• ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Οικονομία
    • Πολιτική
    • Αγορά
    • Επιχειρήσεις
    • Τράπεζες
    • Επενδύσεις
    • Αυτοκίνητο
    • Sport & Business
    • Υγεία
    • Πλανήτης
  • ΧΡΗΜΑ
    • Σχόλιο Ημέρας
    • Εικόνα Αγοράς
    • Στατιστικά
    • Ανακοινώσεις ΧΑΑ
    • Business World
    • Διεθνείς Αγορές
    • Ισοτιμίες
    • Εμπορεύματα
    • Calculators
  • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
    • Ιδιώτες
    • Επιχειρήσεις
  • ΕΡΓΑΣΙΑ
    • Συντάξεις
    • Χρηστικά
  • ΔΗΜΟΣΙΟ
  • ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ
    • Δημόσιο
    • ΟΤΑ
    • Αγορά
  • OPINION
    • Ηγεσία και Management
Facebook Twitter Instagram
Facebook Twitter Instagram
Money PressMoney Press
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Οικονομία
    • Πολιτική
    • Αγορά
    • Επιχειρήσεις
    • Τράπεζες
    • Επενδύσεις
    • Αυτοκίνητο
    • Sport & Business
    • Υγεία
    • Πλανήτης
  • ΧΡΗΜΑ
    • Σχόλιο Ημέρας
    • Εικόνα Αγοράς
    • Στατιστικά
    • Ανακοινώσεις ΧΑΑ
    • Business World
    • Διεθνείς Αγορές
    • Ισοτιμίες
    • Εμπορεύματα
    • Calculators
  • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
    • Ιδιώτες
    • Επιχειρήσεις
  • ΕΡΓΑΣΙΑ
    • Συντάξεις
    • Χρηστικά
  • ΔΗΜΟΣΙΟ
  • ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ
    • Δημόσιο
    • ΟΤΑ
    • Αγορά
  • OPINION
    • Ηγεσία και Management
Money PressMoney Press
Home»Ειδήσεις»Οικονομία»Ευρώπη: Σε αυτές τις χώρες πληρώνει όποιος έχει ρυπογόνο αυτοκίνητο
Οικονομία

Ευρώπη: Σε αυτές τις χώρες πληρώνει όποιος έχει ρυπογόνο αυτοκίνητο

12 Δεκεμβρίου, 2022Updated:12 Δεκεμβρίου, 2022Δεν υπάρχουν Σχόλια2 Mins Read
Facebook Twitter LinkedIn Telegram Pinterest Tumblr Reddit WhatsApp Email
Share
Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

Η Transport & Environment (T&E) δημοσίευσε τον οδηγό καλής φορολογίας – την πρώτη έκθεση που συγκρίνει συστήματα φορολογίας ιδιωτικών και εταιρικών αυτοκινήτων σε 31 ευρωπαϊκές χώρες και ρίχνει φως στις ποικίλες ταχύτητες επιδότησης της ηλεκτροκίνησης σε ολόκληρη τη Γηραιά Ήπειρο.

Στις μεταφορές, όπως και σε άλλους τομείς της οικονομίας, η φορολογία είναι ένα από τα πιο σημαντικά εργαλεία για τη δημιουργία αλλαγής συμπεριφοράς και διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στη μετάβαση στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Ευρώπη.

Ενώ χώρες όπως η Δανία, η Ολλανδία, η Ελλάδα και η Νορβηγία έχουν υιοθετήσει εδώ και καιρό έξυπνες φορολογικές πολιτικές που έχουν ως αποτέλεσμα τη χρήση ηλεκτρικών οχημάτων (BEV) στις χώρες τους, άλλες όπως η Βουλγαρία και η Κύπρος κάνουν πολύ λίγα για να τιμωρήσουν τα ρυπογόνα αυτοκίνητα.

