• ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Οικονομία
    • Πολιτική
    • Αγορά
    • Επιχειρήσεις
    • Τράπεζες
    • Επενδύσεις
    • Αυτοκίνητο
    • Sport & Business
    • Υγεία
    • Πλανήτης
  • ΧΡΗΜΑ
    • Σχόλιο Ημέρας
    • Εικόνα Αγοράς
    • Στατιστικά
    • Ανακοινώσεις ΧΑΑ
    • Business World
    • Διεθνείς Αγορές
    • Ισοτιμίες
    • Εμπορεύματα
    • Calculators
  • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
    • Ιδιώτες
    • Επιχειρήσεις
  • ΕΡΓΑΣΙΑ
    • Συντάξεις
    • Χρηστικά
  • ΔΗΜΟΣΙΟ
  • ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ
    • Δημόσιο
    • ΟΤΑ
    • Αγορά
  • OPINION
    • Ηγεσία και Management
Facebook Twitter Instagram
Facebook Twitter Instagram
Money PressMoney Press
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Οικονομία
    • Πολιτική
    • Αγορά
    • Επιχειρήσεις
    • Τράπεζες
    • Επενδύσεις
    • Αυτοκίνητο
    • Sport & Business
    • Υγεία
    • Πλανήτης
  • ΧΡΗΜΑ
    • Σχόλιο Ημέρας
    • Εικόνα Αγοράς
    • Στατιστικά
    • Ανακοινώσεις ΧΑΑ
    • Business World
    • Διεθνείς Αγορές
    • Ισοτιμίες
    • Εμπορεύματα
    • Calculators
  • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
    • Ιδιώτες
    • Επιχειρήσεις
  • ΕΡΓΑΣΙΑ
    • Συντάξεις
    • Χρηστικά
  • ΔΗΜΟΣΙΟ
  • ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ
    • Δημόσιο
    • ΟΤΑ
    • Αγορά
  • OPINION
    • Ηγεσία και Management
Money PressMoney Press
Home»Ειδήσεις»Οικονομία»GfK: Απογοητευμένοι οι Έλληνες
Οικονομία

GfK: Απογοητευμένοι οι Έλληνες

14 Οκτωβρίου, 2016Δεν υπάρχουν Σχόλια3 Mins Read
Facebook Twitter LinkedIn Telegram Pinterest Tumblr Reddit WhatsApp Email
Share
Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

Στοιχεία που προκαλούν σοκ έρχεται να επιβεβαιώσει η μελέτη της GfK Consumer Climate Europe (Καταναλωτικό Κλίμα στην Ευρώπη) για το τρίτο τρίμηνο του 2016. Στην έρευνα αποτυπώνεται η οικονομική κατάσταση της Ελλάδας και οι συνέπειες της για τους Έλληνες.

Όπως δείχνουν τα αποτελέσματα της έρευνας στο τρίτο τρίμηνο οι καταναλωτές δεν πιστεύουν επομένως ότι τα ποσοστά ανεργίας θα πέσουν ή ότι οι μισθοί και τα ημερομίσθια θα αυξηθούν προς το παρόν.

Οι οικονομικές προσδοκίες μπορεί να αυξήθηκαν κατά 7,7 μονάδες σε σχέση με τον Ιούνιο, όντας όμως στις -37,1 μονάδες, ο δείκτης εξακολουθεί να βρίσκεται πολύ πιο κάτω από τον μακροπρόθεσμο μέσο όρο των 0 μονάδων. Οι Έλληνες επομένως, δεν αναμένουν κάποια οικονομική άνθηση, σύμφωνα με την GFK.
Σύμφωνα με την έρευνα, παρόμοια είναι και η εικόνα που αφορά στις εισοδηματικές προσδοκίες: Ο σχετικός δείκτης αυξήθηκε κατά 6,9 μονάδες κατά τους τελευταίους 3 μήνες.

Δεν αποτελεί έκπληξη, σύμφωνα με την GFK, ότι η τάση προς κατανάλωση συνεχίζει να βρίσκεται σε πολύ χαμηλά επίπεδα. Συγκεκριμένα, ο σχετικός δείκτης αυξήθηκε κατά 2,2 μονάδες σε σχέση με τον Ιούνιο, φτάνοντας στις -42,8 μονάδες το Σεπτέμβρη. Ωστόσο, υποχώρησε στη χαμηλότερή του τιμή από τον Αύγουστο του 2012, φτάνοντας στις -49,1 μονάδες τον Ιούλιο. Εξαιτίας της δύσκολης οικονομικής κατάστασης και των υψηλών επιπέδων ανεργίας, πολλοί Έλληνες συνεχίζουν να δυσκολεύονται να καλύψουν ακόμα και τις πιο απλές καθημερινές τους ανάγκες.

