• ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Οικονομία
    • Πολιτική
    • Αγορά
    • Επιχειρήσεις
    • Τράπεζες
    • Επενδύσεις
    • Αυτοκίνητο
    • Sport & Business
    • Υγεία
    • Πλανήτης
  • ΧΡΗΜΑ
    • Σχόλιο Ημέρας
    • Εικόνα Αγοράς
    • Στατιστικά
    • Ανακοινώσεις ΧΑΑ
    • Business World
    • Διεθνείς Αγορές
    • Ισοτιμίες
    • Εμπορεύματα
    • Calculators
  • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
    • Ιδιώτες
    • Επιχειρήσεις
  • ΕΡΓΑΣΙΑ
    • Συντάξεις
    • Χρηστικά
  • ΔΗΜΟΣΙΟ
  • ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ
    • Δημόσιο
    • ΟΤΑ
    • Αγορά
  • OPINION
    • Ηγεσία και Management
Facebook Twitter Instagram
Facebook Twitter Instagram
Money PressMoney Press
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Οικονομία
    • Πολιτική
    • Αγορά
    • Επιχειρήσεις
    • Τράπεζες
    • Επενδύσεις
    • Αυτοκίνητο
    • Sport & Business
    • Υγεία
    • Πλανήτης
  • ΧΡΗΜΑ
    • Σχόλιο Ημέρας
    • Εικόνα Αγοράς
    • Στατιστικά
    • Ανακοινώσεις ΧΑΑ
    • Business World
    • Διεθνείς Αγορές
    • Ισοτιμίες
    • Εμπορεύματα
    • Calculators
  • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
    • Ιδιώτες
    • Επιχειρήσεις
  • ΕΡΓΑΣΙΑ
    • Συντάξεις
    • Χρηστικά
  • ΔΗΜΟΣΙΟ
  • ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ
    • Δημόσιο
    • ΟΤΑ
    • Αγορά
  • OPINION
    • Ηγεσία και Management
Money PressMoney Press
Home»Ειδήσεις»Gov.gr: Ψηφιοποίηση υπηρεσιών φέρνει 312 εκατ. ευρώ όφελος και μείωση χρόνου εξυπηρέτησης
Ειδήσεις

Gov.gr: Ψηφιοποίηση υπηρεσιών φέρνει 312 εκατ. ευρώ όφελος και μείωση χρόνου εξυπηρέτησης

27 Νοεμβρίου, 2025Updated:27 Νοεμβρίου, 2025Δεν υπάρχουν Σχόλια2 Mins Read
Facebook Twitter LinkedIn Telegram Pinterest Tumblr Reddit WhatsApp Email
Share
Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

Η στροφή της δημόσιας διοίκησης προς το gov.gr δεν αποδεικνύεται μόνο διευκόλυνση για τους πολίτες, αλλά μεταφράζεται και σε σημαντικούς αριθμούς: εξοικονόμηση χρόνου, χρημάτων και πόρων.

Σύμφωνα με την ολοκληρωμένη μελέτη του Εθνικού Κέντρου Τεκμηρίωσης και Ηλεκτρονικού Περιεχομένου (ΕΚΤ), η ψηφιοποίηση 20 βασικών υπηρεσιών αποφέρει ετησίως 312 εκατ. ευρώ όφελος, ενώ η ταχύτητα εξυπηρέτησης αυξάνεται σε ποσοστό 88% για ιδιώτες και επιχειρήσεις και 97% για τη δημόσια διοίκηση. Πρόκειται για τη μεγαλύτερη συστηματική αποτίμηση του gov.gr έως σήμερα.

Τι μετρήθηκε και γιατί
Η έρευνα εξετάζει είκοσι υπηρεσίες από οκτώ κεντρικές κατηγορίες του gov.gr, οι οποίες δέχονται περίπου 14 εκατομμύρια αιτήματα κάθε χρόνο. Επιλέχθηκαν βάσει επισκεψιμότητας, συχνότητας χρήσης, κοινωνικού αποτυπώματος – ιδίως για ευπαθείς ομάδες – αλλά και της συμβολής τους στη βελτίωση διεθνών δεικτών ψηφιακής διακυβέρνησης.

Η αποτίμηση δεν περιορίστηκε στο οικονομικό σκέλος: για πρώτη φορά εξετάστηκαν περιβαλλοντικά οφέλη και πραγματοποιήθηκε πρωτογενής έρευνα με πάνω από 3.000 συνεντεύξεις χρηστών σε όλη τη χώρα.

