• ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Οικονομία
    • Πολιτική
    • Αγορά
    • Επιχειρήσεις
    • Τράπεζες
    • Επενδύσεις
    • Αυτοκίνητο
    • Sport & Business
    • Υγεία
    • Πλανήτης
  • ΧΡΗΜΑ
    • Σχόλιο Ημέρας
    • Εικόνα Αγοράς
    • Στατιστικά
    • Ανακοινώσεις ΧΑΑ
    • Business World
    • Διεθνείς Αγορές
    • Ισοτιμίες
    • Εμπορεύματα
    • Calculators
  • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
    • Ιδιώτες
    • Επιχειρήσεις
  • ΕΡΓΑΣΙΑ
    • Συντάξεις
    • Χρηστικά
  • ΔΗΜΟΣΙΟ
  • ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ
    • Δημόσιο
    • ΟΤΑ
    • Αγορά
  • OPINION
    • Ηγεσία και Management
Facebook Twitter Instagram
Facebook Twitter Instagram
Money PressMoney Press
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Οικονομία
    • Πολιτική
    • Αγορά
    • Επιχειρήσεις
    • Τράπεζες
    • Επενδύσεις
    • Αυτοκίνητο
    • Sport & Business
    • Υγεία
    • Πλανήτης
  • ΧΡΗΜΑ
    • Σχόλιο Ημέρας
    • Εικόνα Αγοράς
    • Στατιστικά
    • Ανακοινώσεις ΧΑΑ
    • Business World
    • Διεθνείς Αγορές
    • Ισοτιμίες
    • Εμπορεύματα
    • Calculators
  • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
    • Ιδιώτες
    • Επιχειρήσεις
  • ΕΡΓΑΣΙΑ
    • Συντάξεις
    • Χρηστικά
  • ΔΗΜΟΣΙΟ
  • ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ
    • Δημόσιο
    • ΟΤΑ
    • Αγορά
  • OPINION
    • Ηγεσία και Management
Money PressMoney Press
Home»Ειδήσεις»Πλανήτης»FT: Πώς η τουρκική αεροπορική βιομηχανία έφτασε να… πετά τόσο ψηλά – Μοχλός ανάπτυξης για όλη τη χώρα
Πλανήτης

FT: Πώς η τουρκική αεροπορική βιομηχανία έφτασε να… πετά τόσο ψηλά – Μοχλός ανάπτυξης για όλη τη χώρα

22 Απριλίου, 2024Updated:22 Απριλίου, 2024Δεν υπάρχουν Σχόλια3 Mins Read
Facebook Twitter LinkedIn Telegram Pinterest Tumblr Reddit WhatsApp Email
Share
Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

Ανθίζει η αεροπορική βιομηχανία της Τουρκίας, καθώς τόσο τα αεροδρόμια όσο και οι εταιρείες του κλάδου απολαμβάνουν τους καρπούς των επενδύσεων που έκαναν εδώ και χρόνια, αλλά και την επιτυχημένη εκτίμηση τους πως ο παγκόσμιος τουρισμός θα ανακάμψει πιο γρήγορα από την πανδημία από ότι θεωρούσαν οι ανταγωνιστές τους.

Αυτό σχολιάζουν σε εκτενές δημοσίευμα τους για τον τουρκικό αεροπορικό κλάδο οι Financial Times επισημαίνοντας πως οι δύο βασικές τουρκικές αεροπορικές, η Turkish Airlines και η low-cost Pegasus Airlines κατάφεραν πέρυσι να μεταφέρουν 115 εκατ. επιβάτες, ήτοι 10% υψηλότερα από τα επίπεδα του 2019, την ώρα που ο όγκος των ταξιδιωτών μόλις φέτος θα ξεπεράσει τα προ της πανδημίας επίπεδα, σύμφωνα με το Airports Council International.

Το δημοσίευμα των Financial Times

Την ίδια ώρα οι μεγαλύτεροι αεροπορικοί όμιλοι της Ευρώπης, η IAG (ιδιοκτήτρια της British Airways), η Air France-KLM και η Lufthansa εξακολουθούν να έχουν μικρότερη κίνηση σε σχέση με το 2019, έχοντας ξεκινήσει αργά να επαναφέρουν τα δρομολόγια τους μετά την παρατεταμένη διαταραχή της πανδημίας.

