• ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Οικονομία
    • Πολιτική
    • Αγορά
    • Επιχειρήσεις
    • Τράπεζες
    • Επενδύσεις
    • Αυτοκίνητο
    • Sport & Business
    • Υγεία
    • Πλανήτης
  • ΧΡΗΜΑ
    • Σχόλιο Ημέρας
    • Εικόνα Αγοράς
    • Στατιστικά
    • Ανακοινώσεις ΧΑΑ
    • Business World
    • Διεθνείς Αγορές
    • Ισοτιμίες
    • Εμπορεύματα
    • Calculators
  • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
    • Ιδιώτες
    • Επιχειρήσεις
  • ΕΡΓΑΣΙΑ
    • Συντάξεις
    • Χρηστικά
  • ΔΗΜΟΣΙΟ
  • ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ
    • Δημόσιο
    • ΟΤΑ
    • Αγορά
  • OPINION
    • Ηγεσία και Management
Facebook Twitter Instagram
Facebook Twitter Instagram
Money PressMoney Press
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Οικονομία
    • Πολιτική
    • Αγορά
    • Επιχειρήσεις
    • Τράπεζες
    • Επενδύσεις
    • Αυτοκίνητο
    • Sport & Business
    • Υγεία
    • Πλανήτης
  • ΧΡΗΜΑ
    • Σχόλιο Ημέρας
    • Εικόνα Αγοράς
    • Στατιστικά
    • Ανακοινώσεις ΧΑΑ
    • Business World
    • Διεθνείς Αγορές
    • Ισοτιμίες
    • Εμπορεύματα
    • Calculators
  • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
    • Ιδιώτες
    • Επιχειρήσεις
  • ΕΡΓΑΣΙΑ
    • Συντάξεις
    • Χρηστικά
  • ΔΗΜΟΣΙΟ
  • ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ
    • Δημόσιο
    • ΟΤΑ
    • Αγορά
  • OPINION
    • Ηγεσία και Management
Money PressMoney Press
Home»Ειδήσεις»ΕΥ: Οι βασικές προτεραιότητες της Gen Z – Τι έχει αλλάξει στις αντιλήψεις των νέων
Ειδήσεις

ΕΥ: Οι βασικές προτεραιότητες της Gen Z – Τι έχει αλλάξει στις αντιλήψεις των νέων

5 Αυγούστου, 2025Updated:5 Αυγούστου, 2025Δεν υπάρχουν Σχόλια4 Mins Read
Facebook Twitter LinkedIn Telegram Pinterest Tumblr Reddit WhatsApp Email
Share
Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

Η επιθυμία για οικονομική ανεξαρτησία (87%), η συνέπεια με τα θέλω τους και τις αξίες τους (84%) και η δημιουργία σχέσεων (60%), ξεχωρίζουν ως βασικές προτεραιότητες και ορόσημα για τη Gen Z, όπως καταγράφει πρόσφατη έρευνα της ΕΥ σε συνεργασία με τη Young China Group LLC, με τίτλο “The first global generation: Adulthood reimagined for a changing world”. Η έρευνα βασίζεται σε απαντήσεις 10.000 νέων ηλικίας 18-34 ετών σε 10 χώρες και αποτυπώνει το πώς η πρώτη γενιά που μεγάλωσε πλήρως στην εποχή του διαδικτύου και των social media επαναπροσδιορίζει την έννοια της ενηλικίωσης.

Σύμφωνα με την έρευνα, οι νέοι ενήλικες εμφανίζουν μια εντυπωσιακή αλλαγή στις αντιλήψεις τους για τα παραδοσιακά ορόσημα της ζωής και τον ορισμό της επιτυχίας. Περισσότεροι από τέσσερις στους πέντε (86%) αυτοπροσδιορίζονται ως ενήλικες, παρότι το 60% εξακολουθούν να ζουν με γονείς ή κηδεμόνες. Η ψυχική και σωματική υγεία (51%) αποτελούν για πολλούς τον βασικό δείκτη μελλοντικής επιτυχίας, με τις οικογενειακές σχέσεις (45%) να ξεπερνούν την οικονομική ευημερία (42%) στις περισσότερες χώρες.

