• ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Οικονομία
    • Πολιτική
    • Αγορά
    • Επιχειρήσεις
    • Τράπεζες
    • Επενδύσεις
    • Αυτοκίνητο
    • Sport & Business
    • Υγεία
    • Πλανήτης
  • ΧΡΗΜΑ
    • Σχόλιο Ημέρας
    • Εικόνα Αγοράς
    • Στατιστικά
    • Ανακοινώσεις ΧΑΑ
    • Business World
    • Διεθνείς Αγορές
    • Ισοτιμίες
    • Εμπορεύματα
    • Calculators
  • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
    • Ιδιώτες
    • Επιχειρήσεις
  • ΕΡΓΑΣΙΑ
    • Συντάξεις
    • Χρηστικά
  • ΔΗΜΟΣΙΟ
  • ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ
    • Δημόσιο
    • ΟΤΑ
    • Αγορά
  • OPINION
    • Ηγεσία και Management
Facebook Twitter Instagram
Facebook Twitter Instagram
Money PressMoney Press
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Οικονομία
    • Πολιτική
    • Αγορά
    • Επιχειρήσεις
    • Τράπεζες
    • Επενδύσεις
    • Αυτοκίνητο
    • Sport & Business
    • Υγεία
    • Πλανήτης
  • ΧΡΗΜΑ
    • Σχόλιο Ημέρας
    • Εικόνα Αγοράς
    • Στατιστικά
    • Ανακοινώσεις ΧΑΑ
    • Business World
    • Διεθνείς Αγορές
    • Ισοτιμίες
    • Εμπορεύματα
    • Calculators
  • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
    • Ιδιώτες
    • Επιχειρήσεις
  • ΕΡΓΑΣΙΑ
    • Συντάξεις
    • Χρηστικά
  • ΔΗΜΟΣΙΟ
  • ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ
    • Δημόσιο
    • ΟΤΑ
    • Αγορά
  • OPINION
    • Ηγεσία και Management
Money PressMoney Press
Home»Ειδήσεις»Πλανήτης»Gen Z: Γιατί δεν κάθεται στο τραπέζι για μεσημεριανό
Πλανήτης

Gen Z: Γιατί δεν κάθεται στο τραπέζι για μεσημεριανό

14 Απριλίου, 2023Updated:14 Απριλίου, 2023Δεν υπάρχουν Σχόλια4 Mins Read
Facebook Twitter LinkedIn Telegram Pinterest Tumblr Reddit WhatsApp Email
Share
Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

Ενώ οι κουζίνες όλου του κόσμου είναι γεμάτες από παρηγορητικά φαγητά, οι Gen Z-ers (οι νέοι ηλικίας 12 – 25 ετών) επιλέγουν ολοένα και περισσότερο το comfort snack αντί για το comfort food.

Τα αγχολυτικά σνακ αρχίζουν να γίνονται πλέον και «κανονικό» φαγητό, αντικαθιστώντας τα τυπικά γεύματα, όπως αναφέρεται στην τελευταία ετήσια έκθεση της Mondelēz International «State of Snacking», με τους καταναλωτές  να βρίσκουν πάντα «χώρο» στα έξοδά τους για την αγαπημένη τους «ένοχη» απόλαυση, ακόμη και σ’ αυτούς τους δύσκολους καιρούς της ακρίβειας.

Το παγκόσμιο αυτό trend έχει αρχίσει να γίνει ορατό και στη χώρα μας και όπως ανέφερε χαρακτηριστικά ο Χάρης Λαλάτσης, ιδρυτής της Ierax Analytix, «το σνακ αποτελεί μια ψυχοθεραπεία για την καταπολέμηση των αρνητικών συναισθημάτων».

Οι Έλληνες Gen Z-ers κρατούν τα σκήπτρα της πιο συχνής κατανάλωσης σνακ, όπως εξήγησε ο κ. Λαλάτσης, παρουσιάζοντας τη σχετική μελέτη στο Food Retail Summit, αλλά το εντυπωσιακό είναι πως 6 στους 10 ερωτηθέντες, ανεξαρτήτως ηλικίας, δηλώνουν ότι τρώνε σνακ σχεδόν καθημερινά, ή τρεις – τέσσερις φορές την εβδομάδα.

Κι αν αυτό φαίνεται μεγάλο ποσοστό, σύμφωνα με την έρευνα της Mondelēz, το 71% των καταναλωτών παγκοσμίως καταναλώνουν σνακ τουλάχιστον δύο φορές την ημέρα.

Επίσης αξιοσημείωτο είναι και το εύρημα της έρευνας ότι για έναν στους δύο νεαρούς καταναλωτές τα σνακ είναι «μια εύκολη λύση για την πείνα», ενώ πλέον ένας στους πέντε επιλέγει να τρώει σνακ αντί για ένα κανονικό γεύμα.

Γιατί καταναλώνουμε σνακ

Ανεξάρτητα με την ηλικία, η κατανάλωση σνακ αφορά το συναίσθημα. Το 35% των ερωτηθέντων όλων των ηλικιών στην έρευνα της Ierax Analytix καταναλώνει σνακ για να καταπολεμήσει τη βαρεμάρα του, το 23% για να μετριάσει την αγωνία ή το άγχος που νιώθει, ένα 19% για να νιώσει χαρά, ένα 6% από ανυπομονησία, ακόμη κι ένα 3% από θυμό.

