• ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Οικονομία
    • Πολιτική
    • Αγορά
    • Επιχειρήσεις
    • Τράπεζες
    • Επενδύσεις
    • Αυτοκίνητο
    • Sport & Business
    • Υγεία
    • Πλανήτης
  • ΧΡΗΜΑ
    • Σχόλιο Ημέρας
    • Εικόνα Αγοράς
    • Στατιστικά
    • Ανακοινώσεις ΧΑΑ
    • Business World
    • Διεθνείς Αγορές
    • Ισοτιμίες
    • Εμπορεύματα
    • Calculators
  • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
    • Ιδιώτες
    • Επιχειρήσεις
  • ΕΡΓΑΣΙΑ
    • Συντάξεις
    • Χρηστικά
  • ΔΗΜΟΣΙΟ
  • ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ
    • Δημόσιο
    • ΟΤΑ
    • Αγορά
  • OPINION
    • Ηγεσία και Management
Facebook Twitter Instagram
Facebook Twitter Instagram
Money PressMoney Press
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Οικονομία
    • Πολιτική
    • Αγορά
    • Επιχειρήσεις
    • Τράπεζες
    • Επενδύσεις
    • Αυτοκίνητο
    • Sport & Business
    • Υγεία
    • Πλανήτης
  • ΧΡΗΜΑ
    • Σχόλιο Ημέρας
    • Εικόνα Αγοράς
    • Στατιστικά
    • Ανακοινώσεις ΧΑΑ
    • Business World
    • Διεθνείς Αγορές
    • Ισοτιμίες
    • Εμπορεύματα
    • Calculators
  • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
    • Ιδιώτες
    • Επιχειρήσεις
  • ΕΡΓΑΣΙΑ
    • Συντάξεις
    • Χρηστικά
  • ΔΗΜΟΣΙΟ
  • ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ
    • Δημόσιο
    • ΟΤΑ
    • Αγορά
  • OPINION
    • Ηγεσία και Management
Money PressMoney Press
Home»Ειδήσεις»Ευρωπαϊκό «όχι» στην πλήρη απαγόρευση μεταφοράς ρωσικού πετρελαίου με τάνκερ
Ειδήσεις

Ευρωπαϊκό «όχι» στην πλήρη απαγόρευση μεταφοράς ρωσικού πετρελαίου με τάνκερ

9 Μαΐου, 2022Δεν υπάρχουν Σχόλια3 Mins Read
Facebook Twitter LinkedIn Telegram Pinterest Tumblr Reddit WhatsApp Email
Share
Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

Μετά από ένα Σαββατοκύριακο έντονων αντιπαραθέσεων, η Ευρωπαϊκή Ένωση πρόκειται να αμβλύνει το πακέτο κυρώσεων στις εξαγωγές ρωσικού πετρελαίου, αν και στοχεύει να διατηρήσει μια βασική διάταξη για τη ναυτιλία που θα εμποδίσει την ικανότητα της Μόσχας να εξάγει αργό πετρέλαιο.

Σύμφωνα με πληροφορίες που επικαλείται το Bloomberg, το μπλοκ θα καταργήσει την προτεινόμενη απαγόρευση σε πλοία ιδιοκτησίας της ΕΕ να μεταφέρουν ρωσικό πετρέλαιο σε τρίτες χώρες, ωστόσο διατηρεί ακόμα στο προσχέδιο της συμφωνίας τη διάταξη για απαγόρευση της ασφάλισης, κάτι που εξακολουθεί να αποτελεί σημαντικό εμπόδιο στις εξαγωγές.

Όπως αναφέρει το Bloomberg, η Ελλάδα, της οποίας η οικονομία εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τη ναυτιλία, ήταν μεταξύ των κρατών μελών που άσκησαν πιέσεις να αποσυρθεί από το έκτο πακέτο κυρώσεων η διάταξη περί εξαγωγών σε τρίτες χώρες. Και επισημαίνει ότι κεντρικό στοιχείο για την απόρριψη της πρότασης, ήταν η έλλειψη ενιαίας θέσης μεταξύ των κρατών της Ομάδας των Επτά.