Για τις επιχειρήσεις, αυτή η αλλαγή επιβάλλει έναν ουσιαστικό μετασχηματισμό στον τρόπο που διαχειρίζονται και προσεγγίζουν το ανθρώπινο δυναμικό: οι οργανισμοί καλούνται να επαναπροσδιορίσουν τις στρατηγικές προσέλκυσης και διακράτησης ταλέντου, ενώ τα brands χρειάζεται να επικοινωνήσουν πιο αποτελεσματικά με ένα κοινό που επανεξετάζει συνεχώς τι σημαίνει κατανάλωση και επιτυχία στη σύγχρονη εποχή.

Επαναπροσδιορίζοντας την έννοια της επιτυχίας, της σταθερότητας, και της ηγεσίας

Η έρευνα δείχνει ότι οι νέοι καλλιεργούν μια πιο ώριμη αντίληψη, αλλά και συναισθηματική νοημοσύνη, νωρίτερα από ποτέ, χάρη στην απεριόριστη πρόσβασή τους στην πληροφορία. Αυτό έχει δημιουργήσει μια γενιά που κατανοεί τις πολυπλοκότητες και τις προκλήσεις της ζωής, αλλά ταυτόχρονα εμφανίζει έντονη απόκλιση στις προσδοκίες της για το μέλλον: σχεδόν ένας στους τρεις (31%) δηλώνει ιδιαίτερα ενθουσιασμένος για το πώς φαντάζεται τη ζωή του στα 50, την ώρα που το 34% αισθάνονται βαθιά ανησυχία.

Σε όλες τις χώρες που συμμετείχαν στη έρευνα, η οικονομική ασφάλεια αναδεικνύεται ως ο σημαντικότερος παράγοντας άγχους για τους νέους. Ενώ το 87% θεωρούν την οικονομική ανεξαρτησία βασική προτεραιότητα, λιγότεροι από δύο στους τρεις (63%) δηλώνουν έντονο ενδιαφέρον για την απόκτηση πλούτου. Σε εργασιακό επίπεδο, το φαινόμενο του job hopping θεωρείται πλέον φυσιολογικό – σχεδόν έξι στους δέκα (59%) εκτιμούν ότι θα πρέπει να εργαστούν σε έως και πέντε εργοδότες κατά τη διάρκεια της καριέρας τους, ενώ σχεδόν ένας στους πέντε (19%) θεωρεί ότι θα πρέπει να αλλάξει εργασία έξι ή περισσότερες φορές.

Η στάση απέναντι στα οικονομικά ποικίλλει σημαντικά ανά χώρα: στην Ιαπωνία και τη Νότια Κορέα, τα χρήματα αναδεικνύονται ως ο σημαντικότερος δείκτης επιτυχίας, ενώ στις ΗΠΑ κατατάσσονται μόλις στην πέμπτη θέση. Στην Ινδία και τη Σαουδική Αραβία, πάνω από το 80% (86% και 84% αντίστοιχα) θεωρούν ότι ο πλουτισμός είναι εξαιρετικά σημαντικός, σε αντίθεση με τις ΗΠΑ (48%), τη Γερμανία (49%) και τη Σουηδία (33%).

Παρά τις μεταβαλλόμενες προτεραιότητες, οι προσωπικοί στόχοι και οι επιθυμίες βρίσκονται ακόμη στο επίκεντρο. Περισσότεροι από ένας στους τρεις (34%) έχουν ήδη παντρευτεί, και ένας στους τέσσερις (25%) βρίσκονται σε σχέση, ενώ οι μισοί από αυτούς που είναι μόνοι, δηλώνουν ότι επιθυμούν να δημιουργήσουν δεσμό. Παρά την παγκόσμια πτωτική τάση στα ποσοστά γεννήσεων, σχεδόν τρεις στους δέκα (29%) έχουν ήδη παιδιά, ενώ σχεδόν οι μισοί (47%) από όσους δεν έχουν, δηλώνουν ότι επιθυμούν να αποκτήσουν στο μέλλον.

