Οι πωλήσεις αυτοκινήτων στην Ευρώπη αυξήθηκαν ξανά τον Αύγουστο, καθώς οι καταναλωτές στρέφονται ολοένα και περισσότερο στα ηλεκτρικά και υβριδικά μοντέλα που παράγουν οι ευρωπαίοι κατασκευαστές, στο πλαίσιο της αντεπίθεσής τους απέναντι στους Κινέζους ανταγωνιστές.
Οι νέες ταξινομήσεις αυτοκινήτων στην περιοχή αυξήθηκαν κατά 4,7% σε ετήσια βάση, φτάνοντας τις 791.349 μονάδες, σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων. Η Γερμανία και η Ισπανία κατέγραψαν άνοδο άνω του 5%, ενώ η ζήτηση σε Ηνωμένο Βασίλειο και Ιταλία υποχώρησε.
Παρά την ενίσχυση των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων, οι αυτοκινητοβιομηχανίες αντιμετωπίζουν χαμηλότερη ζήτηση από την αναμενόμενη. Οι μαζικοί κατασκευαστές αρχίζουν να κερδίζουν έδαφος με πιο προσιτά EVs, αλλά πολυτελείς μάρκες όπως η Porsche AG περιορίζουν τις φιλοδοξίες τους, λόγω ασθενούς ζήτησης και υψηλού κόστους. Η Porsche «πάγωσε» την ανάπτυξη ενός νέου ηλεκτρικού SUV πολυτελείας, ενώ η Volkswagen AG αντιμετωπίζει καθυστερήσεις στην κυκλοφορία του ηλεκτρικού Golf. Παράλληλα, η Stellantis NV ακύρωσε σχέδια για πλήρως ηλεκτρικό Maserati, εξαιτίας αδύναμης ζήτησης.
Τα plug-in υβριδικά αποτελούν εξαίρεση, με άνοδο 56% στις ταξινομήσεις τον Αύγουστο, ενώ οι πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων αυξήθηκαν κατά 27%. Αυτή η εξέλιξη δίνει ανάσα στη βιομηχανία, που πιέζεται από τους δασμούς του Προέδρου των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ και τον ανταγωνισμό από φθηνά κινεζικά EVs όπως της BYD Co.. Επιπλέον, μια κυβερνοεπίθεση στην Jaguar Land Rover προκαλεί προβλήματα σε προμηθευτές εξαρτημάτων, επιβαρύνοντας ακόμη περισσότερο τον κλάδο.
Στο σαλόνι αυτοκινήτου του Μονάχου, οι Γερμανοί κατασκευαστές δεσμεύτηκαν να αντεπιτεθούν με νέα ηλεκτρικά μοντέλα. Η BMW AG παρουσίασε το SUV iX3 αξίας 68.900 ευρώ, ενώ η Volkswagen αποκάλυψε το ID.Polo, ένα οικονομικό compact που αναμένεται να κοστίζει κάτω από 25.000 ευρώ όταν κυκλοφορήσει το 2026.
Η Tesla Inc. συνέχισε την καθοδική της πορεία, με τις ευρωπαϊκές πωλήσεις να υποχωρούν κατά 22% τον Αύγουστο, αφήνοντάς της μερίδιο μόλις 1,9%. Αντίθετα, οι Volkswagen, BMW και Mercedes-Benz κατέγραψαν κέρδη, ενώ η BYD ξεχώρισε τριπλασιάζοντας τις παραδόσεις της, αν και σε σχετικά χαμηλά επίπεδα.