Θετικά αναπτύσσεται η Ευρώπη
Σύμφωνα με την GFK, στην αρχή του τρίτου τριμήνου, το ζήτημα που απασχόλησε περισσότερο την κοινή γνώμη σε διακρατικό επίπεδο ήταν η απόφαση των Βρετανών να φύγουν από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Τα θέματα που κυριάρχησαν στις συζητήσεις στα μέσα των ευρωπαϊκών χωρών αφορούσαν συγκεκριμένες χώρες. Οι οικονομικές και εισοδηματικές προσδοκίες αλλά και η πρόθεση πραγματοποίησης αγορών συνεχίζουν να ποικίλλουν από χώρα σε χώρα κατά μήκος της Ευρώπης. Σε γενικές γραμμές, το καταναλωτικό κλίμα για την Ευρώπη των 28 έπεσε από τις 13,1 μονάδες στις 12,3 μονάδες μεταξύ Ιουνίου και Σεπτεμβρίου 2016.
Η αρχή του τρίτου τριμήνου σημαδεύτηκε από την απόφαση των Βρετανών να φύγουν από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες και, κυρίως, στο Ηνωμένο Βασίλειο, η διάθεση των καταναλωτών και, πάνω από όλα, οι οικονομικές προσδοκίες μειώθηκαν σε κάποιες περιπτώσεις, δραματικά. Το καταναλωτικό κλίμα για την Ευρώπη των 28 μειώθηκε από τις 13,1 μονάδες τον Ιούνιο στις 10,0 μονάδες τον Ιούλιο. Κατά το Σεπτέμβριο, ο δείκτης είχε ανακάμψει στις 12,3 μονάδες. Παρόλα αυτά, ήδη τον Αύγουστο, οι συζητήσεις γύρω από το Brexit, στην Ευρώπη, άρχισαν να θεωρούνται δευτερεύον θέμα. Κυριάρχησαν άλλα θέματα που αφορούσαν συγκεκριμένες χώρες. Οι συνέπειες που θα έχει το Brexit στη ψυχολογία των Ευρωπαίων καταναλωτών θα γίνουν φανερές αφού ξεκινήσουν οι πραγματικές διαπραγματεύσεις για την επικείμενη έξοδο της Βρετανίας.

Από οικονομικής άποψης, η Ευρώπη αναπτύσσεται θετικά. Όλες οι χώρες σχεδόν παρουσιάζουν οικονομική ανάπτυξη και μερικές μάλιστα σημειώνουν πολύ εντυπωσιακούς ρυθμούς. Αυτό φαίνεται επίσης και από τα στοιχεία ανεργίας. Στις περισσότερες χώρες τα ποσοστά απασχόλησης αυξήθηκαν ενώ τα ποσοστά ανεργίας μειώθηκαν. Ωστόσο, οι θετικές αυτές πτυχές δεν συνέβαλλαν στην αναπτέρωση των οικονομικών και εισοδηματικών προσδοκιών των καταναλωτών. Η πρόθεση των καταναλωτών για πραγματοποίηση αγορών δεν φαίνεται να συνάδει πάντα με την οικονομική ανάπτυξη κάθε χώρας. Τα θέματα που κυριάρχησαν στα πρωτοσέλιδα των κρατών μελών της Ε.Ε. αφορούσαν συγκεκριμένες χώρες, γενικούς ψυχολογικούς παράγοντες αλλά και θεμελιώδεις αβεβαιότητες όπως ο συνεχιζόμενος πόλεμος στη Συρία, οι τρομοκρατικές επιθέσεις στη Γαλλία και τη Γερμανία, η άνοδος των ακροδεξιών λαϊκιστικών κομμάτων στις εκλογές και στις δημοσκοπήσεις και οι επερχόμενες προεδρικές εκλογές στις ΗΠΑ.




Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Telegram Email
Previous ArticleΠώς θα ρυθμιστούν οι οφειλές των… πτωχευμένων στο ΙΚΑ (Ολόκληρη η εγκύκλιος)
Next Article Alpha: Πως οι κάρτες θα μειώσουν την παραοικονομία

Related Posts

Κυβερνοεπίθεση σε mail δημοσιογράφων – Η Washington Post διερευνά την υπόθεση

17 Ιουνίου, 2025

ΙΝΕ ΓΣΕΕ: Ο πραγματικός μισθός μειώθηκε 32,8% στην τελευταία 15ετία

17 Ιουνίου, 2025

Ανεξάρτητη Αρχή κατά της ακρίβειας: Πότε τίθεται σε λειτουργία – Πώς θα λειτουργεί

17 Ιουνίου, 2025
Add A Comment

Comments are closed.

moneypress.gr
Technical Summary Widget Powered by Investing.com
Powered by Investing.com
Moneypress

To Moneypress.gr ανήκει στην HT PRESS ONLINE IKE

Tαυτότητα Moneypresss.gr

Χρήση Cookies

'Οροι Χρήσης

Αποποίηση Ευθυνών

FOLLOW US
FOLLOW US
Μέλος του Μητρώο Online Media
© 2025 Moneypress.gr

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.