Εφαρμογή της αρχής «ο ρυπαίνων πληρώνει» στα αυτοκίνητα

Για τα ιδιωτικά αυτοκίνητα, οι κυβερνήσεις θα πρέπει να εφαρμόζουν φορολογία σύμφωνα με την αρχή «ο ρυπαίνων πληρώνει», ενώ ταυτόχρονα εισάγουν ισχυρά κίνητρα για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Πολύ λίγες ευρωπαϊκές χώρες εφαρμόζουν αυτό το μοντέλο, με αποτέλεσμα μια μεγάλη ποικιλία φορολογικών επιβαρύνσεων ενός τυπικού αυτοκινήτου. Για ένα μικρό βενζινοκίνητο αυτοκίνητο με δέκα χρόνια ιδιωτικής ιδιοκτησίας, η φορολογική επιβάρυνση κυμαίνεται από 1.500 ευρώ στη Βουλγαρία έως 17.000 ευρώ στη Δανία. Οι φορολογικές επιβαρύνσεις για τα ρυπογόνα οχήματα είναι πολύ υψηλές στην Ελλάδα και τη Ρουμανία για την περιοχή τους (βλ. παρακάτω γράφημα).

Το εύρος των φορολογικών διαφορών εξηγείται από καλές και κακές φορολογικές πρακτικές. Δέκα χώρες δεν έχουν φόρο αυτοκινήτων (δηλαδή απόκτηση ή ιδιοκτησία) για τις εκπομπές CO2. Αυτές περιλαμβάνουν την Πολωνία, την Τσεχία και την Εσθονία. Εννέα χώρες –με τη Γερμανία, την Ελβετία και τη Ρουμανία– δεν έχουν φόρο κτήσης (παρά την επιρροή του στις νέες αγορές) και τέσσερις χώρες δεν έχουν φόρο ιδιοκτησίας. Σε αυτούς περιλαμβάνονται οι ύποπτοι καθυστερημένοι, η Πολωνία και η Τσεχία.

Από την άλλη πλευρά, σύμφωνα με το newsauto, οι επιδοτήσεις αγοράς για οχήματα χαμηλών και μηδενικών εκπομπών ρύπων συνέβαλαν στην επιτάχυνση της υιοθέτησης των BEV στην Ευρώπη και βρίσκονται σε 23 από τις 31 χώρες. Η Μάλτα έχει την υψηλότερη επιχορήγηση αγοράς στην Ευρώπη για οχήματα μηδενικών εκπομπών (11.000 €) και η Ρουμανία τη δεύτερη υψηλότερη (10.200 €).

Στην Ελλάδα να υπενθυμίσουμε πως το όφελος ανέρχεται σε 6.000 ευρώ.

Η Γαλλία, η Ιταλία και η Ρουμανία είναι οι μόνες χώρες που εξακολουθούν να έχουν επιδοτήσεις αγοράς για συμβατικά οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης.

αυτοκινήτο
Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Telegram Email
Previous ArticleMotor Oil: Υψηλές επιδόσεις στο εννεάμηνο 2022 - Σημαντικά αυξημένος ο κύκλος εργασιών και τα ΕΒΙTDA
Next Article Χρηματιστήριο: Ήπιες απώλειες με χαμηλό τζίρο εν αναμονή των κεντρικών τραπεζών

Related Posts

Σούπερ μάρκετ vs λαϊκή αγορά: Πού βρίσκονται οι καλύτερες τιμές σε φρούτα και λαχανικά

15 Ιουνίου, 2025

Μπορεί η Ευρώπη να ξεπεράσει την κρίση του υπερτουρισμού;

15 Ιουνίου, 2025

ΗΠΑ: Σημαντική ανάκαμψη στην καταναλωτική εμπιστοσύνη μετά το σοκ των δασμών Τραμπ

14 Ιουνίου, 2025
Add A Comment

Comments are closed.

moneypress.gr
Technical Summary Widget Powered by Investing.com
Powered by Investing.com
Moneypress

To Moneypress.gr ανήκει στην HT PRESS ONLINE IKE

Tαυτότητα Moneypresss.gr

Χρήση Cookies

'Οροι Χρήσης

Αποποίηση Ευθυνών

FOLLOW US
FOLLOW US
Μέλος του Μητρώο Online Media
© 2025 Moneypress.gr

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.