Πάντως οι περισσότεροι νεαροί καταναλωτές τρώνε σνακ για να εισπράξουν συναισθήματα χαράς, ενώ σε ποσοστό 40% το σνακ θεωρείται μια «ένοχη» απόλαυση. 

Πάντως τα σνακ του μέλλοντος οι καταναλωτές τα θέλουν χωρίς ζάχαρη, με λιγότερο αλάτι και χωρίς συντηρητικά, αλλά χωρίς να χάσουν την… ενοχικότητά τους!

Παγκοσμίως, οι καταναλωτές είναι περισσότερο συνειδητοποιημένοι από ποτέ, δίνοντας ιδιαίτερη σημασία υπό ποιες συνθήκες παράχθηκαν τα σνακ τους και κατά πόσο επηρεάζουν αρνητικά το περιβάλλον. Συγκεκριμένα, το 66% αναζητούν σνακ που δεσμεύονται απέναντι στην ελαχιστοποίηση των περιβαλλοντικών τους επιπτώσεων, ειδικά οι νεότερες γενιές (Gen Z και millennials) με ποσοστό 72%.

Η ανατροπή της πανδημίας

Η κατανάλωση σνακ έχει πια μεταφερθεί στο σπίτι, εξέλιξη η οποία αποδίδεται στις ανατροπές που επέφερε η πανδημία του κοροναϊού. Έτσι εννέα στους δέκα τρώνε σνακ κατ’ οίκον Μάλιστα, η κατανάλωση σνακ έχει αποκτήσει ένα είδος κανονικότητας, αφού η αγορά τους έχει μπει στη λίστα με τα ψώνια, μειώνοντας την ποσόστωση της παρορμητικής αγοράς. 

Αυτή η «κανονικότητα» αποτυπώνεται και στα κανάλια διανομής, τα οποία επιλέγονται από το κοινό. Η συντριπτική πλειονότητα των καταναλωτών (ποσοστό 93%) αγοράζει σνακ από σούπερ μάρκετ, 42% από μίνι μάρκετ, 36% από περίπτερα και αγορά ψιλικών και 11% από ηλεκτρονικά καταστήματα.

Ένας στους τρεις νέους (ποσοστό 35%) αγοράζει σνακ από αυτόματους πωλητές. 

Τα μεγέθη της αγοράς

Η εγχώρια κατανάλωση των αλμυρών σνακ (τσιπς και μορφοποιημένων) κατέγραψε ανοδική πορεία την τριετία 2018-2020 με μέσο ετήσιο ρυθμό αύξησης 4%, σύμφωνα με την τελευταία σχετική μελέτη της ICAP CRIF. Η τάση αυτή συνεχίστηκε και το 2021, με άνοδο 1,3%.

Ο παραγωγικός τομέας των αλμυρών σνακ αποτελείται από λίγες, μεγάλου μεγέθους βιομηχανικές μονάδες, καθώς και από μερικές εισαγωγικές εταιρείες, ενώ η ζήτηση για τυποποιημένα αλμυρά σνακ καλύπτεται κυρίως από τα εγχωρίως παραγόμενα προϊόντα.

Η εισαγωγική διείσδυση του κλάδου διαμορφώθηκε τη διετία 2020 – 2021 σε 27%, ενώ η εξαγωγική επίδοση υπολογίζεται στο 21% περίπου το ίδιο χρονικό διάστημα.

Μεγάλη πρόκληση για τον κλάδο κυρίως την τρέχουσα περίοδο αποτελούν οι έντονες πληθωριστικές πιέσεις, οι μεγάλες αυξήσεις στις τιμές των πρώτων υλών και των μεταφορών, οι οποίες σε συνδυασμό με το αυξημένο ενεργειακό κόστος έχουν ήδη οδηγήσει σε ανατιμήσεις αρκετά τρόφιμα, συμπεριλαμβανομένων και των τυποποιημένων ειδών.

Παρ’ όλα αυτά, με βάση τις εκτιμήσεις της ICAP CRIF, το 2022 η εγχώρια κατανάλωση των τυποποιημένων μπισκότων, κρουασάν και αλμυρών σνακ εκτιμάται πως σημείωσε άνοδο της τάξης του 2%.

Gen Z-ers
Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Telegram Email
Previous ArticleΜεγάλη Παρασκευή: Τι ώρα ανοίγουν και κλείνουν καταστήματα και σούπερ μάρκετ
Next Article Επιστροφές φόρου εξπρές – Πληρωμές ανά εβδομάδα από την Εφορία

Related Posts

Κρυπτονομίσματα: Έρχονται οι συντάξεις σε… crypto

16 Ιουνίου, 2025

Πόσο πραγματική είναι η απειλή του Ιράν να κλείσει τα Στενά του Ορμούζ; Διχασμένοι οι αναλυτές, μιλούν για «παγκόσμιο σοκ» ή γι' «αυτογκόλ» της Τεχεράνης

16 Ιουνίου, 2025

Πώς οι πολιτικές του Τραμπ επηρεάζουν τα επαγγελματικά ταξίδια

15 Ιουνίου, 2025
Add A Comment

Comments are closed.

moneypress.gr
Technical Summary Widget Powered by Investing.com
Powered by Investing.com
Moneypress

To Moneypress.gr ανήκει στην HT PRESS ONLINE IKE

Tαυτότητα Moneypresss.gr

Χρήση Cookies

'Οροι Χρήσης

Αποποίηση Ευθυνών

FOLLOW US
FOLLOW US
Μέλος του Μητρώο Online Media
© 2025 Moneypress.gr

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.