Όπως είχε γράψει ο ΟΤ, η πρόταση που εξετάζει η Κομισιόν και αφορά στην απαγόρευση σε ένα μήνα όλων των υπηρεσιών ναυτιλίας, μεσιτείας, ασφάλισης και χρηματοδότησης που προσφέρονται από εταιρείες της ΕΕ για τη μεταφορά ρωσικού πετρελαίου παγκοσμίως, θα λειτουργήσει εις βάρος της ευρωπαϊκής ναυτιλιακής βιομηχανίας δεξαμενοπλοίων. Στο βαθμό που θα τεθεί σε ισχύ ένα τέτοιο μέτρο το μόνο που θα καταφέρει όπως εκτιμούν στα ΝΕΑ ναυτιλιακοί και ναυλομεσιτικοί παράγοντες, είναι η ίδια η ΕΕ «να πυροβολήσει τα πόδια της», καθώς θα απαγορεύσει στη ευρωπαϊκή ναυτιλία να συμμετέχει στο εμπόριο ρωσικού αργού προς τρίτες χώρες το οποίο όμως θα αναλάβουν άλλες ναυτιλιακές εταιρείες εκτός της ΕΕ όπως κινεζικές, ινδικές, του Χονγκ Κονγκ κ.α.

«Το μέτρο αυτό θα περιόριζε ακόμα περισσότερο τις εξαγωγές της Μόσχας — μια ζωτικής σημασίας πηγή σκληρού νομίσματος — ειδικά δεδομένου ότι οι Έλληνες κατέχουν περισσότερο από το ένα τέταρτο των πετρελαιοφόρων παγκοσμίως με βάση τη χωρητικότητα» αναφέρει το Bloomberg.

Οι αντιρρήσεις

Αντιρρήσεις στο νέο πακέτο κυρώσεων κατά της Ρωσίας που προτείνει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δεν έχουν μόνο οι χώρες της Ανατολικής Ευρώπης που είναι εξαρτημένες από το ρωσικό πετρέλαιο, αλλά και οι ναυτιλιακές δυνάμεις, με προεξάρχουσα την Ελλάδα.

Προσχέδιο των ευρωπαϊκών προτάσεων που επικαλούνται οι Financial Times απαγορεύει στα ευρωπαϊκά πλοία να μεταφέρουν ρωσικό πετρέλαιο σε οποιοδήποτε μέρος του κόσμου, κάτι στο οποίο αντιτάχθηκε η Ελλάδα, της οποίας ο στόλος αντιπροσωπεύει το ήμισυ της χωρητικότητας υπό σημαία ΕΕ, ανέφεραν διπλωμάτες.

Άλλες χώρες, συμπεριλαμβανομένης της Κύπρου, αντέδρασαν στην πρόταση για απαγόρευση παροχής εταιρικών υπηρεσιών, συμπεριλαμβανομένης της λογιστικής, στους Ρώσους.

Σύμφωνα με το δημοσίευμα, η Ελλάδα, η Μάλτα και η Κύπρος έθεσαν ερωτήματα σχετικά με την απαγόρευση μεταφοράς πετρελαίου προς τρίτες χώρες, λέγοντας ότι μια τέτοια κίνηση θα βοηθήσει απλώς τους ανταγωνιστές της Ευρώπης.

Η πρόταση της Κομισιόν

Η πρόταση της Κομισιόν, η οποία χρειάζεται την ομόφωνη υποστήριξη και των 27 χωρών για να τεθεί σε ισχύ, περιλαμβάνει τη σταδιακή κατάργηση των προμηθειών ρωσικού αργού πετρελαίου σε έξι μήνες και προϊόντων διύλισης έως το τέλος του 2022. Προτείνει, επίσης, να απαγορευτεί εντός μηνός κάθε ναυτιλιακή, ναυλομεσιτική, ναυτασφαλιστική και χρηματοδοτική υπηρεσία που προσφέρεται από εταιρείες της ΕΕ για τη μεταφορά ρωσικού πετρελαίου.

ελληνικά τάνκερ ναυτιλία ρωσικό πετρέλαιο
Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Telegram Email
Previous ArticleΥΠΟΙΚ: Εργα άνω των 10 δισ. ευρώ εντάχθηκαν ήδη στο Ταμείο Ανάκαμψης
Next Article Διαγωνισμός για θέση εργασίας στην Τράπεζα της Ελλάδος

Related Posts

Μισθωτήρια ακινήτων: Η προθεσμία αποδοχής για ενοικιαστές και συνιδιοκτήτες λήγει σύντομα

16 Ιουνίου, 2025

Πώς οι πολιτικές του Τραμπ επηρεάζουν τα επαγγελματικά ταξίδια

15 Ιουνίου, 2025

Pimco: Συμβουλές στους επενδυτές για τη νέα παγκόσμια τάξη πραγμάτων

15 Ιουνίου, 2025
Add A Comment

Comments are closed.

moneypress.gr
Technical Summary Widget Powered by Investing.com
Powered by Investing.com
Moneypress

To Moneypress.gr ανήκει στην HT PRESS ONLINE IKE

Tαυτότητα Moneypresss.gr

Χρήση Cookies

'Οροι Χρήσης

Αποποίηση Ευθυνών

FOLLOW US
FOLLOW US
Μέλος του Μητρώο Online Media
© 2025 Moneypress.gr

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.