• ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Οικονομία
    • Πολιτική
    • Αγορά
    • Επιχειρήσεις
    • Τράπεζες
    • Επενδύσεις
    • Αυτοκίνητο
    • Sport & Business
    • Υγεία
    • Πλανήτης
  • ΧΡΗΜΑ
    • Σχόλιο Ημέρας
    • Εικόνα Αγοράς
    • Στατιστικά
    • Ανακοινώσεις ΧΑΑ
    • Business World
    • Διεθνείς Αγορές
    • Ισοτιμίες
    • Εμπορεύματα
    • Calculators
  • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
    • Ιδιώτες
    • Επιχειρήσεις
  • ΕΡΓΑΣΙΑ
    • Συντάξεις
    • Χρηστικά
  • ΔΗΜΟΣΙΟ
  • ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ
    • Δημόσιο
    • ΟΤΑ
    • Αγορά
  • OPINION
    • Ηγεσία και Management
Facebook Twitter Instagram
Facebook Twitter Instagram
Money PressMoney Press
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • Οικονομία
    • Πολιτική
    • Αγορά
    • Επιχειρήσεις
    • Τράπεζες
    • Επενδύσεις
    • Αυτοκίνητο
    • Sport & Business
    • Υγεία
    • Πλανήτης
  • ΧΡΗΜΑ
    • Σχόλιο Ημέρας
    • Εικόνα Αγοράς
    • Στατιστικά
    • Ανακοινώσεις ΧΑΑ
    • Business World
    • Διεθνείς Αγορές
    • Ισοτιμίες
    • Εμπορεύματα
    • Calculators
  • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
    • Ιδιώτες
    • Επιχειρήσεις
  • ΕΡΓΑΣΙΑ
    • Συντάξεις
    • Χρηστικά
  • ΔΗΜΟΣΙΟ
  • ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ
    • Δημόσιο
    • ΟΤΑ
    • Αγορά
  • OPINION
    • Ηγεσία και Management
Money PressMoney Press
Home»Ειδήσεις»«Guardian» για Γλυπτά του Παρθενώνα: Κάνει λόγο για προϊόν κλοπής και αποθεώνει το Μουσείο της Ακρόπολης
Ειδήσεις

«Guardian» για Γλυπτά του Παρθενώνα: Κάνει λόγο για προϊόν κλοπής και αποθεώνει το Μουσείο της Ακρόπολης

23 Ιουνίου, 2020Δεν υπάρχουν Σχόλια2 Mins Read
Facebook Twitter LinkedIn Telegram Pinterest Tumblr Reddit WhatsApp Email
Share
Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

«Ο τελευταίος όροφος του Μουσείου της Ακρόπολης, αποτελεί το ιδανικό αντίδοτο στην σκοτεινή αίθουσα Ντουβίν του Βρετανικού Μουσείου»: Η παραπάνω, εξαιρετικά εύστοχη σύγκριση μεταξύ δύο μουσειακών χώρων, της σκοτεινής και γεμάτης υγρασία αίθουσας που φιλοξενεί τα Γλυπτά του Παρθενώνα στο Λονδίνο και της πλημμυρισμένης από το αττικό φως όασης που δημιουργήθηκε, λίγα μόλις μέτρα μακριά από την Ακρόπολη, ειδικά για τα υποδεχτεί, θα φανταζόταν κανείς πως προέρχεται από την ελληνική πλευρά. Κι όμως πρόκειται για μια ολοζώντανη εικόνα, που αποτυπώθηκε γραπτώς σε ένα από τα δημοφιλέστερα βρετανικά μέσα, τον «Guardian»!

Βρετανικο_Μουσειο_Γλυπτα
Η σκοτεινή και υγρή αίθουσα του Βρετανικού Μουσείου όπου βρίσκονται τα Γλυπτά του Παρθενώνα

Πρόκειται ένα άρθρο που δημοσιεύθηκε το Σάββατο με αφορμή τον εορτασμό των 11 χρόνων από την έναρξη της λειτουργίας του, κατά κοινή ομολογία, εντυπωσιακού Μουσείου της Ακρόπολης, γεγονός για το οποίο η δημοσιογράφος του «Guardian» Έλενα Σμιθ βρέθηκε στην Αθήνα.