Η τεχνολογία διαμορφώνει τη «νέα» πραγματικότητα 

Η τεχνολογία έχει δημιουργήσει μια κοινή «ψηφιακή γλώσσα» για τη νέα γενιά, γεφυρώνοντας γρήγορα πολιτισμικά και γλωσσικά χάσματα και ενισχύοντας την αίσθηση σύνδεσης σε έναν κόσμο που μεταβάλλεται διαρκώς. Σχεδόν όλοι οι νέοι (99%) έχουν smartphone, ενώ το 94% δηλώνουν ότι χρησιμοποιούν καθημερινά πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης. Ωστόσο, περίπου οι μισοί (44%) θα προτιμούσαν να μειώσουν τον χρόνο που αφιερώνουν στα social media, ενώ ένας στους τρεις (33%) αναφέρουν ότι η χρήση τους, τούς προκαλεί άγχος ή κατάθλιψη.

Με την τεχνητή νοημοσύνη (AI) να ενσωματώνεται σε κάθε πτυχή της καθημερινότητας, η Gen Z καλείται να αναμετρηθεί με τις νέες προκλήσεις και τις τεράστιες ευκαιρίες που δημιουργεί. Σχεδόν οι μισοί (45%) δηλώνουν πρόθυμοι να δοκιμάσουν νέες τεχνολογίες, αλλά το ενδιαφέρον ποικίλλει ανάλογα με την περιοχή. Σε αναδυόμενες οικονομίες όπως η Σαουδική Αραβία (39%) και η Ινδία (30%), οι νέοι εμφανίζονται πιο ανοιχτοί, ενώ σε πιο ώριμες αγορές όπως η Ιαπωνία (17%) και η Νότια Κορέα (17%), παρατηρείται μεγαλύτερη επιφυλακτικότητα.

Σχολιάζοντας την έρευνα, η Ευτυχία Κασελάκη, Εταίρος, Συμβουλευτικές Υπηρεσίες, Επικεφαλής Συμβουλευτικών Υπηρεσιών Ανθρώπινου Δυναμικού της ΕΥ Ελλάδος, δήλωσε: «Η Gen Z μεγαλώνει σε έναν κόσμο γεμάτο αντιφάσεις – αστείρευτη πρόσβαση στην πληροφορία, αλλά και βαθιά αβεβαιότητα· αμέτρητες ευκαιρίες, αλλά και πίεση για μία επιτυχία η οποία ορίζεται διαφορετικά για τον καθένα. Σε αυτήν τη γενιά βλέπουμε μια μοναδική ικανότητα να ισορροπούν ανάμεσα στη φιλοδοξία και τη ρεαλιστική προσαρμογή στις αλλαγές. Για τις επιχειρήσεις, το στοίχημα δεν είναι απλώς να προσεγγίσουν αυτή τη γενιά με τεχνολογία, αλλά να καλλιεργήσουν ουσιαστικές σχέσεις, δημιουργώντας ένα περιβάλλον όπου οι Gen Zers μπορούν να χτίσουν την προσωπική και επαγγελματική τους ταυτότητα, με γνησιότητα και σκοπό».

Gen Z
Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Telegram Email
Previous ArticleDBRS: «Αριστες» επιδόσεις για τις ελληνικές τράπεζες στα stress test - Τι έδειξαν τα αποτελέσματα
Next Article Πώς μια φήμη στα social προκάλεσε την κατάρρευση των τουριστικών αφίξεων σε μια χώρα

Related Posts

iPhone: Πόσο πραγματικά κοστίζει στην Apple κάθε συσκευή

16 Αυγούστου, 2025

Ανθρωποειδή ρομπότ: Γιατί η Tesla χάνει έδαφος στην παγκόσμια αγορά

16 Αυγούστου, 2025

Συντάξεις: Πώς θα κερδίσουν οι δικαιούχοι υψηλότερες αποδοχές

16 Αυγούστου, 2025
Add A Comment

Comments are closed.

moneypress.gr
Technical Summary Widget Powered by Investing.com
Powered by Investing.com
Moneypress

To Moneypress.gr ανήκει στην HT PRESS ONLINE IKE

Tαυτότητα Moneypresss.gr

Χρήση Cookies

'Οροι Χρήσης

Αποποίηση Ευθυνών

FOLLOW US
FOLLOW US
Μέλος του Μητρώο Online Media
© 2025 Moneypress.gr

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.