Σημαντική μείωση κόστους και διαδικασιών
Το αποτέλεσμα της ψηφιοποίησης είναι εντυπωσιακό. Οι χρόνοι διεκπεραίωσης μειώνονται, οι διαδικασίες απλουστεύονται και οι μετακινήσεις περιορίζονται δραστικά.

Ενδεικτικά, η έρευνα κατέγραψε:

  • Αποφυγή 19,1 εκατ. μετακινήσεων

  • Εξοικονόμηση 62,5 εκατ. φύλλων χαρτιού ετησίως

  • Μείωση εκπομπών CO₂ κατά 33.000 τόνους

Οι υπηρεσίες με το μεγαλύτερο όφελος ανά εκτέλεση είναι η μεταβίβαση ακινήτου, η αξιολόγηση αναπηρίας από τα ΚΕΠΑ και η παροχή ηλεκτρονικών δικαστικών αποφάσεων.

Ψηφιακός πολίτης με υψηλές προσδοκίες
Τα στοιχεία της ποιοτικής έρευνας επιβεβαιώνουν το θετικό αποτύπωμα στην καθημερινότητα των πολιτών. Το 76% δηλώνει πολύ ή απόλυτα ικανοποιημένο από τη χρήση των υπηρεσιών, με τους πιο ισχυρούς παράγοντες θετικής αξιολόγησης να είναι:

  • Η ευκολία χρήσης από υπολογιστή (79%)

  • Η εξάλειψη των μετακινήσεων (77%)

  • Η αποτελεσματικότητα των διαδικασιών (77%)

Το gov.gr αποτελεί πλέον το βασικό κανάλι επικοινωνίας του πολίτη με το κράτος, συγκεντρώνοντας 65% των προτιμήσεων, έναντι μόλις 13% για τις ιστοσελίδες των φορέων και 12% για τα ΚΕΠ.

Υπηρεσίες που χρησιμοποιούνται περισσότερο
Στην κορυφή της χρήσης και της αξιολόγησης βρίσκονται:

  • Πιστοποιητικό Οικογενειακής Κατάστασης – περίπου 3,2 εκατ. χρήσεις ετησίως

  • Ψηφιακή Βεβαίωση Εγγράφου (γνήσιο υπογραφής) – 2 εκατ. χρήσεις

  • Know Your Customer – 5,2 εκατ. χρήσεις

  • Έκδοση Δελτίου Ανεργίας – 1 εκατ. αιτήματα ετησίως

Παράλληλα, οι χρήστες ζητούν περαιτέρω βελτιώσεις:

  • Λιγότερα δικαιολογητικά (37%)

  • Προσυμπλήρωση στοιχείων και ενημέρωση για την πορεία του αιτήματος (36%)

Η κυρίαρχη πρόταση όμως είναι να ενταχθούν ακόμη περισσότερες υπηρεσίες στην πύλη.

gov.gr Έρευνα
Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Telegram Email
Previous ArticleΕπίδομα θέρμανσης 2025: Τι πρέπει να προσέξουν οι δικαιούχοι για να μην απορριφθεί η αίτηση
Next Article Προσωπικός Αριθμός και νέες ταυτότητες: Τι πρέπει να γνωρίζουν οι πολίτες

Related Posts

Πάνω από 2 εκατ. οχήματα χωρίς ΚΤΕΟ: Η σιωπηλή απειλή στους ελληνικούς δρόμους

27 Νοεμβρίου, 2025

Προσωπικός Αριθμός και νέες ταυτότητες: Τι πρέπει να γνωρίζουν οι πολίτες

27 Νοεμβρίου, 2025

Επίδομα θέρμανσης 2025: Τι πρέπει να προσέξουν οι δικαιούχοι για να μην απορριφθεί η αίτηση

27 Νοεμβρίου, 2025
Add A Comment

Comments are closed.

moneypress.gr
Technical Summary Widget Powered by Investing.com
Powered by Investing.com
Moneypress

To Moneypress.gr ανήκει στην HT PRESS ONLINE IKE

Tαυτότητα Moneypresss.gr

Χρήση Cookies

'Οροι Χρήσης

Αποποίηση Ευθυνών

FOLLOW US
FOLLOW US
Μέλος του Μητρώο Online Media
© 2025 Moneypress.gr

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.