιώτες
    • Επιχειρήσεις
  • ΕΡΓΑΣΙΑ
    • Συντάξεις
    • Χρηστικά
  • ΔΗΜΟΣΙΟ
  • ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ
    • Δημόσιο
    • ΟΤΑ
    • Αγορά
  • OPINION
    • Ηγεσία και Management
Facebook Twitter Instagram
Facebook Twitter Instagram
Money PressMoney Press
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Οικονομία
    • Πολιτική
    • Αγορά
    • Επιχειρήσεις
    • Τράπεζες
    • Επενδύσεις
    • Αυτοκίνητο
    • Sport & Business
    • Υγεία
    • Πλανήτης
  • ΧΡΗΜΑ
    • Σχόλιο Ημέρας
    • Εικόνα Αγοράς
    • Στατιστικά
    • Ανακοινώσεις ΧΑΑ
    • Business World
    • Διεθνείς Αγορές
    • Ισοτιμίες
    • Εμπορεύματα
    • Calculators
  • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
    • Ιδιώτες
    • Επιχειρήσεις
  • ΕΡΓΑΣΙΑ
    • Συντάξεις
    • Χρηστικά
  • ΔΗΜΟΣΙΟ
  • ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ
    • Δημόσιο
    • ΟΤΑ
    • Αγορά
  • OPINION
    • Ηγεσία και Management
Money PressMoney Press
Home»Ειδήσεις»Οικονομία»Επίσημο: Το 43% των Ελλήνων έχει στραφεί σε εναλλακτικά μέσα μετακίνησης
Οικονομία

Επίσημο: Το 43% των Ελλήνων έχει στραφεί σε εναλλακτικά μέσα μετακίνησης

30 Ιουλίου, 2022Updated:30 Ιουλίου, 2022Δεν υπάρχουν Σχόλια4 Mins Read
Facebook Twitter LinkedIn Telegram Pinterest Tumblr Reddit WhatsApp Email
Share
Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

Παρ’ ότι οι Έλληνες έρχονται τρίτοι στην Ευρώπη στην καθημερινή χρήση του αυτοκινήτου, η μεγάλη πλειονότητα προτίθεται να μειώσει ή έχει ήδη στραφεί σε εναλλακτικούς τρόπους μετακίνησης, με τα πόδια, με τα ΜΜΜ, αλλά και με χρήση ποικιλίας δικύκλων, όπως ηλεκτρικά ποδήλατα και ηλεκτρικά πατίνια σύμφωνα με πανελλαδική έρευνα της Focus Bari – YouGov.

Παράλληλα πάνω από τους μισούς Έλληνες οδηγούς αυτοκινήτου, δηλώνουν ότι θα μειώσουν τη χρήση του ΙΧ τους το επόμενο εξάμηνο, ενώ ένας στους πέντε το έχει ήδη κάνει. Ο βασικός λόγος που θέλουν να χρησιμοποιούν λιγότερο το αυτοκίνητο είναι το υψηλό κόστος συντήρησης του αυτοκινήτου και το κόστος των καυσίμων, ενώ…

Αρχικά στην έρευνα τονίζεται ότι η συντριπτική πλειοψηφία των οδηγών διαθέτουν την ανάλογη άδεια οδήγησης σε ποσοστό 86%, ωστόσο υπάρχει και ένα 14% που κινείται με όχημα χωρίς να διαθέτει δίπλωμα ή δεν οδηγούν καθόλου!

Ως προς τα δημογραφικά, οι άντρες είναι τακτικοί οδηγοί σε μεγαλύτερο βαθμό 92% από τις γυναίκες 81%, και η νεαρή ηλικία παρουσιάζει χαμηλότερη αναλογία οδηγών (που προφανώς σχετίζεται και με την επίσης χαμηλότερη αναλογία οδηγών στην περιοχή της Θεσσαλονίκης 79% έναντι 87% της Αθήνας).

H μεγάλη πλειονότητα σε ποσοστό 51% των Ελληνικών νοικοκυριών διαθέτουν τουλάχιστον ένα αυτοκίνητο στην οικογένεια ενώ το 33% διαθέτει δύο αυτοκίνητα.

Το κύριο αυτοκίνητο που χρησιμοποιούν σήμερα οι Έλληνες κινείται με βενζίνη σε ποσοστό 75%, με diesel 16%, υβριδικό 3%, ηλεκτρικό 0% και 6% με φυσικό αέριο και υγραέριο.

Εν όψει της ανάγκης για προστασία του περιβάλλοντος από την κλιματική αλλαγή, μια λύση είναι το ηλεκτρικό αυτοκίνητο, όμως ενέχει πολλούς δισταγμούς μεταξύ των Ελλήνων.