«Προϊόν κλοπής: Η Ελλάδα ζητά από την Βρετανία να επιστρέψει τα Γλυπτά του Παρθενώνα» είναι ο χαρακτηριστικός τίτλος του ρεπορτάζ το οποίο επικεντρώνεται στην αναθέρμανση του διαχρονικού ελληνικού αιτήματος Ελλάδας για την επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα με αφορμή τόσο τα γενέθλια του Μουσείου της Ακρόπολης όσο και την επερχόμενη ιστορική επέτειο συμπλήρωσης 200 χρόνων από την έναρξη της Ελληνικής Επανάστασης του 1821.

Συγκεκριμένα γίνονται εκτενείς αναφορές σε δηλώσεις που έχουν κάνει για το θέμα αυτό τόσο ο Έλληνας πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτσάκης, όσο και τις υπουργού Πολιτισμού και Αθλητισμού Λίνας Μενδώνη η οποία δήλωσε χαρακτηριστικά την Παρασκευή, από το Μουσείο της Ακρόπολης πως «σε διεθνές επίπεδο ενισχύεται ο αγώνας για την επιστροφή των Γλυπτών με την υποστήριξη των ανά τον κόσμο ειδικών επιστημονικών επιτροπών» και πως «τώρα είναι η κατάλληλη στιγμή να αποδείξει το Βρετανικό Μουσείο ότι δεν παραμένει στη αντίληψη ενός αποικιοκρατικού μουσειακού οργανισμού του 19ου αιώνα, αλλά προσαρμόζεται στις διεθνείς απαιτήσεις, και στους κώδικες της ηθικής, που αφορούν σήμερα την επιστροφή των κλεμμένων ή των λαθραίως εξαχθέντων άρα παρανόμως πολιτιστικών αγαθών».

Παράλληλα, ο «Guardian», επικαλούμενος καλά ενημερωμένες κυβερνητικές πηγές, αναφέρει πως δεν αποκλείεται να ασκηθούν πιέσεις και από πλευράς Ευρωπαϊκής Ένωσης ως μέρος μιας ευρύτερης συμφωνίας για το Brexit.

Στο μεταξύ υπογραμμίζεται και η αντίφαση πως παρά το γεγονός ότι ο Βρετανός πρωθυπουργός Μπόρις Τζόνσον είναι λάτρης του αρχαίου ελληνικού πολιτισμού, γι' αυτό εξάλλου και ένα από τα πρώτα αντικείμενα που τοποθέτησε στο πρωθυπουργικό γραφείο ήταν μια προτομή του Περικλή, παραμένει θερμός υποστηρικτής της παραμονής των Γλυπτών του Παρθενώνα στο Βρετανικό Μουσείο υποστηρίζοντας πως «διασώθηκαν, πολύ σωστά από τον Έλγιν».

Παρθενώνας
Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Telegram Email
Previous ArticleΟι μεταβλητές της Λιβύης
Next Article Πρέσβης Παλαιστίνης στην Άγκυρα: Είμαστε έτοιμοι για συμφωνία ΑΟΖ με Τουρκία

Related Posts

ΕΤΑΔ: Παράδοση του Κάμπινγκ Φαναρίου Κομοτηνής στο νέο μισθωτή

16 Ιουνίου, 2025

Γεύμα της Εθνικής Τράπεζας με αντιπροσωπεία του πανεπιστημίου του Yale

16 Ιουνίου, 2025

Νίκη Κεραμέως: 1.000 πρόσθετες θέσεις εργασίας για άτομα με αναπηρία σε δήμους

16 Ιουνίου, 2025
Add A Comment

Comments are closed.

moneypress.gr
Technical Summary Widget Powered by Investing.com
Powered by Investing.com
Moneypress

To Moneypress.gr ανήκει στην HT PRESS ONLINE IKE

Tαυτότητα Moneypresss.gr

Χρήση Cookies

'Οροι Χρήσης

Αποποίηση Ευθυνών

FOLLOW US
FOLLOW US
Μέλος του Μητρώο Online Media
© 2025 Moneypress.gr

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.