Σημαντικά λιγότερα χρήματα θα ξοδέψουν για δώρα τα φετινά Χριστούγεννα οι Γερμανοί, οι οποίοι πάντως περιμένουν με ανυπομονησία την εορταστική περίοδο.
Σύμφωνα με έρευνα της Γερμανικής Ομοσπονδίας Λιανικής Πώλησης (HDE), οι καταναλωτές σχεδιάζουν φέτος να δαπανήσουν για δώρα κατά μέσο όρο 263 ευρώ, δηλαδή 34 ευρώ λιγότερα από πέρυσι.
Επιπλέον, παρότι για τους μήνες Νοέμβριο και Δεκέμβριο αναμένεται ονομαστική αύξηση πωλήσεων 1,5% στα 126,2 δισ. ευρώ, προσαρμοσμένη στον πληθωρισμό η μεταβολή είναι τελικά μηδενική, σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2024.
Στην έρευνα της HDE μεταξύ εταιριών λιανικής, το 80% αναμένει ότι οι καταναλωτές θα είναι φέτος πιο συγκρατημένοι, ενώ το 83% θεωρεί ότι οι πελάτες θα δώσουν μεγαλύτερη προσοχή στις τιμές, καθώς πολλά αγαθά έχουν ακριβύνει.
Τι αναφέρει η έρευνα
Ταυτόχρονα, σε άλλη έρευνα της HDE αναδεικνύεται ότι το 73% των καταναλωτών περιμένει τα Χριστούγεννα με ανυπομονησία, ενώ το 54% δηλώνει ότι θα ξοδέψει για δώρα το ίδιο ποσό με πέρυσι. Το 11% σκοπεύει να ξοδέψει «κάπως λιγότερα» και το 10% «σημαντικά λιγότερα».
Μόνο το 10% αναφέρει ότι θα ξοδέψει περισσότερα σε σχέση με πέρυσι. Ο μέσος όρος δαπάνης διαμορφώνεται στα 263 ευρώ, έναντι 297 ευρώ το 2024. Τα πιο δημοφιλή δώρα είναι δωροεπιταγές, παιγνίδια, βιβλία, καλλυντικά και προϊόντα προσωπικής φροντίδας.
«Καλύτερες συνθήκες-πλαίσιο για την εγχώρια οικονομία»
Ο πρόεδρος της HDE, Αλεξάντερ φον Πρέεν, ζητά από την κυβέρνηση βελτίωση των συνθηκών για την εγχώρια οικονομία και το λιανεμπόριο, δίνοντας έμφαση στη μείωση γραφειοκρατίας και τη μείωση του φόρου ηλεκτρικής ενέργειας.
Επιπλέον, τόνισε την ανάγκη για δίκαιο ανταγωνισμό απέναντι στις κινεζικές πλατφόρμες Temu και Shein, ενώ υπογράμμισε ότι πρέπει να διατηρηθούν ζωντανά τα κέντρα των πόλεων—ασφαλή, καθαρά και προσβάσιμα.
Ο τομέας του λιανικού εμπορίου αποτελεί την τρίτη μεγαλύτερη βιομηχανία της Γερμανίας, ενώ κατά την εορταστική περίοδο καταγράφεται το 18,5% των ετήσιων συνολικών πωλήσεών του.