Ειδικότερα το 70% πιστεύει ότι είναι πολύ υψηλό το κόστος αγοράς, το 53% εκτιμά ότι υπάρχει περιορισμένη διαθεσιμότητα σημείων φόρτισης, το 53% ανησυχεί για την διάρκεια της μπαταρίας, το 47% βλέπει δυσκολίες στην τοποθέτηση σταθμού φόρτισης στο σπίτι, το 28% διαφωνεί με την μεγάλη διάρκεια φόρτισης της μπαταρίας, το 18% εκτιμά ότι χάνεται η οδηγική εμπειρία και το 10% δεν γνωρίζει αρκετά για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Σε Πανευρωπαϊκό επίπεδο, κατά μέσο όρο το 53% των οδηγών χρησιμοποιεί το αυτοκίνητο καθημερινά και η Ελλάδα κατέχει την 3η θέση σε καθημερινή χρήση αυτοκινήτου!

Παρά την έντονη διάθεση των Ελλήνων να χρησιμοποιούν το αυτοκίνητό τους «για τα πάντα», φαίνεται ότι πάνω από τους μισούς είναι πολύ κοντά στο να μειώσουν την χρήση του, ενώ 1 στους 5 το έχει ήδη κάνει!

Όσοι σκέφτονται να μειώσουν την χρήση του αυτοκινήτου, θα το αντικαταστήσουν είτε με κάποιο Μέσο Μαζικής Μεταφοράς είτε θα πηγαίνουν με τα πόδια, σε χαμηλότερο βαθμό έρχεται η πιθανή αντικατάσταση από εναλλακτικό μέσο μετακίνησης που περιλαμβάνει το ηλεκτρικό ποδήλατο και πατίνι.

Για όσους σκέφτονται να μειώσουν την χρήση του αυτοκινήτου, ο βασικός λόγος είναι το κόστος του καυσίμου σε ποσοστό 88%, ενώ πολύ χαμηλότερα έρχεται η σωματική εξάσκηση ή οι άλλοι λόγοι / κίνητρα για να μειώσει κανείς την συστηματική χρήση του αυτοκινήτου.

Για το 25% των Ελλήνων που δηλώνει ότι δεν θα μειώσει τη χρήση του αυτοκινήτου, οι λόγοι είναι κυρίως η ιδιαιτερότητα των διαδρομών τους, καθώς και η απροθυbμία να αλλάξουν τις συνήθειες τους!
Το 43% των Ελλήνων διαθέτουν τουλάχιστον ένα ακόμα μέσο μετακίνησης (εκτός του αυτοκινήτου) που περιλαμβάνει ηλεκτρικό ποδήλατο, μοτοσυκλέτα και ηλεκτρικό πατίνι.

Οι οδηγοί που θέλουν να μειώσουν την χρήση ΙΧ & να το αντικαταστήσουν με κάποιο δίκυκλο / πατίνι / σκούτερ, δεν το έχουν κάνει ακόμα γιατί το κόστος αγοράς είναι υψηλό, υπάρχει έλλειψη ποδηλατόδρομων, φοβούνται το ατύχημα και για μικρό ποσοστό υπάρχει έλλειψη εμπειρίας οδήγησης δικύκλου.

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αποτελούν το μέλλον

Επίσης σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της Πανελλήνιας, έρευνας Profiles από την Focus Bari – YouGov:

  • Οι δύο στους τρεις Έλληνες θεωρούν ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αποτελούν το μέλλον για τις αυτοκινητοβιομηχανίες.
  • Ασφάλεια, οικονομία καυσίμου και καταλληλότητα μοντέλου για όλη την οικογένεια συνιστούν τα βασικά κριτήρια για την πλειονότητα των Ελλήνων οδηγών.
  • Οι γυναίκες εμφανίζουν ψηλότερη οικολογική συνείδηση όσον αφορά στο αυτοκίνητο, σε σχέση με τους άντρες οι οποίοι ασχολούνται προσωπικά με το αυτοκίνητό τους πολύ περισσότερο, και εξακολουθούν να αναζητούν επιδόσεις και design σε μεγαλύτερο βαθμό απ’ ό,τι οι γυναίκες.

μέσα μετακίνησης
Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Telegram Email
Previous ArticleΕξοικονόμηση ενέργειας: Πώς η γραβάτα του Σάντσεθ θα σώσει τον πλανήτη
Next Article Πώς η ΕΚΤ «πριμοδότησε» με 3,7 δισ. ευρώ τις τράπεζες

Related Posts

ΙΝΕ ΓΣΕΕ: Ο πραγματικός μισθός μειώθηκε 32,8% στην τελευταία 15ετία

17 Ιουνίου, 2025

Ανεξάρτητη Αρχή κατά της ακρίβειας: Πότε τίθεται σε λειτουργία – Πώς θα λειτουργεί

17 Ιουνίου, 2025

€250 κάθε Νοέμβριο: Πώς γίνεται η αίτηση και ποιοι πληρούν τα εισοδηματικά κριτήρια – Τι να προσέξετε

17 Ιουνίου, 2025
Add A Comment

Comments are closed.

moneypress.gr
Technical Summary Widget Powered by Investing.com
Powered by Investing.com
Moneypress

To Moneypress.gr ανήκει στην HT PRESS ONLINE IKE

Tαυτότητα Moneypresss.gr

Χρήση Cookies

'Οροι Χρήσης

Αποποίηση Ευθυνών

FOLLOW US
FOLLOW US
Μέλος του Μητρώο Online Media
© 2025 Moneypress.gr

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.