Η ταχύτατη επέκταση του κλάδου σε σχέση με τον ανταγωνισμό βοήθησε τη χώρα συνολικά να εξελιχτεί σε κυρίαρχο παίχτη στην ευρωπαϊκή αγορά. Και αυτό βέβαια επετεύχθη καθώς οι εταιρείες αλλά και τα αεροδρόμια προχώρησαν σε σημαντικές επενδύσεις για την αναβάθμιση των υποδομών τους και του στόλου τους, με αποτέλεσμα να μπορέσουν να ανακτήσουν τη δυναμικότητα τους γρήγορα μετά την πανδημία.
Στην επέκταση αυτή οι εταιρείες διευκολύνθηκαν, σχολιάζουν οι FT, από την κατάρρευση της τουρκικής λίρας έναντι του δολαρίου σε ποσοστό έως και 80%, που τις βοήθησε να αποκομίσουν πολύ μεγαλύτερα έσοδα σε ξένο νόμισμα.

Μάλιστα, το δημοσίευμα αναφέρεται και στις νέες επενδύσεις που έχουν ήδη δρομολογήσει οι τουρκικές αεροπορικές, όπως ενδεικτικά την παραγγελία-μαμούθ από την Turkish για πάνω από 200 αεροσκάφη Airbus, αλλά και τα 68 Airbus που περιμένει να παραλάβει η Pegasus μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια.

Όσον αφορά τα αεροδρόμια, σύμφωνα με στοιχεία της OAG, το αεροδρόμιο της Κωνσταντινούπολης είχε πλέον τη μεγαλύτερη κίνηση στην περιοχή της Ευρώπης σε επίπεδο αριθμού πτήσεων, με βάση τα στοιχεία του 2023, με την Turkish Airlines να κατακτά έτσι την τρίτη θέση πίσω από την Ryanair και την EasyJet.

Το αξίας 11 δισ. δολαρίων διεθνές αεροδρόμιο της Πόλης, που άνοιξε τις πύλες του το 2019, μέτρησε 76 εκατ. ταξιδιώτες πέρυσι, ήτοι ελάχιστα κάτω από τα 79 εκατ. του λονδρέζικου Heathrow.

Όπως και με τις εταιρείες, έτσι και με τα αεροδρόμια, τα μεγάλα ονόματα της Ευρώπης δυσκολεύονται να αναπτυχθούν περαιτέρω έχοντας κιόλας να διαχειριστούν τις αντιδράσεις των κατοίκων για τη μόλυνση της ατμόσφαιρας από τους ρύπους, αλλά και την ηχορύπανση.

Ενδεικτικά το Heathrow του Λονδίνου έχει επικεντρωθεί σε ένα σαφώς μικρότερο αναπτυξιακό πρόγραμμα, μετά από δεκαετίες ατελέσφορων συζητήσεων για την κατασκευή ενός τρίτου αεροδιαδρόμου, ενώ αντιστοίχως το Schiphol του Άμστερνταμ έχει πιεστεί από την κυβέρνηση – μετά από λαϊκή απαίτηση – να μειώσει τον όγκο των πτήσεων.

Προφανώς στη δυναμική ανάπτυξη του τουρκικού αεροπορικού κλάδου βοήθησε και η περαιτέρω ενίσχυση του τουρισμού, χάρη βέβαια και στη φτηνή λίρα. Τα έσοδα του κλάδου εκτινάχθηκαν σε επίπεδα ρεκόρ στα 54 δισ. δολάρια πέρυσι, ενώ για φέτος προβλέπεται πως θα αγγίξουν νέο υψηλό στα 60 δισ. δολάρια!

Turkish Airlines
Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Telegram Email
Previous Article17 θέσεις υδρονομέων στο Δήμο Αρχανών Αστερουσίων
Next Article Η ευρωπαϊκή ζήτηση για LNG θα κορυφωθεί το 2024

Related Posts

Ανάλυση: Ποια είναι τα χειρότερα σενάρια για την κρίση στη Μέση Ανατολή

15 Ιουνίου, 2025

ΝΥΤ: Χτυπώντας την καρδιά του ιρανικού καθεστώτος, ο Νετανιάχου προστατεύει την κληρονομιά του

14 Ιουνίου, 2025

Τι προβλέπουν 9 επενδυτικοί οίκοι για την αγορά πετρελαίου μετά την επίθεση του Ισραήλ στο Ιράν

14 Ιουνίου, 2025
Add A Comment

Comments are closed.

moneypress.gr
Technical Summary Widget Powered by Investing.com
Powered by Investing.com
Moneypress

To Moneypress.gr ανήκει στην HT PRESS ONLINE IKE

Tαυτότητα Moneypresss.gr

Χρήση Cookies

'Οροι Χρήσης

Αποποίηση Ευθυνών

FOLLOW US
FOLLOW US
Μέλος του Μητρώο Online Media
© 2025 Moneypress.gr

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.